De app van Videoland start slecht op.
Na een aantal keren opstarten wil het wel eens lukken.
Dit was voor de update niet het geval.
Graag meer info,of is het alleen bij mij?
Bedankt voor alle meldingen in dit topic. We weten inmiddels wat er aan de hand is. Momenteel onderzoeken we de oorzaak.
Volg dit topic voor updatesHallo all!
Het probleem is bekend bij RTL en ze zijn op zoek naar een oplossing! Op dit moment is er helaas nog geen indicatie wanneer de fix beschikbaar komt, maar er wordt dus nog steeds aan gewerkt. Als er een update is, dan laten we het hier weten.
Een tijdelijke oplossing wat in sommige gevallen werkt is het aanmaken van een extra profiel in de Videoland app. Dit zorgt ervoor dat de app wél direct opstart.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Goedemiddag ik heb zelf drie tv's en drie Next Mini kastjes waar ik het op kan testen of het bij mij thuis ook zich hetzelfde probleem voor doet. Indien ik het probleem kan reproduceren dan ligt het probleem bij Ziggo. is het probleem echter allee nbij u dan betekent dit dat uw probleem aan uw tv of aan uw Ziggo Mediabox tv kastje ligt.
Wat werkt precies niet goed. Op twee van de drie tv's die ik heb, start Videoland vrij snel op, hij doet er tussen de 7 en 12 seconde erover om op te starten.
Maar op één tv krijg ik de volgende fout code melding CS2400.
Deze code betekent dat op dit moment de App van Videoland het niet doet of niet goed doet.
Kunt u mij vertellen wat u nu op uw scherm ziet? Ziet u dan ook dezelfde foutmelding. Zo ja dan kan de storing toch vanuit Ziggo komen, anders wordt uw probleem veroorzaakt door uw eigen Tv kastje of door uw eigen tv
Wat voor soort tv (merk) en wat voor soort modelnummer/typenummer tv heeft u?
En wat voor Ziggo Mediabox tv kastje heeft u? Is dit een Mediabox Next of gaat het om een Next Mini kastje? Ik hoor graag van u
wij hebben hetzelfde probleem met de ZIGGO app voor videoland.
Het videoland abonnement is bij ons pas ingegaan na de update dus een paar dagen geleden.
Videoland direct via de TV werkt wel goed en ook op een tablet of telefoon het gaat alleen vaak fout via de ZIGGO App
Volgens mij is hierover al een topic geplaatst
Gaan ze dat nog oplossen?🤐
Oh als u een probleem ervaart met de Ziggo Go app dan weet ik bijna zeker hoe u dit probleem kunt oplossen. U zou allereerst moeten kijken of u de app kunt updaten, u kunt in de apple store of playstore of andriod market ik weet even niet hoe dat heet maar u weet wel waar u apps kunt downloaden op uw tablet of telefoon. Kijk eerst of de app geupdate moet worden. Zijn er (na de update nog) problemen dan kunt proberen om de app in de app store of in de playstore of op de andriod market kunt verwijderen/deinstalleren. Om daarna de Ziggo GO app weer via deze app te herinstalleren. Als het u niet lukt om uw Ziggo Go app te verwijderen kunt u ook naar het tandwieltje gaan naar instellingen en dan naar apps; dan schrijft u dus Ziggo Go in uw telefoon, dan verschijnt de app en kunt u daar op klikken en dan wordt de mogelijkheid geboden als u naar beneden scrollt om de app te verwijderen. Vervolgens installeert u de app weer en daarna zou de app het weer moeten doen.
Volgens mij kan je de ZIGGO apps niet opnieuw installeren deze zijn volgens mij voorgeprogrammeerd je kan deze niet eens verplaatsen.
Op de telefoon tablet of via de TV werkt het bij mij wel goed.
Ik kan het uiteraard mis hebben.
Op dit moment 22 oktober 19.00h werkt videoland weer wel via de ZIGGO app ????
Ja de app is wel van uw telefoon en-/of tablet te verwijderen en weer te herinstalleren. Dit kan uiteraard niet op uw tv daar zijn de apps al op voorgeinstalleerd.
