Vraag
Reacties
Oplossing
sannelars
Level 1

Hoe kan ik opnieuw instellen zenders op een Philips TV?

Bij het opnieuw instellen van de zenders geeft hij netwerkfrequentie 474.00 onjuist. We hebben een Philips tv. Ik kom niet verder. Iemand een idee? Moet er een update plaatsvinden?

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marianne
Community Developer
Community Developer

Wil je onderstaande instellingen doorvoeren?

Frequentie: 47400, 474000 of 474
Netwerk-ID: 5555 of 05555
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6875

Je tv geeft aan hoeveel nullen je moet invullen tijdens de installatie.

Heb je een Philips tv uit de 6000 serie?

Philips-tv's uit 2010 en tv's uit de 6000 serie of hoger met bouwjaar 2011 kunnen met netwerk-ID 5555 de zenders niet onthouden. Hierdoor zou je om de paar dagen naar nieuwe zenders moeten zoeken en dat is natuurlijk erg onhandig. Daarom hebben we voor deze Philips-tv's andere netwerk-ID's beschikbaar. Heb je een nieuwere Philips-tv? Gebruik dan altijd netwerk-ID 5555.

Zijn de bovenstaande instellingen niet de juiste voor jou? 
Televisies van Philips hebben verschillende menu's. Om erachter te komen welke instructies je dan nodig hebt, kun je het beste kijken op de site.

< Geavanceerde instellingen Philips TV's >

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
14 Reacties 14
Meldingen
Aan Uit
Willem-A
Level 1
De frequentie is afhankelijk van de gebruikte CI module. Wellicht kom je hiermee verder?

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/activeringscode-frequentie-netwerk-id-instellen/#Via%20een%20CI%2B%20module
0 Kudos
sannelars
Level 1
Topicstarter
Hoi, helaas werkt dit niet. Ik heb al het een en ander opgezocht, gelezen en geprobeerd maar helaas.

Willem-A wrote:
De frequentie is afhankelijk van de gebruikte CI module. Wellicht kom je hiermee verder?

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/activeringscode-frequentie-netwerk-id-instellen/#Via%20een%20CI%2B%20module
0 Kudos
honda
Level 4
Hallo sannelars die frequenties die willem aan geeft moeten goed werken want ik heb zelf ook diverse philips ktvs.
is dit niet het geval raad ik je aan om naar die winkel te gaan waar je die tv gekocht hebt.
ook is het heel belangrijk dat je binnen bekabeling goed is.
ik hoop dat je hier wat aan hebt anders zie ik het wel. vrg honda
0 Kudos
Willem-A
Level 1
Dag sannelars,

mee smaken wat installeren betreft heb ik eigenlijk niet, maar is de Tv wel up-to-date? Die moderne krengen weigeren al snel dienst als de software is verouderd. En anders inderdaad de installatie goed nalopen en/of even contact opnemen met je winkelier of Philips.

Mvg. Willem.
0 Kudos
Marianne
Community Developer
Community Developer

Wil je onderstaande instellingen doorvoeren?

Frequentie: 47400, 474000 of 474
Netwerk-ID: 5555 of 05555
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6875

Je tv geeft aan hoeveel nullen je moet invullen tijdens de installatie.

Heb je een Philips tv uit de 6000 serie?

Philips-tv's uit 2010 en tv's uit de 6000 serie of hoger met bouwjaar 2011 kunnen met netwerk-ID 5555 de zenders niet onthouden. Hierdoor zou je om de paar dagen naar nieuwe zenders moeten zoeken en dat is natuurlijk erg onhandig. Daarom hebben we voor deze Philips-tv's andere netwerk-ID's beschikbaar. Heb je een nieuwere Philips-tv? Gebruik dan altijd netwerk-ID 5555.

Zijn de bovenstaande instellingen niet de juiste voor jou? 
Televisies van Philips hebben verschillende menu's. Om erachter te komen welke instructies je dan nodig hebt, kun je het beste kijken op de site.

< Geavanceerde instellingen Philips TV's >

0 Kudos
Ga naar reactie
meneerTiBBE
Level 1
Soms werkt het om de televisie eerst helemaal terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Alvorens je hem weer gaat instellen.
0 Kudos
DeRaket
Level 2

Ik heb hetzelfde probleem. Sinds een Ziggo-monteur langs is geweest voor het opnieuw/beter instellen van mijn internetverbinding doet mijn Philips tv in de woonkamer het niet meer. Bij het instellen van de zenders krijg ik de foutmelding Onjuiste netwerkfrequentie terwijl ik de goede gegevens invoer. Ook op een andere tv in een andere kamer werkt TV niet via de reguliere kabel (wel via het nieuwe Ziggo kastje).

 

 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

@DeRaket Als ik het mij goed herinner, toont een Philips TV deze foutmelding als geen signaal aanwezig is. In je eerder aangemaakte topic waren een verouderde splitter + multitaps en een groot aantal TV-kabels zichtbaar op deze foto. Ik stelde je toen nog de vraag in hoeverre dit nog in gebruik is. Kun je een nieuwe foto van de coaxinstallatie in de meterkast plaatsen?

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@DeRaket Gebruik je een CI+ module met smartcard of geen?

Televisie installeren met en zonder smartcard en/of kastje | Klantenservice | Ziggo

Kun je eens kijken of de coax kabel wel verbonden is op de juiste plaatsen in je woning en meterkast?

0 Kudos
DeRaket
Level 2

Bij deze de foto.  Volgens mij is er niets veranderd aan de bekabeling naar de diverse kamers.

 

IMG_8333.jpg

0 Kudos
DeRaket
Level 2

ik gebruik in mijn woonkamer een CI+ module

volgens mij zit het probleem in/ bij de hoofdaansluiting omdat ik op meerdere kamers geen signaal heb

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Zo te zien is op de kabel naar de versterker (GHV 20-65, deze is overigens ook verouderd) een nieuwe IEC connector geplaatst, mogelijk maakt deze geen goed contact met de kabel. Heb je toevallig een IEC/F-kabel groen/rood beschikbaar om de versterker op de splitter (POA-254) aan te sluiten? De 4-wegsplitter zou eigenlijk een 2-wegsplitter moeten zijn die tussen de versterker en de twee multitaps aangesloten is.

DeRaket
Level 2

super, met een andere kabel is het gelukt. veel dank

 

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Fijn om te lezen en graag gedaan.

0 Kudos