Hallo,
Ik wil een tv kopen in duitsland net over de grens, mijn vraag is kan dat is dat compatible met de mediabox next, en hoe is dat met ci+ module , dus functioneert dat zoals het zou moeten met ziggo
de tv waar ik tussen wil kiezen zijn beide van sony
Ursprungsland/Herkunftsort |
China |
Hersteller Artikelnummer |
XR65X95LAEP |
Energieverbrauchsangaben (EU 2017/1369)
Modelkennung |
XR-65X95L |
of dit model hieronder
Ursprungsland/Herkunftsort |
Malaysia |
Hersteller Artikelnummer |
XR65X90LAEP |
Modelkennung |
XR-65X90L |
Opgelost! Ga naar oplossing.
Op die pagina iets naar beneden scrollen: Digitale televisie zonder kastje | Klantenservice | Ziggo
Controleer of je tv Ziggo geschikt is. Je hebt hiervoor het typenummer van je tv nodig. Deze vind je meestal op de achterkant van de tv, de aanschafbon of de handleiding.
Voor een (next) mediabox is dat geen probleem.
Een ci+ module kan werken maar is niet gegarandeerd.
Vaak zijn aangepaste (land of provider) instellingen nodig.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Voor een (next) mediabox is dat geen probleem.
Een ci+ module kan werken maar is niet gegarandeerd.
Vaak zijn aangepaste (land of provider) instellingen nodig.
Op die pagina iets naar beneden scrollen: Digitale televisie zonder kastje | Klantenservice | Ziggo
Controleer of je tv Ziggo geschikt is. Je hebt hiervoor het typenummer van je tv nodig. Deze vind je meestal op de achterkant van de tv, de aanschafbon of de handleiding.
@FF schreef:Hallo,
Ik wil een tv kopen in duitsland net over de grens, mijn vraag is kan dat is dat compatible met de mediabox next, en hoe is dat met ci+ module , dus functioneert dat zoals het zou moeten met ziggo
de tv waar ik tussen wil kiezen zijn beide van sony
Ursprungsland/Herkunftsort
China
Hersteller Artikelnummer
XR65X95LAEP
Modelkennung
XR-65X95L
of dit model hieronder
Ursprungsland/Herkunftsort
Malaysia
Hersteller Artikelnummer
XR65X90LAEP
Modelkennung
XR-65X90L
Een 'Duitse' of 'Nederlandse' Sony zijn vaak één en hetzelfde model, namelijk een Europees model. Echter, kan b.v. qua default instellingen e.e.a. wel verschillen. Zo zou b.v. als u de tv instelt, u in het Duitse model niet Ziggo als tv-provider tegenkomen, terwijl dit op/in het Nederlandse model natuurlijk wel tegenkomt.
Zodra een tv een HDMI ingang heeft, kan die samenwerken met elk apparaat welke een HDMI uitgang heeft, want HDMI is een wereld standaard. Natuurlijk moeten beide apparaten ( diegene die het beeld/geluid via de HDMI aansluiting levert én de tv ) natuurlijk wel dezelfde mogelijkheden hebben, om sommige speciale opties te kunnen gebruiken.
Dus iedere mediaspeler ( Box XL, Next, Mini, Chromecast, Humax, bluray-speler, ... ) die een HDMI uitgang heeft is goed.
M.b.t. een CI+ module ( & smartcard ) is dat iets anders. Zo'n module is alleen nodig voor de decryptie van het coax signaal, terwijl alle andere 'zaken' ( m.b.t. het coax signaal ) door de tv gedaan moeten worden.
Bijna alle moderne tv's werken goed met zo'n module, maar soms zijn niet alle opties ( via de module ) mogelijk.
Uw hyper moderne Sony zal waarschijnlijk zonder problemen werken, maar zeker weet u dat pas op het moment dat u deze aansluit op de Ziggo apparatuur. Want uw Sony is dan wel wereld standaard, maar dat is de Ziggo apparatuur zeker weten niet !
Als uw tv niet in de Ziggo lijst staat van geteste tv, betekent dat niet dat de tv niet geschikt is, maar betekend dat Ziggo de tv nog niet getest heeft.
Overigen hoop ik wel dat u dan gelijk ook een blu-ray speler koopt en/of b.v. Netflix hebt, want van wat Ziggo voor tv 'uitzend' wordt zo'n tv beslist warm. Dat is 99,9% FullHD met een enkel kanaal die pseudo 4K levert.
