Vraag
Reacties
Oplossing
Jules78
Level 1

Hoe kan ik de TV met CI+ module interactief maken?

Had in de huiskamer philips tv met next mediabox. Prima beeld en interactieve tv. Nu deze tv naar zolder verplaatst en in plaats van de nextbox een CL+ module erin geplaatst. Wederom prima beeld op alle zenders. Maar moest de oranje knop indrukken op de afstandsbediening indrukken om hem interactief te maken volgens de bijgeleverde instructie van ziggo. Precies alles gedaan volgens de installatie voorschriften maar het interactief maken gaat niet. Ook na alles weer in de fabrieksinstellingen teruggezet en alles opnieuw gedaan maar het lukt niet.Wat doe ik fout? de CL+ module is vrij nieuw. Hoe krijg ik de tv wel interactief.De helpdesk kon mij niet verder helpen

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Karel.
Level 17

De smart TV moet naast de coax kabel aansluiting ook nog voor interactieve TV met een interactieve CI+ module een stabiele ethernet LAN/Wifi verbinding hebben. Uiteraard moet de TV ook geschikt zijn om met een interactieve CI+ module te kunnen werken. Tevens schijnt het dat de interactieve mogelijkheden in voormalig UPC gebied niet werkt.

Bekijk in context

25 Reacties 25
Jules78
Level 1
Topicstarter

Heb per abuis oranje knop geschreven. Dit moest natuurlijk de rode knop zijn

0 Kudos
Karel.
Level 17

De smart TV moet naast de coax kabel aansluiting ook nog voor interactieve TV met een interactieve CI+ module een stabiele ethernet LAN/Wifi verbinding hebben. Uiteraard moet de TV ook geschikt zijn om met een interactieve CI+ module te kunnen werken. Tevens schijnt het dat de interactieve mogelijkheden in voormalig UPC gebied niet werkt.

Jan den Hartog
Level 5

Interactief is bij mij ook nooit gelukt met een module, in oud upc gebied dus.
De module zorgt dat je de gecodeerde zenders op je tv kunt zien, meer niet, hier kunt u controleren of dit voor u ook zo is, zo niet dan is er wellicht een andere oplossing.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/ci-modules/smit-interactief 

0 Kudos
Carlien
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hi @Jules78

Oranje of rode knop, we snappen beide keren wat je bedoeld! 🙂 

Heb je de antwoorden van de andere gebruikers nog gezien en wat aan gehad? Als we je ergens mee moeten helpen, horen we het graag! 

0 Kudos
Jules78
Level 1
Topicstarter

Hoe kom ik aan de CL module van @Smit die door den Hartog in zijn antwoord genoemd is? Gewoon bij ziggo om te ruilen?

Mijn tv heeft het in  de woonkamer met een Next box interactief altijd prima gedaan. Nu met een cl module op zolder wel prima alle zenders  maar niet interactief. Op zolder  geen vaste internetverbinding. Ziggo go werkt hier op tablet en telefoon prima op wifi. Alles teruggezet naar fabrieksinstellingen levert niets op. Wat kan ik nu nog doen

0 Kudos
S4R
Level 16

Welke Ci+ (merk & type) zit er nu in? En hoe oud is deze tv?

0 Kudos
Karel.
Level 17

Als de module en smartcard al in eigendom zijn kan ziggo die niet voor je omruilen. Bij huur misschien wel. Koop CI+ modules zijn o.a. bij https://www.astrasat.nl/smit-cimodule.html te verkrijgen. 

De interactieve mogelijkheden via CI+ zijn een stap van >10 jaar terug in de tijd. En de vraag is hoelang dit nog wordt ondersteund naarmate de ZiggoGO app(s) steeds meer gemeengoed worden en gelijkwaardig werkt aan de Next (mini). Oudere mediaboxen met ingebouwde CI+ worden langzamerhand ook niet meer ondersteund door Ziggo. Je kan de CI+ module en smartcard wel prima blijven gebruiken in de TV voor lineaire/live TV kijken.

Maar je kan naar mijn mening beter gaan voor een Google chromecast Google TV met daarop ZiggoGOTV app geinstalleerd. Dat werkt vele male comfortabeler en sneller dan via de CI+ module. De chromecasts werken ook op oudere TV’s zolang ze maar een HDMI ingang hebben.

