1
Vraag
2
Reacties
Nicootje

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoe haal ik de Mediabox Next Mini via het netwerk (of via bluetooth) uit de standby mode?

Hallo,

Sinds kort heb ik naar volle tevredenheid de Next Mini in gebruik.

Ik wil deze gaan integreren met mijn HomeAssistant (HA) omgeving.

Hier is nog geen Custom Component voor gemaakt (overigens wel voor de Mini).

Een eerste stap zou zijn om de next mini vanuit HA aan en uit te kunnen zetten zonder afstandsbediening.

Nu komt mijn vraag: hoe haal ik de mediabox next mini via het netwerk uit de standby mode?

Ik heb begrepen dat de Next Mini door Ziggo via het netwerk een software update kan krijgen als deze in standby staat dus het moet kunnen.

Een magic packet werkt niet.

Weet iemand hoe dat kan?

Alvast dank voor de moeite.

Een kleine toevoeging achteraf: 

Ik lees op dit forum dat de afstandsbediening via Bluetooth werkt. Dat is wellicht ook een oplossingsrichting.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 19
Expert
  • 13140Posts
  • 2569Oplossingen
  • 5110Likes

@Nicootje  schreef:

Ik heb begrepen dat de Next Mini door Ziggo via het netwerk een software update kan krijgen als deze in standby staat dus het moet kunnen.

Ik lees op dit forum dat de afstandsbediening via Bluetooth werkt. Dat is wellicht ook een oplossingsrichting.

Het werkt andersom, de next wordt s 'nachts wakker en gaat kijken of er updates zijn, hij krijgt dus niet eerst een seintje. 

Mi. werkt de ab niet met standaard bleutooth maar rf.  Bleutooth is wel rf, maar rf is niet alleen bluetooth.

Bekijk in context

2 Reacties 2
Steefb

Level 19
Expert
  • 13140Posts
  • 2569Oplossingen
  • 5110Likes

@Nicootje  schreef:

Het werkt andersom, de next wordt s 'nachts wakker en gaat kijken of er updates zijn, hij krijgt dus niet eerst een seintje. 

Mi. werkt de ab niet met standaard bleutooth maar rf.  Bleutooth is wel rf, maar rf is niet alleen bluetooth.

Nicootje
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt. Heb je wellicht enig idee hoe ik toch kan bereiken wat ik wil? Is bv bekend welk protocol de afstandsbediening gebruikt? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic