1
Vraag
2
Reacties
Tom023

Level 5
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Hoe kan ik de beeldkwaliteit i.c.m een Next Mini verbeteren?

Hi Allemaal,

Het is weer zover ... de next mini heeft weer problemen.

Heb last van de volgende problemen.

1e afgelopen vrijdag kon ik het Nederlands elftal niet kijken omdat het beeld vast liep om de zoveel seconden of bleef stilstaan maar het geluid ging wel door.

2e ik kijk nu weer naar het Nederlands elftal en de spelers zijn zo wazig niet normaal.

3e tijdens het zappen kraakt het geluid enorm.

4e blokkerig beeld bij de opnames.

5e doorspoelen in opnames werkt continu niet dan zie je een cirkel ronddraaien.

En nu komt het mooiste.

Via de ziggo go app op mijn tv heb ik dit niet.

Zelfs het beeld kwaliteit is 100x scherper.

Dus meteen weer dure HDMI kabel getest en een goedkopere ... en geen verschil.

Bij mijn ouders getest (zelfde tv) en bij hun is ook het beeld extreem slechte kwaliteit maar ervaren de andere problemen niet.

Heb de modem en de ziggo next mini herstart maar mocht niet baten.

Hoe kan het dat het beeld via de app veel mooier is en ook het geluid is  dolby terwijl via de next alleen stereo is.

Betreft een LG Oled G2.

16 Reacties 16
Meldingen
Aan Uit
Tom023
Topicstarter
Level 5
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Bij rondvraag onder familie en vrienden hebben sommige personen precies dezelfde problemen en sommige niet.

Ook op andere zenders is het net of je 720p kijkt i.p.v. full HD of 4k hmmm.

anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10652Posts
  • 601Oplossingen
  • 3102Likes

is de next mini bekabeld of draadloos verbonden met internet ?

Tom023
Topicstarter
Level 5
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Deze is bekabeld verbonden en de tv waarop de app draaid is draadloos.

panda_snorkel

Level 10
  • 375Posts
  • 5Oplossingen
  • 58Likes

Goedemorgen meneer, 

Als uw tv beeldweergave blokkerig beeld weergeeft is dit een teken dat er problemen zijn met het te ontvangen tv signaal en of het te ontvangen internet signaal wat doorgegeven wordt. Als er op uw tv een melding komt met de mededeling dat er staat:  een momentje geduld aub dan is dit een teken dat uw Next Mini Ziggo tv kastje moet bufferen, dan is er sprake van dat is internetverbinding die te traag is of verstoord wordt door een stoorzender. Wat u zou kunnen doen is om te beginnen om het plastic kapje van de splitter van uw AOP (abonnee overgangspunt) in uw woonkamer of in uw meterkast te verwijderen: Hoe u dat doet, kunt u zien  door op de link van het filmpje hieronder te klikken. 

Hoe verwijder je het witte kapje van de splitter? (youtube.com)

Dit kapje die op uw splitter gemonteerd is kan er voor zorgen dat het signaal niet goed doorgegeven wordt. Zou u een foto kunnen maken van uw AOP dus van het AOP en dus van de splitter. Dan ik voor u beoordelen of uw AOP mogelijk verouderd is* (wat ook mogelijk als oorzaak kan worden aangeduidt*)  en of het voor u nodig is dat er een monteur van Ziggo langs moet komen om uw AOP te vervangen. Op de rest van de mogelijke oorzaken en beeldverbeteringen die u kunt realiseren zal ik in een volgend bericht  beschrijven aangezien dit anders een te lang bericht wordt.

Met vriendelijke groet, 

panda_snorkel

panda_snorkel

Level 10
  • 375Posts
  • 5Oplossingen
  • 58Likes

Mag ik u een behulpzame brutale vraag stellen? Hoe ziet uw woonsituatie er uit; meer in de zin van bent u alleen of woont u met uw partner samen en-/of heeft u thuis wonende kinderen of heeft u huisgenoten die gelijktijdig intensief gebruik maken van uw internet? Bijvoorbeeld zijn er meerdere internet gebruikers actief in uw woning. Werdt er tijdens de uitzending van de voetbalwedstrijd elders in uw woning tv series gestreamd of waren er personen die op dat moment online aan het gamen waren? Zo ja dan kan het zijn dat deze mede gebruikers erg veel van het internet gebruik maken dat uw tv signaal/dat uw tv verbinding eronder lijdt en dus langzamer wordt en daardoor dus slechtere beeldkwaliteit voort brengt. 

