Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
hajove1958
Level 2

Hoe kan ik een HPFX258-IECFM high-pass filter ontvangen?

Ik heb de laatste tijd heel veel storingen met mijn Quantis QE317.

Graag zou ik van Ziggo de bovenstaande filter willen ontvangen.

Kan iemand van Ziggo met mij contact opnemen?

Alvast dank.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Judith
Community Moderator
Community Moderator

Hoi @hajove1958 niet fijn om storingen te ervaren! Ik ben voor je op zoek gegaan naar het door jou gewenste filter en heb er één voor je besteld. Deze kun je een dezer dagen op je deurmat verwachten! 

Bekijk in context

55 Reacties 55
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Als je ook een modem van Ziggo in gebruik hebt en je ervaart geen storing wanneer het modem is ontkoppeld van coax, dan is een HPFX258-IECFM plaatsen op de ingang van de QE317 inderdaad de oplossing.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnenkort langs in dit topic en kan het genoemde filter toesturen. Je kunt ook contact opnemen met de klantenservice, bijvoorbeeld via de chat.

0 Kudos
PeterH2020
Level 10

Deze filters  zijn ooit bij de DRO geleverd maar Ziggo levert ze niet apart.

 

Als je geen MbXL hebt kan je wel vragen om een poa 254 of tps 258 met een nieuw modem kabeltje. 

 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

In dit recente topic is wel een poging gedaan om het filter toe te sturen, maar dat is nog niet gelukt. Het filter kan ook via de webshop van Quantis besteld worden.

 

Voor zover mij bekend is kunnen tegenwoordig alleen een POA-01-B + IEC/F-kabel groen/rood los toegestuurd worden, wat dus geen verbetering zou opleveren i.v.m. geen ingebouwd filter.

0 Kudos
Judith
Community Moderator
Community Moderator

Hoi @hajove1958 niet fijn om storingen te ervaren! Ik ben voor je op zoek gegaan naar het door jou gewenste filter en heb er één voor je besteld. Deze kun je een dezer dagen op je deurmat verwachten! 

hajove1958
Level 2
Topicstarter

Dank je wel. Ik hoop, dat dit probleem zo is opgelost.

0 Kudos
Judith
Community Moderator
Community Moderator

Hi @hajove1958 we zijn inmiddels een tijdje verder en ik denk dat je inmiddels het filter al in huis hebt. Nu ben ik natuurlijk benieuwd of alles werkt zoals jij het graag wilt. Stuur je een update? 🙂 

0 Kudos
hajove1958
Level 2
Topicstarter

Beste Judith,

Ik ben anderhalf week weg geweest, maar tot nu toe geen storingen meer met mijn Quantis.

Voor zover is het probleem dus opgelost.

Hartelijk dank!👍

 

fbijlenga
Level 2

Hallo Judith,

 

Ik heb exact hetzelfde probleem. Internetten tijdens het radio luisteren via de Quantis QE317 ontvanger geeft steeds onderbrekingen.

Ik heb al van alles geprobeerd, terwijl ik nu dit topic tegenkom met de oplossing!

Kan ik ook een dergelijk filter ontvangen?

 

Hartelijk dank.

0 Kudos
Gio2903
Level 17

@fbijlengavul even je postcode+huisnr in zodat het opgestuurd kan worden

https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

0 Kudos
fbijlenga
Level 2

postcode en adres heb ik ingevuld.

 

Hartelijk dank

0 Kudos
Danny8171
Level 1

Hallo Judith,

 

Ik heb sinds een aantal weken exact hetzelfde probleem. 

Kan ik ook een dergelijk filter ontvangen?

 

P.S. Heb zojuist met een Ziggo collega van klantenservice gesproken, maar hij kon het niet voor mij bestellen. Hij verwees me naar deze community.

 

Bijvoorbaat dank,

Danny

0 Kudos
Ryan
Community Moderator
Community Moderator

Goedendag @fbijlenga en @Danny8171! Voor jullie beiden is er ook een filter aangevraagd. Per mail volgt de bevestiging van de aanvraag en met een paar dagen wordt dit door de brievenbus bezorgd. Houdt er rekening mee dat dit na het weekend geleverd kan worden 🙂 Het komt er in ieder geval aan. 

0 Kudos
Danny8171
Level 1

Goedemiddag Ryan, hartelijk dank voor de snelle actie!

Jan Tecra
Level 2

Goedendag,

 

Ook hier problemen met de Quantis QE317: de ontvangst valt regelmatig heel even weg.

Ik begrijp dat een filter dit oplost. Nu heb ik 2 van deze digitale ontvangers bij Ziggo gekocht (factuur aanwezig), dus mijn vraag: kan ik 2 stuks van deze filters van u ontvangen?

Dank u wel.

 

Jan.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

@Jan Tecra Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnenkort weer langs in dit topic en kan je hierbij helpen. Vul s.v.p. je adresgegevens in op deze pagina, deze zijn alleen voor moderators zichtbaar.

0 Kudos
Carlien
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Yes, heb ik geregeld! @Jan Tecra

Het zijn wel 2 aparte orders dus kan zijn dat je ze niet tegelijk ontvangt. Maar ze komen eraan! 

0 Kudos
fbijlenga
Level 2

Hoi Ryan,

 

Hartelijk dank.

Het probleem is verholpen.

Jan Tecra
Level 2

Dank u wel Carlien. Ik zal u het resultaat laten weten.

0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator

Helemaal top, @Jan Tecra. Ik ben benieuwd! 

0 Kudos