@panda_snorkel schreef:Ja de app is wel van uw telefoon en-/of tablet te verwijderen en weer te herinstalleren. Dit kan uiteraard niet op uw tv daar zijn de apps al op voorgeinstalleerd.
Weer onzin, misschien bij bepaalde besturingssystemen, maar bij de meeste zijn apps te de-installeren.
Ik heb goed nieuws, ik denk dat er gisteren vanuit Ziggo een storing was die misschien zoals brokling al reeds beschreef dat dit probleem al sinds gisteravond al verholpen was.
Ik heb uit nieuwssgierigheid vandaag/vannochtend opnieuw op mijn drie tv's (iedere tv is verbonden met een eigen toegewezen Next Mini tv kastje) en bij al mijn tv's startte de Videoland app op mijn tv's goed op:)
Ik had toch zoals ik gisteren al had beschreven op een van mijn drie tv's kreeg ik toch de reeds beschreven CS2400 foutcode foutmelding op mijn scherm?!....Nou dat is dus nu ook niet meer zichtbaar, ik denk dat Ziggo iets van onderhoudswerkzaamheden had verricht en dat de App daardoor storing ondervondt.
Ik denk dat het probleem van deze topic hierbij is opgelost door Ziggo zelf.
met vriendelijke groet,
panda_snorkel
Wat bedoelje met onzin bij de ZIGGO apps kan ik de voorgeinstalleerde niet verplaatsen of opnieuw installeren.
Misschien doe ik het verkeerd maar als het wel kan zou ik graag een uitleg krijgen hoe dit te doen.
Het is zeker onzin dat het bij de ZIGGO apps niet kan.
Tv's hebben geen voor geïnstalleerde ziggo apps. De ziggo boxjes wel, die zijn inderdaad niet te verwijderen.
Zelfde probleem hier sinds 2 dagen, contact gehad met service en die hebben geen idee wat er loos is,
maken er een melding van , intussen moet ik tig keer opstarten voor het werkt.
Kreeg advies om om terug te gaan naar fabrieksinstellingen met als enige resultaat dat ik me opnieuw moest aanmelden voor alle andere streamers.
Nee hoor er is niets opgelost en ze snappen zelf niet wat er mis is.
Hier ook, om gek van te worden..
Vaak start middels de Next Mini de app niet goed op..
Moet je 10x opnieuw app selecteren, of mini opnieuw opstarten, niks lijkt te helpen, zelfs niet als je de mini opnieuw installeert na terugzetten op fabrieksinstellingen.
Ellendig hoor, dat de Videoland app bij jullie zo moeilijk opstart @wildster , @brokling, @bobjacq1 en @MarcelSeverien! Wat gebeurt er precies wanneer je de app opstart tot het moment dat deze gaat draaien, of start hij bij jullie / sommige van jullie helemaal niet op? Blijft de app bijvoorbeeld hangen op een zwart scherm, of zien jullie witte balken of iets heel anders? Ik verneem het graag van jullie!
App opent, links het menu rechts een aantal witte vlakken (waarin indien zichtbaar) programma’s staan. Na een paar seconden verdwijnen de vlakken en blijft het menu staan, maar dit reageert niet op de afstandsbediening. Na een wisselend aantal keer opnieuw opstarten start hij normaal op.
bij mij start via de ZIGGO app videoland meestal niet direct op eerst krijg ik links het menu te zien en dan wat grijze vierkante vlakken en dan zit alles vast. Door terug te gaan naar de TV en het weer opnieuw te proberen werkt het soms wel.
De App videoland werkt goed direct via de TV of tablet.
Alle andere ZIGGO streaming apps die wij gebruiken werken wel goed.
Hi all, dank voor alle meldingen die hier tot dusver zijn gedaan.
De ontwikkelaars van de Videoland app voor de Next en de Next Mini werken aan een oplossing voor het probleem waarbij het scherm zwart blijft na het starten van de Videoland app of waarbij je na het opstarten een zwart scherm ziet met lijnen maar geen content. Een tijdelijke oplossing wat in sommige gevallen werkt is het aanmaken van een extra profiel in de Videoland app. Dit zorgt ervoor dat de app wél direct opstart.
Wanneer het probleem structureel is opgelost is momenteel niet duidelijk. Als er een update is te melden zullen we dat in dit topic laten weten.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.