Mijn ouders hebben op hun oude tv jarenlang (tot gisteren) de oude analoge zenders kunnen kijken, via Ziggo. Ze hebben dus geen CI module of andere digitale kastje. Gewoon de coax erin en gaan.
Nu heb ik een nieuwe TCL tv voor hen gekocht en het lukt me niet om de oude analoge zenders te vinden. Ik krijg alleen de 3 gratis digitale kanalen (Ned1, 2 en 3) geinstalleerd maar de rest niet.
Als ik de coax weer overzet naar de oude tv, heb ik alle regionale zenders en de duitse WDR weer terug.
Mijn vraag is dus hoe ik de oude (analoge kanalen weer kan instellen op de nieuwe TCL tv. Zijn hiervoor speciale Ziggo instellingen? Het rare is dat ik op internet overal lees dat Ziggo alleen nog maar digitaal levert, maar mijn ouders konden ca 20 zenders kijken, zonder enige kastje/module etc. Dat lijkt in tegenspraak.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hoi en welkom,
hier staat je antwoord: Opgelost: Welke frequentie heb ik nodig om Digitale Kabel TV... - Ziggo Community en je gebruikt 4444 voor de free to air zenders.
@Herbkk Ziggo geeft inderdaad al jaren geen analoge tv door.
Dan keken je ouders dus digitaal naar die 20 zenders, Ziggo geeft namelijk het pakket kabeltv ongecodeerd door dit zijn meer dan 50 zenders en een coax kabel voldoet dan, de meeste tv's zijn geschikt voor DVB-C ook oudere, uiteraard niet te oud.
Check de link van @Tjeerd85 en kijk ook in de handleiding van de tv bij het onderdeel DVB-C
Even een vraagje voor alle zekerheid: je ouders hebben nog wel een internet abonnement bij Ziggo? Alleen dan kan je namelijk de ruim 50 digitale zenders gratis kijken.
@HaJee83 wrote:Even een vraagje voor alle zekerheid: je ouders hebben nog wel een internet abonnement bij Ziggo? Alleen dan kan je namelijk de ruim 50 digitale zenders gratis kijken.
En waar staat dat? Kabeltv is toch altijd gewoon TV pakket zonder internet geweest en niet gratis.
Volg deze stappen eens: Digitale tv zonder kastje
De gegevens in dit topic zijn verouderd, tegenwoordig moet in zowel fZiggo als fUPC dezelfde frequentie gebruikt worden: 474 MHz (474000 kHz).
je vult tijdens het zoeken een netwerk-id in, deze moet 4444 zijn ipv 5555 als er zonder ci+ module word gekeken. succes 🙂
Hi @Herbkk ik zie dat je al een tijdje geleden je vraag hebt gesteld hier op onze Ziggo Community over het instellen van zenders op de nieuwe tv. Heb je iets gehad aan de reacties die je hier ontvangen hebt of kunnen wij jou nog ergens bij helpen?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.