1
Vraag
2
Reageer en help mee
Kjilvar

Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hoe ik Chromecast aan de 'praat' kreeg via de Connect Box

Een kleine week geleden ben ik overgestapt naar Ziggo internet en bellen.
Toen ik het pakket binnen kreeg alles netjes aangesloten zoals omschreven in de handleiding.
Het aansluiten was een fluiten van een cent. WiFi op mijn Samsung S6 ingesteld en mijn laptop via een vaste kabelverbinding aangesloten op de connect box. Alles werkte perfect, ook de beloofde snelheid van internet!
Twee dagen geleden had ik de behoefte om weer eens een film te bekijken via Netflix en deze te streamen via Chromecast op mijn TV. Ik dacht 'oh ik moet nog even chromecast instellen'.. Dat 'even' heeft twee avonden geduurd... Vandaar dit schrijven.
Het eerste wat ik deed was de chromecast resetten zodat deze geen oude ip adressen meer in het geheugen had. Ik pakte mijn telefoon en opende de Home App van google en selecteerde apparaten zoeken... Helaas mijn chromecast werd niet gevonden...ook niet na herinstalleren van de home app.
Ik snapte er geen bal van! In mijn wifi lijst van de telefoon zag ik duidelijk mijn chromecast en de telefoon was verbonden met mijn Ziggo WiFi netwerk. Ra..ra.. waarom geen verbinding.. Vanalles geprobeerd, diverse instellingen geprobeerd in de Connect box, maar wat ik ook deed mijn Chromecast bleef 'ontvindbaar'..

De volgende avond...

Ik dacht laat ik het eens via mijn laptop proberen en dan via de Chrome browser. (chromecast.com/setup)
Hoera..Hoera mijn cromecast kwam in 'beeld', nog een paar stappen en dan was ik er.... stap 4 maak verbinding...dat duurde wel heel er lang..en ja hoor een time out melding... Nogmaals proberen (opnieuw de cromecast resetten) en wederom werd stap 4 niet gehaald...

Na eerst even een paar heerlijke Belgische bieren doen bekomen besloot ik de stoute schoenen weer aan te trekken.. Ja..ja.. ik kreeg zomaar een ingeving..ik dacht ik koppel de vaste kabel los van mijn laptop en schakel over op WiFi. En toen kwam 'de Aap uit de mouw'.. Mijn laptop vond diverse wifi netwerken van de buren behalve die VAN MIJ! (wel was mijn chromecast zichtbaar) Das raar dacht ik mijn telefoon 'ziet' ook al die netwerken en daar staat mijn Ziggo netwerk WEL in het lijstje..

De Oplossing..

Ik heb het wachtwoord EN het netwerk idee veranderd.
De Firewall instellingen teruggezet naar de 'standaard' instellingen. (laptop Windows 10)

Hoera dat was de oplossing ik zag mijn netwerk nu in het lijstje, maakte verbinding en gaan met die banaan! Alles werkt nu naar behoren.
Ik hoop dat mijn bijdrage nuttig kan zijn..

Met vriendelijke groet.

0 Reacties 0
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic