1
Vraag
2
Reacties
RoDu1

Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hoe kan ik Harmony Elite afstandsbediening koppelen aan de Next Mini?

Ik lees op de site "https:/ /community.ziggo.nl  /t5/Tips-van-Ziggo/De-Ziggo-afstandsbediening-koppelen-met-je-eigen-app..." dat de verbinding van de Ab met de next gaat via Bluetooth

:

Hoe kan de Next Mini afstandsbediening mijn apparatuur bedienen?

De bediening van de Next Mini met de bijbehorende afstandsbediening gaat via Bluetooth

Hoe kan ik via b+Bluetooth de AB vinden (pairen) met andere apparaten ?

Kan ik de AB van Harmony (Logitech) Elite ( met een hub) dan ook met deze Next AB verbinden ?? 

Ik heb de Harmony Elite AB al een tijdje in huis en deze bevalt mij prima , maar tot heden kan ik de next hiermee niet bedienen ( behalve het aan en uit zette via HDMI van de Onkyo  versterker) 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Karel.

Level 16
  • 2088Posts
  • 264Oplossingen
  • 1440Likes

De Next Mini is niet met de Harmony Elite te bedienen de Next mini kan namelijk alleen met Bluetooth of via ethernet/wifi op het LAN bediend worden. De grotere Next van Humax of Arris kan wel met de Harmony bediend worden, aangezien die ook met infrarood zijn te bedienen :ab_standby_tv:

Next Mini werkt via een eigen RF/Bluetooth protocol. Als je deze pagina leest van Logitech gaat het niet lukken. Set-top boxen (next dus), alleen via infra-rood. En eventueel Bluetooth wordt of kan alleen gebruikt worden bij geschikte apparatuur (next-mini dus niet) voor tekst invoer.

De Next (mini) is wel te bedienen met de Ziggo GO app.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Karel.

Level 16
  • 2088Posts
  • 264Oplossingen
  • 1440Likes

De Next Mini is niet met de Harmony Elite te bedienen de Next mini kan namelijk alleen met Bluetooth of via ethernet/wifi op het LAN bediend worden. De grotere Next van Humax of Arris kan wel met de Harmony bediend worden, aangezien die ook met infrarood zijn te bedienen :ab_standby_tv:

Next Mini werkt via een eigen RF/Bluetooth protocol. Als je deze pagina leest van Logitech gaat het niet lukken. Set-top boxen (next dus), alleen via infra-rood. En eventueel Bluetooth wordt of kan alleen gebruikt worden bij geschikte apparatuur (next-mini dus niet) voor tekst invoer.

De Next (mini) is wel te bedienen met de Ziggo GO app.

jansmarcel

Level 16
  • 1583Posts
  • 77Oplossingen
  • 751Likes

@RoDu1  Ik heb zelf een gewone Next icm een Harmony Elite. Knoppen aanleren ging bij de afstandsbediening van de Next ook al niet. Bij aanleren wordt alleen infrarood ondersteund. De stuurcodes moeten dus echt uit de database van logitech komen. Voor de gewone Next heb ik als apparaat de Arris DCX960 genomen. Hiermee kan ik vrij veel instellen / bedienen. Ik weet niet of dit voor de Next mini werkt, maar je zou het kunnen proberen. 

Edit: Zoals @Karel.  aangeeft gaat wat ik schrijf niet lukken, maar werkt het alleen met de gewone Next

Karel.

Level 16
  • 2088Posts
  • 264Oplossingen
  • 1440Likes

@jansmarcel  schreef:

@…. Voor de gewone Next heb ik als apparaat de Arris DCX960 genomen. Hiermee kan ik vrij veel instellen / bedienen.

De Next (HUMAX) model 2008C-STB-ZG kan Infra rood aan. Heb dat opgenomen als apparaat en activiteit in mijn Logitech Elite ab. Bij Logitech hoefde ik alleen de keuze Ziggo, Mediabox Next te kiezen.

RoDu1
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Voor allen die gereageerd hebben ....dank ....

Ben er nog steeds mee bezig Logitech  doet zijn uiterste best om dit voor elkaar te krijgen via bluetooth ( hoe zij het doen , ik weet het niet) \Zij vroegen mij om Pronto Hex codes van de next mini en die heb ik 4 april gestuurd naar hun , ik wacht dus nog even af .

En inderdaad Inlezen (knoppen programmeren) kan alleen met de IR , dat was al bekend.

Nogmaals dank voor jullie meedenken.. 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic