1
Vraag
2
Reacties
fweijers

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoe koppel ik de Ziggo afstandbediening met Samsung QE49Q64R?

Beste Ziggo forumleden

ik heb de ziggo afstandbediening gekoppeld met mijn Samsung TV QE49Q64R. Ik heb dit gedaan via de home knop > naar het tandwieltje > beeld en geluid > ab koppelen. De Ziggo AB werkt nu grotendeels: Ik kan volume bedienen, zappen, en in de gids omhoog en omlaag, links en rechts scrollen en via OK menu items 'in' gaan en via de 'terug' weer terugkeren.

Echter, zodra ik APPs die op de Samsung tv staan wil gebruiken (synology, pathe, youtube, ... ) dan werkt de ziggo AB niet meer en moet ik mijn Samsung AB er weer bij pakken.

Herkent iemand dit, en is het mogelijk de ziggo AB beter in te stellen?

Groeten

Frank 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 16412Posts
  • 3040Oplossingen
  • 7684Likes

Gaat niet werken, wat je nu kunt dat is het.

De ziggo afstandsbediening is geen universele afstandsbediening, je kunt de functies bedienen die voor de next nodig zijn.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Steefb

Level 20
  • 16412Posts
  • 3040Oplossingen
  • 7684Likes

Gaat niet werken, wat je nu kunt dat is het.

De ziggo afstandsbediening is geen universele afstandsbediening, je kunt de functies bedienen die voor de next nodig zijn.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6548Posts
  • 240Oplossingen
  • 5119Likes

Dag @fweijers 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens ook klant ben.

Ik herken het probleem: met de Ziggo-afstandsbediening kunt u uw TV :ab_standby_tv: en/of :ab_standby_tv_box: aan- en uitzetten, het geluid harder en zachter zetten of :ab_geluid_dempen: op stil zetten. Voor deze functies wordt infrarood gebruikt. Als u de apps op uw TV wilt bedienen dan moet u inderdaad de afstandsbediening van de TV gebruiken.

Karel.

Level 16
  • 2105Posts
  • 268Oplossingen
  • 1456Likes

Nee dat is niet beter in te stellen. Alleen Aan/uit, volume en HDMI input is te bedienen met de Ziggo afstandsbediening.

Helaas is HDMI-CEC heel gebrekkig geïnstalleerd op de Next (mini) mediaboxen. Het is ook maar in een richting van Next naar TV/Audioset. Als CEC beter/vollediger was geïnstalleerd in de Next dan had je met de TV ab ook de Next kunnen bedienen over HDMI-CEC en bijvoorbeeld de Next automatisch aan kunnen zetten als je ook de TV aanzet. Maar helaas dat zit er niet in.

fweijers
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor alle reacties, heel fijn!

Wat Karel aangeeft herken ik; ik had gehoopt anders alles met de Samsung AB te bedienen. Helaas mist de mogelijkheid de Next mini met de Samsung AB aan of uit te kunnen zetten. Kennelijk veroorzaakt doordat het CEC protocol niet helemaal geïmplementeerd is. ... is er wellicht een change request hiervoor aangegeven bij ZIGGO?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic