Mijn versterker staat op een andere plaats dan de next mini en tv, hoe kan ik dan toch zonder tv aan radio luisteren?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Goedemiddag @Koopvaarder
Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant-forum waar ikzelf ook klant ben.
Begrijp ik dat u radiozenders wilt luisteren via de Mediabox Next Mini, maar uw versterker staat niet in de buurt van uw mediabox en TV?
Om welke versterker (merk en modelnummer) gaat het?
Die Adastra RM120D 100V mengversterker lijkt me meer iets voor een semi openbare ruimte zoals bijvoorbeeld een voetbalkantine.
Misschien zie ik het verkeerd, maar volgens mij heeft deze mengversterker wèl een DAB+/FM-radiotuner ingebouwd. U kunt u dus via DAB+ naar radio luisteren en heeft u de Next Mini niet nodig.
Slechte ontvangst dab+ daarom via ziggo
@Koopvaarder de Mediabox Next Mini heeft geen audio-uitgang; alleen HDMI.
Gezien de afstand tussen deze mengversterker en de Mediabox Next Mini zou een losse radio wellicht een meer simpele oplossing kunnen zijn. Deze kunt u op een van de audio-ingangen van de mengversterker aansluiten.
Is b.v. zoiets een mogelijke een oplossing? XORO HFT 440 - internetradio met DAB+ en FM-ontvangst voor uitbreiding van een hifi-installatie, 2,4...
Bedankt voor het reageren, maar ik wil graag het radio signaal van ziggo gebruiken omdat andere signalen wisselend doorkomen en mijn coax kabel al bij de versterker ligt.
@Koopvaarder die coaxkabel gaat geen rol spelen bij het gebruik van de Next Mini.
Wat is de afstand tussen uw mengversterker en de Mediabox Next Mini?
Er zijn HDMI-audio extractors te koop. Deze sluit u aan via een HDMI-kabel tussen de Mediabox Next Mini en uw TV. Deze extractor heeft een optische Toslink SPDIF uitgang en een 3,5 mm stereo analoge uitgang. Deze kunt u gebruiken om het geluidssignaal van uw Next Mini te verbinden met uw mengversterker.
Is er geen mogelijkheid om de aanwezige coax aan te sluiten waar de ziggokabel binnenkomt en dan doorlussen naar mijn versterker
Jouw versterker kan niets met het (dvb) signaal va de ziggo coax.
Wil je deze per se gebruiken moet je een dvb c radio aanschaffen.
Bijv. een Quantis QE 317, met een dvb-c tv ontvanger gaat het ook, 2e hands humaxen zijn bijv. geschikt.
“Is er geen mogelijkheid om de aanwezige coax aan te sluiten waar de ziggokabel binnenkomt en dan doorlussen naar mijn versterker“
Dat heeft geen zin. Er is geen FM of DAB+ signaal op de kabel. Radio bij Ziggo wordt via IPTV/radio app op de Next(mini) doorgegeven of over de coax kabel via DVB-C. Je versterker kan geen DVB-C ontvangen.
"2e hands humaxen zijn bijv. geschikt"
LET OP, niet alle Humaxen hebben een tulp / jack uitgang, alleen een optische en een scart uitgang.
Dank je , ik ga kijken of Quantis QE 317 een oplossing is voor mij.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.