1
Vraag
2
Reacties
anitareijmers

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoe installeer ik mijn Chromecast

Ik wil chromecast installeren op de tv via ziggo maar ik krijg het niet voor elkaar. Als ik ziggo bel lijkt het wel of ze het niet eens kennen.
De installatie via app op telefoon vraagt om hem op kanaal C8C2 te zetten, die kan ik niet vinden. De naam chromecast komt nu wel voor op de tv maar daar houdt het ook mee op.
Ziggo weet helemaal van niets.
Kan iemand me helpen?

Valerie
:S
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
AlexZ1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1360Posts
  • 235Oplossingen
  • 9Likes
Hallo anitareijmers

Met de volgende stappen moet het lukken.

  • Doe de stekker van de chromecast in het stopcontact. en in een HDMI ingang van je tv. (bijvoorbeeld HDMI1). Dan moet je je tv op dat (HDMI1) kanaal zetten. Hij moet dus niet op kanaal C8C2.
  • Ga dan met je andorid telefoon of laptop naar chromecast.com/setup.
  • Klik op de link om de app te downloaden en installeer deze op je telefoon.
  • Ga naar de wifi-instellingen en selecteer je chromecast uit de lijst met mogelijkheden (de naam van het apparaat staat als het goed is nu ook op je tv scherm).
  • Als dat is gelukt sluit je de app an open je deze opneiuw. Nu kan je kan je de chromecast instellen.
  • Ga naar setup en volg de instrukties.
  • Tijdens de setup moeten de code op je telefoon en tv hetzelfde zijn.
  • Daarna geef je je chromecast een naam
  • En als laatst vul je je wifi-naam en wachtwoord in (deze vind je op het modem van ziggo).
  • Nu ben je klaar om te casten 😄

Ik hoop het is gelukt. Als je nog vragen hebt dan hoor ik het graag. Tevens is dit filmpje erg handig
https://www.youtube.com/watch?t=32&v=TlR9Y8Gn1Ig

Groet,
Alex

Bekijk in context

24 Reacties 24
AlexZ1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1360Posts
  • 235Oplossingen
  • 9Likes
Hallo anitareijmers

Met de volgende stappen moet het lukken.

  • Doe de stekker van de chromecast in het stopcontact. en in een HDMI ingang van je tv. (bijvoorbeeld HDMI1). Dan moet je je tv op dat (HDMI1) kanaal zetten. Hij moet dus niet op kanaal C8C2.
  • Ga dan met je andorid telefoon of laptop naar chromecast.com/setup.
  • Klik op de link om de app te downloaden en installeer deze op je telefoon.
  • Ga naar de wifi-instellingen en selecteer je chromecast uit de lijst met mogelijkheden (de naam van het apparaat staat als het goed is nu ook op je tv scherm).
  • Als dat is gelukt sluit je de app an open je deze opneiuw. Nu kan je kan je de chromecast instellen.
  • Ga naar setup en volg de instrukties.
  • Tijdens de setup moeten de code op je telefoon en tv hetzelfde zijn.
  • Daarna geef je je chromecast een naam
  • En als laatst vul je je wifi-naam en wachtwoord in (deze vind je op het modem van ziggo).
  • Nu ben je klaar om te casten 😄

Ik hoop het is gelukt. Als je nog vragen hebt dan hoor ik het graag. Tevens is dit filmpje erg handig
https://www.youtube.com/watch?t=32&v=TlR9Y8Gn1Ig

Groet,
Alex
anitareijmers
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gelukkig hij doe het !!!
:$
Patric1964

Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Alle stappen gedaan krijg hem niet aan de praat, heel vreemd dit aangezien die het een maandje geleden nog prima deed????
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Even de app opnieuw installeren?
plouwers

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem!!!
Varel

Level 1
  • 331Posts
  • 15Oplossingen
  • 10Likes
Cromecast is een eigenwijs apparaatje.
Ook ik heb vaak dat hij dienst weiger, meestal doet hij het weer na een aantal maal proberen en een enkele keer moet ik hem opnieuw installeren.
Ik heb nog de oude versie en gebruik hem niet zo heel vaak.
Tip dus om niet meteen opnieuw te installeren maar een aantal keer blijven proberen, mogelijk dat de wifi hem soms niet goed pakt, dit kan ook nog aan de rand apparatuur liggen die het wifi signaal zou kunnen verstoren.
niek van berkel

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo.
Krijg mijn Chromecast niet verbonden krijgen met mijn ziggo thuisnetwerk.
Doe volgens mij precies zo het moet.
Arjan Fledderma

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hier ook een halve avond mee geworsteld en dacht mijn ervaringen hier nog even toe te voegen voor allen die nog de Chromecast 1 hebben. Hiervoor geldt dat je ook bepaalde routerinstellingen moet configureren. Kijk voor inloggen op de router: https://www.ziggo.nl/klantenservice/horizon/mediabox/inloggen/#Draadloos

En zorg dan dat het volgende goed staat:

-Bij de instellingen van de 2.4 Ghz Wifi Radio moet je voorkomen dat kanaal 11-14 geselecteerd staat.
-Bij geavanceerde opties moet je het vinkje aanzetten bij Multicast en UPnP.

Succes!
probje

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij mij het volgende probleem.

Bij setup van de chromecast krijgt hij geen connectie met netwerk.
Heb diverse draadloze AP's in huis die goed werken, met geen enkele kan hij connectie maken.

Bij vorige provider lukte dit wel , ik moet dus concluderen dat dit aan de media XL(7401) ligt.
Welke instelling moet ik veranderen?

probje.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Gaat het hier om een chromecast 1 of 2 is het de 2 geef de 2.4 en 5 ghz een andere naam. Is dit de 1e keer, of heeft het al eens eerder gewerkt?
probje

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Chromecast 2.
2.4 en 5 ghz hebben al verschillende namen.
Toen ik de media XL nog niet had werkte het gewoon op alle draadloze verbindingen.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ok je hebt dus de media box xl die je dus ook gebruikt voor internet( geen losse modem?)

Ik weet niet wat je zoal gedaan hebt. Is de de chromecast ook daadwerkelijk opnieuw geinstalleerd? Dus toen je bij ziggo kwam, en een nieuwnetwerk kreeg. Dus in google home app de vorige verbinding van apparaat vergeten en nieuwe toevoegen? ( er wordt dan even tijdelijk een ssid aangemaakt doord Chr.cast en selecteer deze. En dan via de app en http://chromecast.com/setup installeren. Wellicht of uiteraard weet je dit, of geef even aan hoe de ap' s zijn verbonden. Krijg je bij de installatie het scherm te zien welke ssid moet kiezen? Modems al eens gereset etc etc. Voor de her install. De Chr. Cast van stroom gehaald?
probje

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het lijkt erop dat als ik probeer te connecten het netwerk wegvalt.
probje

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Alles al een keer opnieuw opgestart. het lijkt erop dat de media XL ergens een verkeerde instelling heeft.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Heb je wel de Regio /taal op Nederland gezet? ( weet niet of dit er ook mee te maken heeft, maar sommige apps degelijk wel) verder je gaf aan dat je extra ap hebt. Probeer die eens te verbinden. Maar gebruik je nu echt de hzn als modem of heb je een losse modem daarbij ? Dat is mij nog niet even duidelijk. Heb je een losse modem?
probje

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Geen los modem, maar meerdere routers als AP ingesteld.
Op alle ssid's krijg ik dezelfde reactie.

Ik zal het eens met een nederlandstalige telefoon proberen.:grinning:
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
probje wrote:
Geen los modem, maar meerdere routers als AP ingesteld.
Op alle ssid's krijg ik dezelfde reactie.

Ik zal het eens met een nederlandstalige telefoon proberen.:grinning:


Nogmaals weet natuurlijk niet zeker of dit zo is. Ik weet bv een app als ziggo go en en andere aps waar regio setting gevolgen kan hebben. En ja zit zo'n beetje mee te denken...:relaxed:

Edit: En geef even door de modeminst. Van de horizon qua kanaal 1, 6, 11 ( 2.4) mhz 20 bv

En ik heb bij de 5 ghz kanaal 44 of 48 en 40/80 mhz. Ik heb een losse modem dus kan helaas niet vergelijken voor je.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Nog even een aanvulling, in hoeverre kan jij de app google chrome home app benaderen bij hei gedeelte waar je normaal enkele fofos ziet, en info de naam van de Chr.cast In die foto zie je rechtsboven *** klik daar op, je komt in een klein schermpje jez o.a instellingen maar ook aparaat opnieuw opstarten. Probeer dat laatste eens.
probje

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
2.4 zit op kanaal 1- 20/40
5 zit op kanaal 52 -20/40 of 80
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic