Hoe krijg ik die ondertitels van ESPN (421) uitgeschakeld, heb een CI+ met smartcard
Is vreselijk irritant !!
De ondertiteling staat meestal op de TV zelf aan en moet daar uitgezet worden. Raadpleeg de handleiding van je TV om te achterhalen waar dit moet. Hieronder enkele mogelijke stappen, het is afhankelijk van je model televisie.
Zorg ervoor dat de tv staat afgestemd op het betreffende kanaal.
Philips TV (Zie ook 'Hoe verander ik de ondertiteling van de zenders op een Philips Google TV')
Philips TV
Samsung TV (Zie ook 'Zo werkt ondertiteling op Smart TV Samsung')
Mediabox Next (Mini)
Je kunt op de Humax de ondertiteling aan en uit zetten met
de knop met SUB of de knop met een liggend streepje, naast de knop TV/Radio.
Op de Humax 5300c met de knop OPT+ > Ondertiteling
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Kijk in de handleiding van je tv.
CI+ met smartcard doet niets met ondertiteling.
ESPN heeft wel kort geleden ondertiteling ingeschakeld.
Ook de Humax doet dat tegenwoordig na terug spoelen. Erg irritant. Ik heb ESPN maar opgezegd.
Je kunt op de Humax de ondertiteling aan en uit zetten met
de knop met SUB of de knop met een liggend streepje, naast de knop TV/Radio.
Op de Humax 5300c met de knop OPT+ > Ondertiteling
Hi @WED, is het uiteindelijk nog gelukt met één van de genoemde stappen?
laatst dit ook gehad bij iemand. in tv instellingen stond ondertiteling uit, maar 421 bleef het weergeven. lijkt geen oplossing voor te zijn
De nl- zenders hebben een " leeg " ondertitelingsspoor voor nl- ondertiteling naast een ondertitelingsspoor voor nl gehoorgestoorden ondertiteling. ESPN heeft dit niet. Vandaar dit probleem dat sommigen hebben.
Ik heb hetzelfde probleem met ESPN kanaal 18.
Ik heb het volgende geprobeerd:
- Fabrieksinstellingen
- Zenders opnieuw ophalen
- TV instelling voor slechthorende uitgezet
Helaas tevergeefs. In mijn opinie is dit een obstakel vanuit Ziggo zelf, maar die benadrukken niks te kunnen betekenen.
@Heethoofd030 dit is niet vanuit ziggo, maar vanuit ESPN. bij KPN is dit namelijk ook sinds half februari. wat ik ervan begrijp is dat de ondertiteling zit ingebakken in het invoersignaal, de provider kan het er vervolgens uitslopen of niet..
Het opmerkelijke is dat bij Ziggo GO deze probleem zich niet aandient.
Je moet de nederlandse ondertiteling uitschakelen.
Goh je meent het
X
Ook bij Ziggo Go kun je de ondertiteling bij ESPN (421 en 18) aan en uit zetten, met het menu rechtsboven.
Op andere toestellen kan dat ook, maar de manier waarop verschilt.
Hier staan nog enkele suggesties:
De ondertiteling komt via Teletekst pagina 888
https://www.digitalbitrate.com/dtv.php?mux=C043&liste=1&live=202&lang=en
Voor de (grote) Mediabox Next wordt dit omgezet naar een ander tekst-formaat.
En ook voor de browser.
Om welk toestel gaat het hier?
Misschien is dit een optie Ondertiteling instellen
Zoals je hem instelt, kan je hem ook weer uitzetten. Hopelijk werkt dit stappen plan.
Hi @Heethoofd030 - Zuur dat het je (nog) niet is gelukt. Het is mogelijk dat het er "in" zit, maar wat ik eerder heb begrepen is dat het toch meestal per TV is uit te schakelen. Vooral bij Sony TV's bleek het wel wat verstopt te zitten.
Uit je berichten maak ik eigenlijk op dat je het allemaal al bij langs hebt gelopen, maar toch voor de zekerheid: Bij Sony TV's zou de optie moeten staan bij "Digital Setup" of via "+"-knop op je afstandsbediening op de betreffende zender > "Ondertiteling voor deze zender".
@Alex Dat is helaas specifiek voor Sony TV's. Ik heb een Philips TV. Toch bedankt.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.