Wat hier op dit forum ook wel eens ter sprake is gekomen en wat hier op tweakers ook wordt gemeld,
https://tweakers.net/pricewatch/1930442/sony-bravia-xr-65x95l-zwart/reviews/
dat teletekst niet werkt bij gebruik van een ci+module bij een sony tv.
Verder moet alles het gewoon doen, maar is wel iets om rekening mee te houden.
Ik zou voor een OLed gaan. Dan wel niet van Sony.
Ik ben al maanden in overleg met mijzelf...goede led of oled...oled burn in ..helderheid in situaties...
heel belangrijk voor mij is motion handling dus zuivere bewegende beelden in voetbalwedstrijden (voetbalfan) en films waar uiteraard ook veel bewegende beelden zijn. Ieder tv heeft voordelen en nadelen. Maar eens moet men de knoop doorhakken en genieten van wat men dan heeft. Wel jammer dat niet echt 4k dingen zijn, dat is pas echt genieten van tv kijken.
Heb je suggesties voor oleds...
Ik heb als sinds 2019 een LG Oled 55" hangen. Na die tijd zijn de Oleds alleen nog beter geworden. Het feit dat Samsung nu ook al er mee komt lijkt mij al genoeg te zeggen. Lijkt wel VHS tegen Betamax.
Sony zelf maakt ook fraaie en dure Oleds. Nadeel van LG kan zijn dat er geen Android TV op zit.
Hier een LG B1 van medio 2021 met een CI+ module ( dus geen Ziggo box ).
@FF schreef:Ik ben al maanden in overleg met mijzelf...goede led of oled...oled burn in ..helderheid in situaties...
heel belangrijk voor mij is motion handling dus zuivere bewegende beelden in voetbalwedstrijden (voetbalfan) en films waar uiteraard ook veel bewegende beelden zijn....
Voor wat betreft motion handeling, zal een moderne mid- en/of high-end tv meer dan voldoende zijn. Maar die tv is natuurlijk wel afhankelijk van de hoeveelheid beeldinformatie die deze krijgt !
Schokkende beelden of b.v. een springende/skipende bal worden m.i. eerder veroorzaakt door slecht ( verouderde ) opnameapparatuur, een te hoge compressie en/of een te geringe bitrate ( waarbij de laatste 2 natuurlijk hand in hand gaan ).
Vooral bij veel beeld ( = pixel ) wijzigingen, gaat de compressie omlaag, waardoor er ( na de compressie ) meer data overblijft. Is dat meer, dan er qua bitrate verstuurd kan worden, dan zal het beeld minder vloeiend worden, want er mist gewoon data.
Vooral ook niet vergeten dat beeld compressie vaak lossy is, waarbij er juist data verloren gaat, voordat deze gecomprimeerd wordt, om zo de hoeveelheid data dusdanig groot ( of eigenlijk klein ) te krijgen dat dit ( qua bitrate ) uitgezonden kan worden.
Als ik een blu-ray of een lokale film ( altijd groter dan 12Gb ) start, dan zal de bitrate veel hoger zijn dan dat die van een Ziggo uitzending is. Dan heb ik ook altijd een 100% vloeiend beeld en maakt het niet uit hoe snel het beeld 'voorbij schiet'. Veel data en een voldoende snelle tv ( zowel beeld als cpu ), zorgen voor vloeiende beelden. Mist er 1, dan kan e.e.a. gaan stotteren.
M.b.t. compressie, leest u ook dit eens.
En hier ook kijken wat je nog meer uit je TV kan halen. Ik heb hier ook de settings van mijn LG C9 mee aangepast.
Voorbeeld voor de @Pasi tv
@S4R schreef:En hier ook kijken wat je nog meer uit je TV kan halen. Ik heb hier ook de settings van mijn LG C9 mee aangepast.
Voorbeeld voor de @Pasi tv
https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/b1-oled/settings
Inderdaad, een prima website, die ik al jaren gebruik en al menig keer hier op dit forum heb aangehaald !
Voor mensen die een goede tv willen kopen is deze webpagina ook handig. De tabel als volgt instellen, kies 'Mixed Usage' voor sortering en klik er nog een keer op, om de beste tv boven aan te krijgen.
Ps. de kalibratie settings van Rtings had ik o.a. al gebruikt toen ik een Samsung J6200 kocht ( jaren geleden ).
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.