Vraag
Reacties
Aankondigingen
wildster
Level 2

Hoe kan het dat de app van Videoland vaak niet wil opstarten op mijn Mediabox Next?

De app van Videoland start slecht op.

Na een aantal keren opstarten wil het wel eens lukken.

Dit was voor de update niet het geval.

Graag meer info,of is het alleen bij mij?

Onderzoek gestart

Bedankt voor alle meldingen in dit topic. We weten inmiddels wat er aan de hand is. Momenteel onderzoeken we de oorzaak.

Volg dit topic voor updates
Uitgelicht
Carlien
Oud Community Moderator

Hallo all! 

Het probleem is bekend bij RTL en ze zijn op zoek naar een oplossing! Op dit moment is er helaas nog geen indicatie wanneer de fix beschikbaar komt, maar er wordt dus nog steeds aan gewerkt. Als er een update is, dan laten we het hier weten.

Een tijdelijke oplossing wat in sommige gevallen werkt is het aanmaken van een extra profiel in de Videoland app. Dit zorgt ervoor dat de app wél direct opstart.

0 Kudos
Ga naar reactie
37 Reacties 37
Meldingen
Aan Uit
HH4
Level 1

Hoi,

heb hetzelfde irritante probleem, probeer nu de app te starten, al minstens 10 x geprobeerd maar het scherm blijft recht zwart. Heb een LG tv

hoop echt dat het snel opgelost wordt

0 Kudos
Cfhjcfjxjgfxgc
Level 1

De tijdelijke oplossing is simpel. De fout ligt bij Videoland en los je op door een tweede gebruiker aan te maken.

https://hulp.videoland.com/article/storing-en-actuele-zaken-videoland

Hofkamp
Level 3

Het wordt steeds gekker, na 13 keer proberen werkt videoland eindelijk.

Hoop toch van harte dat dit snel wordt opgelost.

0 Kudos
Bianca1972
Level 1

Hier doet de Videoland app het ook al een paar maanden niet goed. Met opstarten inderdaad steeds een zwart scherm. Na paar keer opnieuw opstarten dan doet ie het wel weer. Ook al een tweede profiel aangemaakt, maar daar doet ie het ook op. Vandaag wouden wij de serie "de wijkagent: de helden van de straat kijken". Ik had em eerst opgezocht en in mijn kijklijst gezet zodat wij em later konden kijken. Toen wij wouden kijken stond er dus niks in mijn kijklijst en kan em ook niet meer kijken, want hij blijft alleen maar aangegeven kijklijst en zie geen aflevering meer. 

Update: start net weer Videoland op nadat ik em een tijdje uit heb laten staan, doet de kijklijst het nu weer wel, heel vreemd! 

Maar dat opstarten blijft een probleempje 🤔

0 Kudos
zigzagery
Level 2

Exact hetzelfde probleem hier met de mediabox, heel irritant. Dan gebruik je een keer een app van de mediabox en dan is het a traag en dan moet je ook nog meerdere keren herstarten nou dan ben ik er eigenlijk alweer klaar mee. De mediabox voor tv kijken is top maar de "smart" in de box werkt/is hopeloos.

0 Kudos
elsajkrul
Level 1

Wellicht mosterd na de maaltijd.... of .... ja nu weten wij het wel: maar ook wij hebben regelmatig last van dit issue.

De reden van mijn aanvulling is dat ik hoop dat ik middels deze aanvulling op deze centrale topic automatisch op de hoogte wordt gehouden over het verloop en oplossing er van. Succes!

0 Kudos
droomster
Level 1

Dus 3 weken geleden zei ziggo dat er aan een

oplossing word gewerkt en dat ze een update zouden melden… het probleem duurt voort… je zou toch verwachten dat er inmiddels een oplossing zou zijn…!

0 Kudos
Carlien
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Goedemorgen all! 

Ik ben hier even met een update. Helaas is er geen andere update dan de laatst die Welmoed heeft aangegeven. Maar wou jullie wel even laten weten dat we het hier nauwlettend in de gaten houden! 

0 Kudos
voiratsou
Level 3

Goedemorgen,

Ook ik zit met dit probleem en kan al weken niets meer kijken van videoland.

Alleen  de linker verticale kolom werkt .

0 Kudos
Ron23
Level 3

Heel even vorige week heeft hij het goed gedaan en toen dachten wij dat het opgelost was maar nu weer een groot drama.

0 Kudos
Carlien
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hallo all! 

Het probleem is bekend bij RTL en ze zijn op zoek naar een oplossing! Op dit moment is er helaas nog geen indicatie wanneer de fix beschikbaar komt, maar er wordt dus nog steeds aan gewerkt. Als er een update is, dan laten we het hier weten.

Een tijdelijke oplossing wat in sommige gevallen werkt is het aanmaken van een extra profiel in de Videoland app. Dit zorgt ervoor dat de app wél direct opstart.

0 Kudos
manon2405
Level 1

hier idem. Ben een soort van blij hier te lezen dat ik zeker niet de enige ben.
Heb Ziggo support hier over gebeld, kreeg een medewerker die mij adviseerde alles "even" terug te zetten naar fabriekinstellingen. Blij dat ik dit advies niet heb opgevolgd want zo te lezen heeft dat totaal geen invloed op het probleem. Zou het wel heel fijn vinden als dit probleem wordt opgelost

redflag
Level 7

Hallo,

Deze App is onbruikbaar geworden.

Zolang deze App niet werkt kunnen jullie deze dan niet verwijderen van de media box?

Dit geeft zo alleen maar ergernis.

Mensen zonder een smart tv met alleen een next of next mini kunnen zo niet eens kijken.

Twee grote bedrijven als RTL en Ziggo moeten dit toch oplossen kunnen?

Groeten,  

0 Kudos
wewanl
Level 17

Misschien dat klagen bij Videoland helpt?

0 Kudos
BennyB
Level 2

Ik heb een test gedaan en nu blijkt dat het beeld +/- 110 seconden zwart blijft en dan is er in ene beeld. Het is idd na de laatste update. Dit heb ik ook aan Ziggo gemeld, maar de medewerker blijft volhouden dat het aan Videoland ligt. Raar, want op de Chroomcast, rechtstreekse App op de Smart TV, Mobiel, Tablet en Laptop, start Videoland in 1 keer op. En bij KPN is het ook geen probleem. Ik zou zeggen, Ziggo pas je software update aan. Of, zet de vorige software versie terug.

apiehapy
Level 7

Helaas ook bij mij pure ellende met de Videoland app. werkt niet pas na vele keren opnieuw opstarten!!! Heel misschien doet de app. het dan een keer. Vind dit wel een vervelende situatie  "wel betalen maar geen videoland" dus ben zeer benieuwd wie dit gaat op lossen. 

0 Kudos
wewanl
Level 17

Misschien is de box van de provider gewoon te zwak ? Dit speelt denk bij meer aanbieders. Het beste is een Apple TV 4K kastje. Ben je van alle problemen af. 

0 Kudos
apiehapy
Level 7

Vind het maar raar want Videoland heeft het tot nu toe altijd normaal gedaan dus aanklikken en normaal opstarten. Maar na de software update kwamen de moeilijkheden. Dus rijst bij mij de vraag hoe kan dit.

0 Kudos