Wat voor Ziggo tv en internet pakket heeft u eigenlijk? Is dit het laagste/goedkoopste pakket? Maar willen anderen internet gebruikers in uw woning gebruik blijven maken van bovenstaande reeds beschreven diensten zoals online gaming en online streaming dan zou u wellicht kunnen overwegen om een duurder, sneller en iets uitgebreider internet pakket aan te schaffen die wel aan al deze internet doeleinden kan worden afgenomen door u en uw samenwonende woninggenoten. Ik hoor graag van u over wat voor soort pakket u beschikt en afneemt bij Ziggo. 

panda_snorkel

Level 10
  • 375Posts
  • 5Oplossingen
  • 58Likes

Ik heb even voor u in het archief van Ziggo gekeken en daar had ik een oplossing gevonden waardoor u in ieder geval uw klacht van het krakend geluid tijdens het zappen mee kunt oplossen en waarmee u waarschijnliijk ook andere problemen zoals wazig  en stilstaand/bevroren beeldweergave mee kunt oplossen. U zou op uw afstandsbediening op het home knopje moeten drukken en daarna zou u rechtsboven moeten navigeren met uw afstandsbediening om op het tandwiel te drukken. Daarna gaat u naar systeem en daarna gaat u naar de keuze Fabrieksinstellingen. Als u hier op drukt wordt er gevraagd of u daadwerkelijk uw tv kastje wilt terug zetten naar fabrieksinstellingen. Zodra u hier op klikt moet u uw eigen pincode invoeren*(indien u deze niet heeft veranderd en gebruik maakt van de standaard pincode dan is dit vier keer 0000 wat u moet invullen*) hiermee worden alle instellingen van uw mediabox gewist, uw (geplande) opnames worden hierdoor niet gewist, u moet alleen weer opnieuw inloggen/u moet zelf weer opnieuw in uw apps inloggen.   

Tom023
Topicstarter
Level 5
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Excuus voor de late reactie, helaas door ziekte niet eerder in de gelegenheid.
Tijdens de uitzending werd er verder niet gestreamd.

Wel zit er een slimme lampen systeem achter en een systeem van Tado.

Dit probleem heb ik na al voor de 3e jaar in dit vindt 1 a 2 x per jaar plaats.

Heb op dit moment internet elite 1000mb.

Tom023
Topicstarter
Level 5
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Het krakende geluid is idd opgelost maar de kwaliteit is op sommige zenders echt triest, zelfs met ESPN boven in beeld zwarte balkjes welke ik verder nergens heb... nu hebben mijn ouders hier ook last van met ESPN.

Tom023
Topicstarter
Level 5
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Het probleem wordt steeds erger en erger.... krijg continu via de Ziggo wifi smart app de melding dat ik mijn modem opnieuw moet opstarten omdat er geen stabiele verbinding is.
Dat klopt ook... ik moet opeens laden met Netflix of als ik mijn laptop wilt streamen naar de OLED tv. 

Speedtest wijst 605 mb uit i.p.v. 1000mb ook al haalde ik gemiddeld 965mb is dit toch een stuk minder.
Moet bijna dagelijks mijn modem herstarten om gebruik te kunnen maken van Netflix.
Mijn buren die nog bij Ziggo zitten hebben hier ook last van ... en ééntje is net overgestapt naar KPN welke net aangelegd is.

Ryan
Community Moderator
Community Moderator
  • 1154Posts
  • 111Oplossingen
  • 485Likes

Dat zijn zeker dingen die wel getackeld mogen worden @Tom023! Zou je een foto kunnen delen an de hoofdaansluiting waar het modem met de coaxkabel op aangesloten zit? Ze zien er vaak uit zoals omschreven vanuit deze link.

Tom023
Topicstarter
Level 5
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

1000023876.jpg

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 6291Posts
  • 740Oplossingen
  • 2719Likes

Dat ziet e verder prima uit @Tom023 

Ik haak alsnog @Bert  eens aan wellicht heeft hij nog tips/adviezen hoe je het beeldkwaliteit kan verbeteren. 

Jos P

Level 9
  • 259Posts
  • 16Oplossingen
  • 108Likes

@Tom023de problemen die je beschrijft zijn meestal van een slechte / trage verbinding.

Jje geeft aan dat je mediabox bekabeld is verbonden. Loopt deze netwerkkabel rechtstreeks van je modem naar de mediabox? kun je deze anders even uit de mediabox halen en de mediabox via WiFi verbinden. Als dit beter werkt is er mogelijk iets mis met je netwerkkabel.

De TV is via WiFi verbonden en heeft geen probleem.

Tom023
Topicstarter
Level 5
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

@Jos P  De kabels zijn beging dit jaar allemaal vervangen en er zijn meerdere malen een Ziggo monteur geweest.
Opeens kreeg ik begin dit jaar de melding dat er een kabelbreuk was buiten... daarna is de straat opengebroken en is het aangepakt.
Maar nu is het probleem er weer....
Heb nieuwe modem gekregen, nieuwe media box, nieuwe switch, nieuwe cat6 kabels... echt alles is nieuw en geen jaar oud.

Maar ESPN moet ik niet meer gebruiken al meet middel... iedereen die ik ken hebben extreem slechte beelden met ESPN 1,2,3 en 4 behalve de UHD kanaal. tot extreem erge cinema beeld, zwarte vierkante blokjes boven in beeld als extreem wazig beeld.
Ik heb dit bij 4 mensen geprobeerd met Ziggo... en diegene met KPN of die via de app kijken hebben geen problemen.
Dit probleem ligt dus bij Ziggo.

Maar ik zal de mediabox eens via wifi verbinden.

Tom023
Topicstarter
Level 5
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

@Jamyla De kabel die er in gedraaid hoort te zitten die draait niet vast en zit er los in.
Dit is begin dit jaar door een monteur zo gemaakt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 79281Posts
  • 5361Oplossingen
  • 23756Likes

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...