Mijn lopende bestelling voor het Alles in 1 pakket bevat een Next mini. Ik zag dat deze mediabox geen audio uitgang heeft. Graag wil ik de mogelijkheid hebben dat om via de mediabox naar radiozenders te kunnen luisteren op de soundbar, zonder dat de TV hiervoor steeds aan moet staan.
Maar de mini kan dus niet op de soundbar worden aangesloten, alleen op de TV. Is het dan een optie om te kiezen voor de vorige Next mediabox welke wel een audio uitgang heeft, als deze nog geleverd wordt?
Opgelost! Ga naar oplossing.
De vorige Next wordt niet meer uitgeleverd, behoudens in zeer uitzonderlijke gevallen.
Heeft de TV een Scherm uit functie?
Een TV scherm is meestal met 2 klikken uit.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dag @JM73
Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant-forum waar ikzelf ook klant ben.
Of een Next Mini alleen radio afspeelt als de TV aanstaat hangt af van wat de aansluitmogelijkheden van uw soundbar zijn. Kunt u daarom vertellen om welke soundbar het gaat (merk en modelnummer)?
De vorige Next wordt niet meer uitgeleverd, behoudens in zeer uitzonderlijke gevallen.
De “scherm uit” functie kan ik zo snel niet vinden, merk tv is LG.
Welk model? Hier heb ik ook een LG en die heeft een Scherm uit functie, advies: kijk even in de gebruiksaanwijzing.
Heeft de soundbar 2 hdmi aansluitingen? Dan is er 1 voor de ontvanger en één voor náár de tv.
Met een hdmi audio extractor creëer je weer een optische danwel ook analoge audio uitgang.
Zie op m'n site Breedbeeldweetjes:
TV model is LG 43UM7400PLB.
Ik heb de scherm uit functie nog niet kunnen vinden.
@JM73 wat is het merk en modelnummer van uw soundbar?
@Bert schreef:De vorige Next wordt niet meer uitgeleverd, behoudens in zeer uitzonderlijke gevallen.
Je kon toch kiezen tussen die 2
@Bert schreef:
@MR_CHIP schreef:
@Bert schreef:De vorige Next wordt niet meer uitgeleverd, behoudens in zeer uitzonderlijke gevallen.
Je kon toch kiezen tussen die 2
@MR_CHIP Niet meer las ik ergens.
Bijzonder maar zeer goede zet/keuze
Bose TV speaker
En als iemand nu een Next heeft die kapot gaat? Krijgt hij dan nog wel de 'oude' Next?
@HaJee83 schreef:
En als iemand nu een Next heeft die kapot gaat? Krijgt hij dan nog wel de 'oude' Next?
Ja en daarom wordt hij niet meer uitgedeeld, dan blijft er reserve over voor diegenen die er al één hadden of voor gevallen waar het echt niet anders kan.
Halootje,
Sinds een week de next mini in gebruik. Behalve dat er steeds wordt gezeurd met een blauw scherm bij de opstart dat ik een bron moet selecteren (?) HDMI3 wordt niet herkend, komt er na het indrukken van de linker TV aan/uit toets op de Ziggo AB een zender tevoorschijn. Ik heb een Samsung Qe55q9FN met een Samsung soundbar HDMI / Optische ingang naar keuze. De vorige configuratie kwam via een coaxkabel. Hiermee kon via het tablet de soundbar worden geactiveerd zonder de tv aan te zetten.
Die soundbar is met een HDMI arc op de Samsung connectbox aangesloten. Die heeft 3 HDMI aansluitingen en een HDMI arc. Er gaat een aparte HDMI kabel van de Next mini aansluitadapter naar de connectbox. Dus: Soundbar met HDMI arc en de Next mini met een HDMI.
Je zou dus zeggen dat de radio separaat van de TV werkt. Mooi niet. Heef iemand hier ervaring mee?
Ik heb nog een tweede tv ( Loewe) met een Next mini die gewoon dmv de rechteraan/uit toets op de Ziggo AB zonder poespas direct beeld geeft.
@Kees 1955 dat gaat niet werken want die Samsung Connect box dus feitelijk de TV moet wel aanstaan anders geeft deze geen signaal door naar de soundbar.
Welke soundbar heb je?
Wat je kan proberen is de Mini direct aansluiten op de soundbar zelf. De radiokanalen zal je dan via de Voice control moeten kiezen.
Bedankt voor de inbreng maar elke mogelijk combinatie met kabels is al tot in den treuren uitgeprobeerd.
Soundbar is HWN-650. Deze heeft zowel Optisch als HDMI.
Op een Next zo dit wel werken want die werkt op Coax. De Mini niet.
@Kees K1 schreef:Bedankt voor de inbreng maar elke mogelijk combinatie met kabels is al tot in den treuren uitgeprobeerd.
Soundbar is HWN-650. Deze heeft zowel Optisch als HDMI.
Op een Next zo dit wel werken want die werkt op Coax. De Mini niet.
Hier staat coax volledig buiten, voor het binnenkomende TV signaal heeft de Mini een internet verbinding nodig. Voor audio heeft de Next heeft een optische uitgang die heeft de Mini niet.
De Mini kan op de HDMI ingang van deze soundbar dan moet hierop wel de juiste ingang worden gekozen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.