Hallo,
Ik heb hier de horizonbox waarop een gehoorapparaat was aangesloten (via de AUX OUT ingang). Als ik het gehoorapparaat op deed, was het geluid via het gehoorapparaat. Als ik hem af deed was het geluid via de tv. Ideaal!
Nu krijg ik hier een nieuwe box: de mediabox Next (niet de mini). Hierop zit geen AUX OUT ingang. Hoe kan ik het gehoorapparaat hier weer op aansluiten?
Groet,
Maarten
Opgelost! Ga naar oplossing.
De aansluiting 'AUX OUT' op de Mediabox XL is een analoge uitgang welke op zowel de Mediabox Next v2 (Humax) als de Next Mini niet meer beschikbaar is, alleen nog op de Mediabox Next v1 (Arris).
De Mediabox Next v2 beschikt wel over een digitale optische ingang (D. AUDIO). Beschikt de ontvanger van het gehoorapparaat over een ingang van dat type? Zo ja: dan heb je aan een TOSLINK-kabel genoeg. Zo nee: dan moet je daarbij ook nog een omvormer (DAC) aanschaffen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
De aansluiting 'AUX OUT' op de Mediabox XL is een analoge uitgang welke op zowel de Mediabox Next v2 (Humax) als de Next Mini niet meer beschikbaar is, alleen nog op de Mediabox Next v1 (Arris).
De Mediabox Next v2 beschikt wel over een digitale optische ingang (D. AUDIO). Beschikt de ontvanger van het gehoorapparaat over een ingang van dat type? Zo ja: dan heb je aan een TOSLINK-kabel genoeg. Zo nee: dan moet je daarbij ook nog een omvormer (DAC) aanschaffen.
Goedemiddag @Verwijderd account
Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens ook klant ben.
Dat u een Mediabox Next heeft is op zich goed nieuws want de Mediabox Mini heeft helemaal geen extra aansluitingen. Als de achterkant van uw Mediabox Next eruit ziet als het voorbeeld, dan heeft u in elk geval een optische geluidsuitgang (rechts) en een geluidsuitgang (links). Op één van beide uitgangen moet in elk geval een aansluitmogelijkheid zijn om uw gehoorapparaat te kunnen gebruiken.
Zo zou u een kabeltje met een mini-jack kunnen gebruiken met aan de andere kant tulpstekkers.
Hallo @Verwijderd account van harte welkom op de Ziggo Community. Ik zie dat Tobias en Wim C. al mooie tips hebben gegeven, kun je hier mee uit de voeten of kunnen we nog iets voor jou betekenen?
Het is gelukt! Dank voor de hulp.
Fijn om te lezen, ik ben wel benieuwd hoe e.e.a. nu aangesloten is.
Met de toslink-kabel!
Mooi, dat is de meest eenvoudige en betrouwbare oplossing welke de hoogste geluidskwaliteit biedt.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.