0 Kudos
Jan den Hartog
Level 5

Als de link, deze dus zegt dat het zou moeten werken https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/ci-modules/smit-interactief   en u scrollt naar beneden staat er bestellen.
Heb verder niks met Ziggo en geef dus ook geen garantie.
Excusses staat dus hier het bestellen https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/ci-modules 

0 Kudos
Karel.
Level 17

@Jan den Hartog  schreef:

Als de link, deze dus zegt dat het zou moeten werken https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/ci-modules/smit-interactief   en u scrollt naar beneden staat er bestellen.
Heb verder niks met Ziggo en geef dus ook geen garantie.
Excusses staat dus hier het bestellen https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/ci-modules 

Als je daar op bestellen drukt ga je een (extra) CI+ module met smartcard huren bij Ziggo.

0 Kudos
Jules78
Level 1
Topicstarter

de tv is ongeveer 8 jar oud.

op het doosje van de CL+ module staat Module(smit 1.3) V9 maar op de module zelf staat  Quantis.

Heb de module pas enkele weken geleden van ziggo ontvangen

0 Kudos
S4R
Level 16

@Jules78  schreef:

de tv is ongeveer 8 jar oud.

op het doosje van de CL+ module staat Module(smit 1.3) V9 maar op de module zelf staat  Quantis.

Heb de module pas enkele weken geleden van ziggo ontvangen

Dat zou moeten werken. Ik heb een Sony TV uit 2014 en daar werkt het ook.

1.3 Ci+ heb je ook nodig voor interactief.

0 Kudos
Jules78
Level 1
Topicstarter

Op de module die ik pas enkele weken terug van ziggo heb ontvangen staat op de sticker Module (smit 1.3)  maar op de module zelf staat Quantis. Waar moet ik nu vanuit gaan

0 Kudos
Jules78
Level 1
Topicstarter

Bedankt voor de informatie .Ik ga het weer opnieuw proberen

0 Kudos
S4R
Level 16

Je hebt wss de bovenste

ci.jpg

0 Kudos
Jan den Hartog
Level 5

@Smit Interactieve CI+ Module | Klantenservice | Ziggo
Deze link gaf als uitkomst dat het kon? Want als u een plaatje als onderstand krijgt dan is het helemaal niet mogelijk op de slaapkamer, als het wel kan heeft ziggo een foutje gemaakt en het is correct dat u dan alleen kunt huren

CF module.jpg

0 Kudos
S4R
Level 16

Als @Jules78  in een voorheen UPC woont dan gaat het ook niet werken.

https://slimster.nl/televisies/advies/wat-is-het-ziggo-gebied-binnen-nederland/

0 Kudos
Karel.
Level 17

@Jules78  schreef:

Op de module die ik pas enkele weken terug van ziggo heb ontvangen staat op de sticker Module (smit 1.3)  maar op de module zelf staat Quantis. Waar moet ik nu vanuit gaan

Dan is het een Quantis. Op mijn Sony bravia KD-55X8508C TV model 2015 werkt de Quantis niet interactief. De Smit module die astrasat verkoopt werkt wel interactief op mijn TV.

Dan hebben ze de doos mogelijk hergebruikt. Misschien dat een moderater de module kan omruilen voor een echte Smit module.

0 Kudos
Meindert
Community Moderator
Community Moderator

Hallo @Jules78 , wat mooi om te zien dat je zoveel hulp krijgt op je topic.

In het topic kan ik helaas niet lezen welke type televisie je gebruikt. Wil je hier delen welk merk + type televisie je gebruikt en op welke software versie deze draait?

Je geeft aan dat je het toestel terug hebt gezet naar de fabrieksinstellingen. Wil je voor de zekerheid eens controleren of je de interactieve instellingen wel weer hebt aangezet? 

0 Kudos
Jules78
Level 1
Topicstarter

Sorry voor de late reactie, maar een zeer drukke week. Mijn tv is een philips 37PFL7666H/12 en het serienummer isVNIE1146005247

De laatse update is Q 5551-0.14.99.0 en relas 7V550R3 bld78

Volgens Philips is er geen nieuwere update. Zou de oranje Cl+ module van Smit uitkomst junnen bieden i.p.v de Quantis die er nu in zit? Bij boorbaat dank

0 Kudos