De volgende opstelling heeft bijna 1 jaar nagenoeg vlekkeloos gewerkt, maar na gisterenavond heb ik geen beeld meer.
Media next box gekoppeld aan NAD T777 receiver en samsung televisie.
Bij het kaal opstarten van de next box (aan/uit van de stroom) krijg ik beeld op de televisie [het bekende] Welcome scherm. Hieruit kun je concluderen dat alles netjes is aangesloten en de kabels correct zijn. Dit heeft bijna 1 jaar vlekkeloos met dezelfde instelling, kabels en opstelling gewerkt.
Daarna krijg het wonderlijke: nadat de next box is gereed is met het laden van de software verschijnt ineens de melding “geen signaal” en dus geen beeld.
Is de software van de next box corrupt? Hoe kan ik dit corrigeren als alles initieel wel werkt. Zie het welcome scherm.
Ik had het idee om via het menu de receiver toe te voegen als extra apparaten!! Hoe dan? 1 HDMI naar de versterker en geen beeld op TV (dat is nu het probleem). Stop je de HDMI in de TV dan is de versterker niet aangesloten en kan die niet gevonden of ingesteld worden!!
Iemand anders ook problemen na een mogelijke update van 21-12-2019 naar 22-12-2019??
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hallo Bert,
Klopt HDMI van de TV is HDMI met de hoogste resolutie en van de NADT777 heb ik de 4K poort in gebruik.
Heb net een HDMI splitter aangesloten zodat ik op de TV door het menu kan. Resultaat is dat ik nu in het menu van de box kan en ook kan zien wat ik doe.
Ik heb ook nog een media player aangesloten om aan te tonen dat de ingangen op de NAD correct zijn en werken. In het menu van de next box de audio weer gezet op NAD. Deze instelling wordt altijd met een update verwijderd en veranderd in Samsung. Gecontroleerd dat het volume geregeld wordt door de afstandbediening van Ziggo (NAD) wordt dus herkend. (Dit was mogelijk en zichtbaar door gebruik van de splitter).
Het is nu opgelost!!! Hoe?
Ik weet niet wat heeft gewerkt.
1
Splitter verwijderd
2
Alles inclusief de NAD, next box en TV 1 uur van het stroom en internet.
3
Media speler aangesloten en opgestart. Met als resultaat dat de NAD en TV zichtbaar goed stonden, werkten met de reeds gebruikte kabels en instellingen.
4
Ziggo box aangesloten op de kabel van de media speler (dezelfde als die ik altijd in gebruik had). en op laten starten met de aan/uit schakelaar aan de achterkant.
De Ziggo box kwam tot 3x toe met een menu Welcome en een moment gevolgd door zwarte schermen. Uit laten lopen en na 5 min.
YES alles doet het weer
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Als er vreemde issues zijn, haal dan eerst de Next 30 seconden van de stroom, maar dat heb je al gedaan.
Geen effect, dan de fabrieksinstellingen.
Geen effect, dan de Next direct aan de TV om te zien of het puur de Next is die vreemd doet.
Hallo Bert,
Next is van stroom gehaald (incl. internet en coax). 10 minuten laten liggen en opnieuw aangesloten. Ook is er teruggegaan naar de fabrieksinstelling.
De HDMI kabel van de next direct aangesloten op de TV laat netjes de TV zenders zien.
Probleem is dat de receiver nu niet herkend lijkt te worden en de next pas problemen veroorzaakt als die volledig is opgestart. Bij het opstarten functioneert alles normaal en krijg ik zoals vermeld netjes het scherm met de tekst Welcome. Daarna wordt het zwart en krijg ik de melding dat er geen signaal is.
Er moet dus iets met de software van de next aan de hand zijn omdat die bij het begin van het opstarten wel normaal beeld doorgeeft via de receiver naar de TV en daarna niet meer.
Dit functioneerde gisteren 21-12-2019 nog wel.
Daarnaast kan ik niets nakijken in de next omdat als ik de receiver aansluit de HDMI poort daarvoor gebruikt wordt en niet aan de tv hangt. Kan dus niet zien of de receiver herkent wordt. Een 3 kwart jaar geleden kreeg ik de melding dat de NAD was gevonden door de next. Nu niets meer geen melding en geen signaal.
Nog ideeën?
Mooi ding trouwens. Even hardop denken.
Ik zie:
HDMI in-/uitgang : 5 achterkant (4K/HDCP 2.2), 1 voorkant (1080p) / 2**
Zit de TV op de 1 x HDMI 2.0 uit (18 Gbps, 4K/60, 4.4.4, HDCP 2.2) aangesloten???
En de Next op de 5 x HDMI 2.0 in (18 Gbps, 4K/60, 4.4.4, HDCP 2.2) aangesloten ???
Hallo Bert,
Klopt HDMI van de TV is HDMI met de hoogste resolutie en van de NADT777 heb ik de 4K poort in gebruik.
Heb net een HDMI splitter aangesloten zodat ik op de TV door het menu kan. Resultaat is dat ik nu in het menu van de box kan en ook kan zien wat ik doe.
Ik heb ook nog een media player aangesloten om aan te tonen dat de ingangen op de NAD correct zijn en werken. In het menu van de next box de audio weer gezet op NAD. Deze instelling wordt altijd met een update verwijderd en veranderd in Samsung. Gecontroleerd dat het volume geregeld wordt door de afstandbediening van Ziggo (NAD) wordt dus herkend. (Dit was mogelijk en zichtbaar door gebruik van de splitter).
Het is nu opgelost!!! Hoe?
Ik weet niet wat heeft gewerkt.
1
Splitter verwijderd
2
Alles inclusief de NAD, next box en TV 1 uur van het stroom en internet.
3
Media speler aangesloten en opgestart. Met als resultaat dat de NAD en TV zichtbaar goed stonden, werkten met de reeds gebruikte kabels en instellingen.
4
Ziggo box aangesloten op de kabel van de media speler (dezelfde als die ik altijd in gebruik had). en op laten starten met de aan/uit schakelaar aan de achterkant.
De Ziggo box kwam tot 3x toe met een menu Welcome en een moment gevolgd door zwarte schermen. Uit laten lopen en na 5 min.
YES alles doet het weer
Hoe en wat en waarom, we zullen het nooit weten, als het maar weer werkt.
Veel kijk- en luisterplezier gewenst.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.