1
Vraag
2
Reacties
René Toonen

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoe kan ik de Next Mini op mijn surround versterker aansluiten?

Ik wil graag de Next Mini aansluiten via mijn Denon avr-x1500h via de HDMI, zodat ik surround geluid heb.

Ik heb de next mini met hdmi gekoppeld aan de denon, maar er komt geen signaal door.

De next mini doet het wel als ik hem rechtstreeks op de LG-tv aansluit.

Weet iemand waar het aan ligt?

15 Reacties 15
Meldingen
Aan Uit
Pasi

Level 19
  • 10559Posts
  • 508Oplossingen
  • 5834Likes

Hallo,

Helaas heeft de Next Mini geen optische uitgang en ook geen mini scart.

Mijn versterker heb ik via de LG aangesloten m.b.t. eARC en dat werkt goed. eARC moet u wel instellen in de settings van de LG.

Als dat goed is ingesteld en u geeft de LG ook controle over uw versterker ( als dat bij die versterker mogelijk is ), dan zal de LG de versterker automatisch inschakelen ( als de tv ook daarvoor met versterker áán is uitgezet ).

youriy

Level 17
  • 3141Posts
  • 155Oplossingen
  • 764Likes

Heb je alle 5 hdmi-ingangen geprobeerd? Het zou gewoon moeten werken.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6550Posts
  • 239Oplossingen
  • 5145Likes

@René Toonen het is wat @youriy schreef: gebruik een van de HDMI-ingangen van je Denon om de Next Mini op aan te sluiten en sluit de HDMI-OUT aan op de TV. 
Het HDMI-signaal loopt dan vanaf de Mini naar de Denon en vanaf de Denon naar de TV. Via de :ab_source_bron: op de Denon selecteer je de HDMI-ingang.

Haander

Level 9
  • 344Posts
  • 7Oplossingen
  • 96Likes

Als je de Next op een HDMI ingang aansluit op de Denon en de Denon dan met de HDMI out (vaak monitor genaamd) aansluit op een willekeurige HDMI ingang van de TV en als je de TV dan aanzet en die HDMI ingang kiest waar de Denon aangesloten is en als de Denon dan aan staat en ingesteld op de HDMI ingang waar de Next op zit, dan is het onmogelijk dat je géén beeld en geluid krijgt.

Pasi

Level 19
  • 10559Posts
  • 508Oplossingen
  • 5834Likes

Zou hier misschien HDCP 2.2 e.e.a. blokkeren, b.v. i.v.m. de kopieer beveiliging?

Hier kan een handleiding voor de Denon avr-x1500h worden gedownload, zie de linker zijkant ( PDF-download ). In een PDF kan men zoeken met met Ctrl/F en dat werkt erg gemakkelijk.

In die handleiding, het onderstaand :

1.png

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 571Likes

@René Toonen Ik heb ook een Denon X1500H met daaraan een Next mini via HDMI gekoppeld gehad. (Nu weer de oude Next i.v.m. de Harmony AB)

Mini aangesloten op HDMI 1 (CBL/SAT), Monitoruitgang(Denon) via HDMI aan de TV. Voer de setup(Audyssey) opnieuw uit. Kan niet mis gaan. (HDMI audio uit: AVR, HDMI doorgeven: AAN, Bron doorgeven: CBL/SAT)

René Toonen
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas, het werkt nog steeds niet (instructies gevolgd van MaxH).  Beeld blijft zwart, soms melding ‘geen signaal’ in beeld, soms komt er ook een flard audio door. Connectie is er dus wel… Iemand nog een idee?

Pasi

Level 19
  • 10559Posts
  • 508Oplossingen
  • 5834Likes

Al via eARC geprobeerd, zo als ik hier-onder/boven heb omschreven?

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 571Likes

Heel apart. Heb je toevallig nog meer (moderne)HDMI kabels liggen om mee te testen?

ziggpiet

Level 8
  • 218Posts
  • 7Oplossingen
  • 65Likes

waarschijnlijk tv even uit zetten standby en even van de stroom  als dat niet lukt bij de receiver hetzelfde doen even van stroom er dan weer in 10 minuten. 

charleyr

Level 10
  • 464Posts
  • 28Oplossingen
  • 217Likes

Kan je reciever 4k wel aan via hdmi?
Anders de Mini next rechtstreeks op je tv aansluiten en de resolutie in de setup van de mini eerst vastzetten op 1080P of 1080i
Daarna weer koppelen aan hdmi reciever

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 571Likes

@charleyr  schreef:

Kan je reciever 4k wel aan via hdmi?
Anders de Mini next rechtstreeks op je tv aansluiten en de resolutie in de setup van de mini eerst vastzetten op 1080P of 1080i
Daarna weer koppelen aan hdmi reciever

Ja, maar heeft er niks mee te maken. De AVR geeft sowieso het HDMI signaal door. TS moet wel de optie 4K-Sig.Formaat in het menu van de Denon op Verhoogd zetten (blz 165 van de handleiding). Default is Standaard. Dan ziet de Next de TV niet als 4K en is 1080p de hoogste resolutie, maar dat is het probleem op dit moment niet.

Pasi

Level 19
  • 10559Posts
  • 508Oplossingen
  • 5834Likes

Of de versterker wel of geen 4K aan kan, is misschien met de huidige instelling van de Next Mini belangrijk. Maar.....

....waarom de Mini de upscaling laten doen? ik verwacht dat een moderne LG tv dat véél beter kan, dan een apparaat wat misschien nog geen 2 tientjes kost !!

Het aantal 4K programma's dat Ziggo aanbiedt, is in feite 0 ( 0,0....09% ), dus is die 4K instelling in de Mini niet belangrijk !! Veel uitzending zijn in 1080 en dát moet de Mini gewoon ( zonder er met de 'vingers' aan te zitten ) doorgeven aan de versterker, die het ongewijzigd moet doorgeven aan de TV.

Zo kan de tv de upscaling doen, waarin deze vast-en-zeker veel beter is, met speciaal daarvoor ontworpen hard- én software.

Dus de Mini in 1080 zetten en vanuit die basis e.e.a. opnieuw proberen en/of oplossen !

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 571Likes

@Pasi Je hebt helemaal gelijk. Ik heb de Next standaard ook op 1080p. Dat geeft een scherper beeld dan Automatisch/4K maar daar gaat het topic niet over. TS heeft helemaal geen beeld. Ik heb dezelfde configuratie en dat werkt als een tierelier 😉. Er is dus iets mis met de basis instellingen óf in het uiterste geval iets kapot.

GerardRijn

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Misschien is dit een oplossing, ik heb een Panasonic TV, Yamaha Soundbar en de Next mini, ik heb na diverse pogingen hem als volgt aangesloten:

Next mini met HDMI kabel in een HDMI aansluiting op de TV( niet de HDMI met ARC), een 2e HDMI kabel van de TV HDMI/ARC aansluiting naar mijn Soundbar “HDMI/AC in”. Ik heb nu beeld en geluid via mijn soundbar en kan het geheel bedienen met mijn afstandsbediening van de Next mini.

opmerking: eerst had ik ipv de 2e HDMI kabel een optische kabel van de TV naar de Soundbar, werkte ook maar moest de soundbar iedere keer apart aanzetten met de Soundbar afstandsbediening.

hopelijk heb je hier wat aan.
MVG, Gerard