1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
ekorvemaker

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoe koppel ik mijn LG Magic Remote aan de Mediabox Next?

Hallo,

Ik heb mijn LG Magic Remote gekoppeld aan mijn Ziggo Next box. Menu openen werkt, volume harden en zachter werkt.

Het probleem is dat ik niet kan zappen (van zender veranderen met de afstandsbediening). Terwijl ik dit altijd kon met mijn LG Magic Remote. Helaas moest ik mijn tv opnieuw instellen vanmorgen vanwege een fout.

Het koppelen heb ik inmiddels 10x geprobeerd. Niets werkt. Bij de instellingen staat keurig Decoder (vodafone) dit is die van Ziggo.

Heeft iemand de gouden tip voor mij?

Dit is mijn tv LG oled55c16la

Oplossing
39 Reacties 39
Meldingen
Aan Uit
trebor66

Level 11
  • 551Posts
  • 12Oplossingen
  • 154Likes

Heb het weer werkend, kan zappen en de kanalen rechtstreeks kiezen.  Maar hoe leg ik dat uit.  Onder TV/Inputs bij mij heb ik voor Ziggo Decoder gekozen. Daar boven zie je dan staan Instellingen voor de universele afstandsbediening. . Daar klik je op,  daar zie je je HDMI aansluitingen, als het goed is eentje  je Ziggo Nextmediabox (die bij mij dus Ziggo Decoder heet).  Je klikt op de Ziggo Decoder aansluiting, daar komt dan een vinkje bij te staan, en onderin licht de knop "Instellingen beheren " op, klik daar op, dan zie je de instellingen van de Ziggo Decoder, onderaan zie je dan instellingen verwijderen, waarna je weer met koppelen kan beginnen. Dan kies je het HDMI kanaal, waar de nextmediabox op zit aangesloten, komt een vinkje bij, en ga je weer naar instellingen beheren. Komt er een menuutje voor dat betreffende hdmi kanaal, en ga je naar instellen starten.  Dan kies je decoder. Dan zie ik bij mij Ziggo en Meer weergeven in beeld komen. Ik kies voor Meer Weergeven, dan voor Ziggo, en dan komt werkingstest afstandsbediening in beeld.  Druk ik op volgende, kom je op het volgende scherm van Werkingstest afstandsbediening. Daar zie je de knop CH met een pijltje omhoog in beeld. Daar klik je op , krijg je de vraag , werkte het correct. Dat test je dan met channel knop van de lg remote. Als je daar op drukt en het tv kanaal wijzigt ben je er. Bij mij werkt dat alleen niet. Dan druk je dus op de Nee knop waarna je er een melding in beeld komt dat je in het volgende kandidaatmodelnummer, in dit geval 2, terecht komt, je herhaalt weer het klikken op het CH symbool wat in beeld staat. Tot je beeld een keer verspringt en dan je dus voor Ja kiezen kom je in het eindscherm en klik je op klaar en zou het moeten werken.

Het gekke is nu dat ik het weer test, dat ik het werkend heb na twee keer op het CH symbool te klikken, maar de eerste keerdat ik het instelde vanavond moest ik het volgens mij 23 keer doen, toen zat ik op kanditaatmodelnummer 23.  Volgens mij is dat de laatste dacht ik. Gewoon blijven proberen als je het niet eerder werkend krijgt.  Als het dan nog niet werkt, krijg je het verzoek of je de naam van het apparaat wil in tikken, tik dan ziggo nextmedia box in, en op enter, dan gaat het systeem zoeken, en komen er verschillende opties, onder andere de "medianextbox" . Kies deze dan, en dan werkt het ook. Dank voor je bericht, het motiveerde mij weer om een poging te wagen het weer werkend te krijgen. Hoop dat het jou ook lukt.  Hoop niet dat jou LG instellingen teveel afwijken van LG tv instellingen, anders wordt het misschien nog meer zoek werk. Succes

Janwing

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb het inmiddels werkend.

Bleek dat ik een Magic Remote gekocht had van een alternatief merk.

Het bedienen van de cursor op het scherm werkte ook niet en dat zette me aan het denken.

De officiële LG Magic Remote besteld (wel iets duurder).

Via de LG TV met de Magic remote het menu doorlopen om de decoder te koppelen aan de Magic Remote.

Zonder problemen vond de Magic Remote de Ziggo next. Net zoals @trebor66 beschrijft.

Alles weer werkend.

Kan nu alles bedienen.

Hopelijk heeft iemand anders nog iets aan deze oplossing.

20230719_173408.jpg

trebor66

Level 11
  • 551Posts
  • 12Oplossingen
  • 154Likes

Heel mooi dat het is gelukt!

Nicker

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo, is het iemand gelukt om de pauze en play knop werkend te krijgen op de magic remote? Heb alles geprobeerd maar krijg het niet werkend

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4648Posts
  • 390Oplossingen
  • 1896Likes

@Nicker ik ben benieuwd wie hier even een oplossing voor weet, wellicht @Teun?

Alvast dank voor de inbreng! 

Tanisr

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ben onlangs overgestapt van de Mediabox Next naar de Next Mini. Voorheen kon ik de LG magic remote afstandsbediening gebruiken voor het gebruiken van de mediabox. Echter lukt het bij de next mini niet meer. Bovenstaande dingen geprobeerd, echter niks helpt. 

De keuze tussen de providers is: Canaal Digitaal, Delta, KPN,Tele2 en Ziggo. 

Tv:  LG OLED65C16LA.

Iemand van jullie die nog een oplossing weet?

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 899Posts
  • 80Oplossingen
  • 413Likes

Hi @Tanisr ,

Tof dat je de Next mini nu hebt! Wel zo handig natuurlijk als je dan ook de afstandsbediening kunt gebruiken 🥴. Heb je een nieuwe afstandsbediening bij de box geleverd gekregen en die in gebruik? En heb je dit stappenplan al kunnen doorlopen?

Tanisr

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hee @Renata,

Ik heb inderdaad een nieuwe afstandsbediening geleverd gekregen bij de mediabox. Deze functioneert gewoon bij de mediabox. Echter gaat het mij om de afstandsbediening van de tv zelf die voorheen ook reageerde op de mediabox. Dit is nu niet meer het geval. Waardoor ik steeds twee afstandsbedieningen dien te gebruiken. 

ikbenBianca

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Teun, ik reageer op een oude plaatsing. In jouw omschrijving vermeldt jij dat je op het laatst moet klikken op CH+ totdat het beeld overspringt. Zover ben ik ook gekomen. Als decoder staat geen UPC, Ziggo en Vodafone vermeldt dus gekozen voor Caiway. Echter wanneer ik druk op CH+ 10 tallen keren gebeurt er niets. Ik ga ervan uit dat CH+, zappen vooruit betekent?, groetjes Bianca

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1422Posts
  • 214Oplossingen
  • 770Likes

@Tanisr goed te horen dat dit alles goed werkt. Of de Next Mini ook te koppelen is aan jouw afstandsbediening is bij ons niet bekend. 

ikbenBianca

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoera 

Het werkt 

Je moet met de hand UPC (met hooftletters invoeren ) 

En dan doet die het wel 3 weken mee bezig geweest 

Alvast bedankt voor de tip 

Helemaal blij 

Gr Bianca 😀

Teun

Level 17
  • 4215Posts
  • 182Oplossingen
  • 807Likes

@ikbenBianca . Sorry voor de late reactie. klopt precies wat je zegt.

Teun.

M.H

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Top dit werkte voor mij!

Barfman

Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Ik kan geen nieuw topic aanmaken want krijg elke keer een foutmelding, dus dan maar hier een poging doen.

Laat maar, ik heb toch een nieuw topic weten te openen.

Tibork

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

heb je ook al gevonden welke knop je moet gebruiken om te wisselen tussen de twee laatst bekeken zenders ( vond ik altijd een fijn knopje en ik heb nog niet gevonden hoe dat op de magic remote kan) en welke de pauze knop is?

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4648Posts
  • 390Oplossingen
  • 1896Likes

@Tibork gezien het karakter van je vraag vermoed ik dat dit iets is wat @robbo en/of @horizonfreak vast wel weten!

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17622Posts
  • 731Oplossingen
  • 4289Likes

Vaak helpt het als je na het koppelen de next/ tv en  echt 3 a 5 minuten echt stroomloos zet.

( stroomstekker van tv /next uit stopcontact. 

Dus Koppel even opnieuw, en stroomsterkte tv/ next uitzetten @ekorvemaker 

Edit of even op de next opn fabriek herstel.

@Tibork ok ben helaas niet zo bekend met lg ab

Tibork

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dank je wel. Voor je antwoord. Hoop dat iemand anders het wel weet. 

Welmoed
Community Moderator
Community Moderator
  • 2170Posts
  • 200Oplossingen
  • 1515Likes

Hé hoi @Tibork, beide tips van @robbo hierboven hebben niets uitgehaald begrijp ik? 

Tibork

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Nope want die geven geen antwoord op mijn vraag. Koppelen is gelukt. Wil alleen weten of de functies ergens op de AB zitten.