1
Vraag
2
Reacties
FraDo

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hoe automatisch oude opnames verwijderen op Horizon mediabox?

Is er een manier op de Horizon mediabox om automatisch de oudste opnames te verwijderen als de limiet in zicht komt? Vroeger, vóór de grote softwareupdate kon dat wel.

 

We nemen bijvoorbeeld de serie GTST op, maar als we ze eenmaal gezien hebben, kunnen ze gerust weg en al helemaal die van vorige seizoenen. Maar ik krijg nu steeds in beeld dat de opname limiet bereikt wordt en dat ik opnames moet verwijderen. Dat lukt wel, maar dan òf stuk voor stuk, òf alles inclusief geplande opnames. Erg lastig!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5191Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Pas na een jaar zullen de oudste als eerste verdwijnen. Daarvoor kun je het eenvoudigst de opname lijst sorteren op datum en dan door op de prullenbak te klikken één aflevering of de hele serie verwijderen.

Het sorteren werkt als het goed is zodanig dat als je op oudste sorteert de oudste opname bovenaan komt. Als het een lang lopende serie is dan kan de oudste en nieuwste opname van die serie bij beide sorteringen bovenaan staan. De serie opname wordt getoond niet de opname van die serie. Die zie je pas als je op "alle afleveringen" klikt.

In die lijst kun je snel een reeks verwijderen. Wel stuk voor stuk. Of allemaal tegelijk.

Bekijk in context

3 Reacties 3
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5191Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Pas na een jaar zullen de oudste als eerste verdwijnen. Daarvoor kun je het eenvoudigst de opname lijst sorteren op datum en dan door op de prullenbak te klikken één aflevering of de hele serie verwijderen.

Het sorteren werkt als het goed is zodanig dat als je op oudste sorteert de oudste opname bovenaan komt. Als het een lang lopende serie is dan kan de oudste en nieuwste opname van die serie bij beide sorteringen bovenaan staan. De serie opname wordt getoond niet de opname van die serie. Die zie je pas als je op "alle afleveringen" klikt.

In die lijst kun je snel een reeks verwijderen. Wel stuk voor stuk. Of allemaal tegelijk.

FraDo
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Wat een gedoe om alle Jineks, OP1's, GTST'en, Buitenhoffen en Nieuwsuren STUK VOOR STUK te moeten wegklikken. En dat steeds weer als het ding weer vol dreigt te lopen.

 

Mag ik dan een verbetervoorstel/enhancement request indienen: Voeg een optie toe waarmee de gebruiker kan kiezen dat alles ouder dan 1 of 2 of 3 maanden automatisch wordt weggegooid.

 

Het overgrote deel van de opnames heeft slechts enkele dagen of hooguit een paar weken betekenis. Dat scheelt Ziggo ook nog eens een hoop serverruimte omdat Ziggo dan niet al die verouderde opnames hoeft te bewaren.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @FraDo

Bedankt voor het delen van je wensen en feedback. Ik wil je vragen dit even te delen als suggestie op de Community. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic