Vraag
Reacties
Oplossing
Maroop
Level 2

Hoe kan ik de zenderlijst voor TV en Radio zenders inkorten?

Ten eerste sorry als dit onderwerp al ergens behandeld is, ik ben nieuw in het forum gebeuren en zoeken op het onderwerp leverde niet op wat ik zocht,… zeg maar een persoonlijke kanaal lijst waar een beperkt aantal zenders (tv/radio) op staan, meer geheel niet zichtbaar.

Dus ik wil graag de TV (en mogelijk radio) zenders kunnen ‘verbergen’, dus niet blokkeren achter een kinderslot en/of voorzien van een pincode. Gewoon niet meer zichtbaar.

je vraagt je misschien waarom, wel ik heb een licht dementerende familie lid inwonend en wil het kanaal overzicht zo simpel mogelijk maken. Als zij per ongelijk een verkeerd kanaal kiest en geen beeld krijgt of op ok drukt en een extra abo afsluit schieten wij nog zij daar iets mee op. 

De persoon in kwestie kan nog redelijk zelfstandig leven maar het wordt moeilijker naar verloop van tijd. Zelf je tv aan/uitzetten en een kanaal kiezen is voor heel veel van ons het gewoonste van de wereld. Voor iemand met (opkomende) dementie is het een moeilijke taak.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Uitgelicht
bloemen64
Level 18
T.E.A.M.

Na het maken van de fav lijst deze lijst nog even instellen als standaard opstart profiel.

Het knopje aan de zijkant van de AB geeft toegang tot de profielen en dus ook het profiel met alle kanalen. Daar is geen slot voor.

Radio stations kunnen niet verborgen worden. 

Apps kun je tegenwoordig wel verbergen achter een slot.

0 Kudos
9 Reacties 9
bloemen64
Level 18
T.E.A.M.

Na het maken van de fav lijst deze lijst nog even instellen als standaard opstart profiel.

Het knopje aan de zijkant van de AB geeft toegang tot de profielen en dus ook het profiel met alle kanalen. Daar is geen slot voor.

Radio stations kunnen niet verborgen worden. 

Apps kun je tegenwoordig wel verbergen achter een slot.

0 Kudos
Judith
Community Moderator
Community Moderator

Ben je geholpen met deze tips @Maroop of kunnen we jou nog ergens bij assisteren? 

0 Kudos
ikke56
Level 4

Ik heb geen mediabox maar als ik mijn favoriete tv-zenders wil instellen dan kan ik slechts de volgorde aanpassen. Regionale tv zenders ontbreken echter nog steeds compleet. Dus er is nog geen enkel licht in de duisternis.

0 Kudos
bloemen64
Level 18
T.E.A.M.

@ikke56 dit lijkt een tv issue. Geen mediabox iets.

Open een eigen topic hierover zou ik zeggen en begin dan ook met te melden over welk merk en type tv het gaat.

Dan kunnen andere mensen op dit forum een mogelijke oplossing aandragen.

0 Kudos
Steefb
Level 20

@bloemen64  schreef:

@ikke56 dit lijkt een tv issue. Geen mediabox iets.

Open een eigen topic hierover zou ik zeggen en begin dan ook met te melden over welk merk en type tv het gaat.

Dan kunnen andere mensen op dit forum een mogelijke oplossing aandragen.

Dat heeft @ikke56 al gedaan , wat hij met dit bericht wil bereiken weet ik niet.

0 Kudos
ikke56
Level 4

Omdat ik hier een update over kreeg, waarom is onduidelijk. Sorry als ik in iemands topic heb zitten roeren.

0 Kudos
bloemen64
Level 18
T.E.A.M.

@ikke56  schreef:

Omdat ik hier een update over kreeg, waarom is onduidelijk. Sorry als ik in iemands topic heb zitten roeren.

Dat probeerde ik te voorkomen. Ik kreeg ook een email over dit topic omdat er iets geplaatst was.

Soms krijg je een email omdat de moderatoren het topic verplaatsen of van een ander of extra label voorzien.

0 Kudos
ikke56
Level 4

Normaal (althans hier): Instellingen-->Favorieten-->Beheer waarna hartjes van de zenders klikken. Volle hartjes zijn zichtbaar.

0 Kudos