Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
novwnl
Level 4

Hoe kan ik een universele afstandsbediening bestellen?

Ik heb via een PB contact gehad met een moderator die mij een (nieuwe) afstandsbediening heeft toegestuurd. Maar dat is dus de normale, voice, afstandsbediening en ik zoek me suf naar een (de?) universele afstandsbediening.  Mijn PB terug dat mijn vraag verkeerd gesteld (of begrepen, daar wil ik vanaf wezen) is, wordt niet meer beantwoord.

1; moet ik die spraakafstandsbediening nou wel of niet terug sturen?

2: welke universele afstandsbediening werkt er wél? Logitech in elk geval out of the box niet.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21
T.E.A.M.

De spraak gestuurde afstandsbediening hoef je niet terug te sturen, zie het als een reserve of voor je buren o.i.d..

Ziggo heeft, voor zover ik weet, geen universele afstandsbedieningen meer, zoals eerder beschikbaar was en nog te zien is op de pagina van Ziggo, omdat er al langere tijd geen Humax / UPC / Cisco / Samsung en andere mediaboxen meer uitgegeven worden.

Universele afstandsbediening | Klantenservice | Ziggo

Een volledig werkende universele afstandsbediening bestaat er niet voor de Next, omdat de Next aangestuurd wordt door een RF-Bluetooth vorm die b.v. Logitech ook niet heeft en/of nog gaat maken en ook geen IF aanpassingen meer maakt voor b.v. de Next, omdat er steeds minder universele afstandsbedieningen gebruikt worden is dit niet rendabel meer: Logitech stopt met productie van universele Harmony afstandsbedieningen | FWD

Bekijk in context

0 Kudos
Karel.
Level 17

Mogelijkheden met afstandsbedieningen op Ziggo mediaboxen

AfstandsbedieningMediabox XLNext ArrisNext HumaxNext mini
Ziggo Qwerty RF RF
Ziggo lang 4 batterijen RF RF
Ziggo kort 2 batterijen RF RF
ZiggoGo app Wifi Wifi Wifi Wifi
Pace DCR-7111 IR IR IR
Logitech Harmony  IR IR IR
Andere IR IR IR IR

Bij RF mogelijkheid is slechts een RF afstandsbediening te koppelen. Een combinatie van een RF + meerdere IR afstandsbedieningen is wel mogelijk.

Lees ook eens deze oudere topic waar ook al het nodige is uitgelegd.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert
Level 21
T.E.A.M.

De spraak gestuurde afstandsbediening hoef je niet terug te sturen, zie het als een reserve of voor je buren o.i.d..

Ziggo heeft, voor zover ik weet, geen universele afstandsbedieningen meer, zoals eerder beschikbaar was en nog te zien is op de pagina van Ziggo, omdat er al langere tijd geen Humax / UPC / Cisco / Samsung en andere mediaboxen meer uitgegeven worden.

Universele afstandsbediening | Klantenservice | Ziggo

Een volledig werkende universele afstandsbediening bestaat er niet voor de Next, omdat de Next aangestuurd wordt door een RF-Bluetooth vorm die b.v. Logitech ook niet heeft en/of nog gaat maken en ook geen IF aanpassingen meer maakt voor b.v. de Next, omdat er steeds minder universele afstandsbedieningen gebruikt worden is dit niet rendabel meer: Logitech stopt met productie van universele Harmony afstandsbedieningen | FWD

0 Kudos
Garihd
Level 17

Met de Logitech zou de moeten werken, met de Next Mini zal geen enkele universele afstandsbediening werken. Zie de reactie van Bert.

Merk: Arris

model nr: DCX960

Fabrikant : Ziggo

Model : Mediabox Next

deze twee werkten in het verleden goed met de Next.

Ziggo heeft hoe dan ook geen 'echte' universele afstandsbedieningen, nooit gehad ook in de zin dat een extern apparaat niet volledig kan worden bediend alleen aan en uit volume en bij een televisie bron keuze.

Wat wil je doen met de afstandsbediening de genoemde basisfuncties? Voor de goede orde je hebt nu dus twee goede voice afstandsbedieningen?

Karel.
Level 17

Mogelijkheden met afstandsbedieningen op Ziggo mediaboxen

AfstandsbedieningMediabox XLNext ArrisNext HumaxNext mini
Ziggo Qwerty RF RF
Ziggo lang 4 batterijen RF RF
Ziggo kort 2 batterijen RF RF
ZiggoGo app Wifi Wifi Wifi Wifi
Pace DCR-7111 IR IR IR
Logitech Harmony  IR IR IR
Andere IR IR IR IR

Bij RF mogelijkheid is slechts een RF afstandsbediening te koppelen. Een combinatie van een RF + meerdere IR afstandsbedieningen is wel mogelijk.

Lees ook eens deze oudere topic waar ook al het nodige is uitgelegd.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen @novwnl 

Allemaal tips zijn hier de agelopen dagen met je gedeeld, fantatisch om te zien.

Heb je hier voldoende aan? Of heb je nog support vanuit ons nodig?

0 Kudos
novwnl
Level 4
Topicstarter

Kortom, ik kan nooit de box van ziggo mbv een IR afstandsbediening aansturen.

Dank voor de antwoorden, maar dit is weer een minpunt op de scorekaart van ziggo wat mij betreft.

0 Kudos
jansmarcel
Level 16

@novwnl  nooit met een IR afstandsbediening is misschien kort door de bocht. Ik garandeer niet dat alle functies van de Mediabox Next bediend kunnen worden, maar als de tv recent is en via de HDMI 2 richtingen verkeer mogelijk is, dan is de box met de afstandsbediening van de tv te bedienen. En voor de tv zijn wellicht wel universele afstandsbedieningen te krijgen.
Voor je zoiets van plan bent, probeer eens of met de afstandsbediening van de tv de mediabox naar tevredenheid is te bedienen. Als dit het geval is zou wat ik eerder schreef kunnen werken.

Ik kon het met de Samsung afstandsbediening die ik als apparaat in mijn logitech harmony elite heb zitten in ieder geval wel om de Next ermee te bedienen.

0 Kudos
Karel.
Level 17

@jansmarcel  schreef:

@novwnl  nooit met een IR afstandsbediening is misschien kort door de bocht. Ik garandeer niet dat alle functies van de Mediabox Next bediend kunnen worden, maar als de tv recent is en via de HDMI 2 richtingen verkeer mogelijk is, dan is de box met de afstandsbediening van de tv te bedienen. En voor de tv zijn wellicht wel universele afstandsbedieningen te krijgen….

Helaas is de HDMI implementatie in de Next(mini) zeer slecht uitgevoerd en alleen gedeeltelijk richting de TV werkzaam. Zie bijvoorbeeld de topics waarbij de TV aangaat midden in de nacht bij updates voor de Next of het geluid langzaam harder of zachter wordt.

Als de de HDMI twee richting verkeer zou werken zoals ook op de Google chromecast / AppleTV etc. zouden er niet zoveel topics hier op de community zijn over universele AB’s en koppelen van AB’s

De Logitech Harmony elite + hub is prima te gebruiken om de Next (niet de mini) mee te bedienen. Doe ik al jaren als apparaat en activiteit in mijn Logitech Elite ab. Bij Logitech hoefde ik alleen de keuze Ziggo, Mediabox Next te kiezen.

jansmarcel
Level 16

wat is nu de reden dat @novwnl een universele afstandsbediening wil hebben en dat de eigen AB van de next (mini) niet goed is. dat is mij eerlijk gezegd niet duidelijk.

Garihd
Level 17

@novwnl  schreef:

Kortom, ik kan nooit de box van ziggo mbv een IR afstandsbediening aansturen.

Dank voor de antwoorden, maar dit is weer een minpunt op de scorekaart van ziggo wat mij betreft.

Bij KPN is het ook zeer lastig om hun nieuwste box aan te sturen dat kan blijkbaar enkel als je een hub hebt.

@jansmarcel ik neem aan met 1 apparaat alles volledig kunnen bedienen dus ook de menu opties van de eigen TV. Niet alleen uit/aan en volume.

0 Kudos