Popeye-spinazie

Level 5
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes

History channel ondertiteling problemen

Hallo, ik heb voordurend problemen met de ondertiteling op History Channel. Ik zie eerdere berichten met zelfde problemen op het forum uit 2020!!! Waarom is hier inmiddels naar bijna 3 jaar nog geen moer aan gedaan door ziggo? Het om te janken, met jullie verhogingen van de maandelijks prijs. Verder loopt die mediabox go stelselmatig vast. Elke week wel een keer of zelfs meer. Ook springt me internet zeker een paar keer per maand uit en krijg ik een groen lampje te zien op jullie klote modem. In die 5 jaar is het abonnement wat ik nog steeds heb €20 duurder geworden en daar krijg ik een bak ellende voor terug.

51 Reacties 51
RoHo

Level 5
  • 51Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

Hoi @Carlien ,
Zoals hierboven (gisteren) omschreven heb ik alleen de splitter kunnen vervangen en niet de kabels omdat jullie de verkeerde hebben geleverd. Ik heb getest gisteren maar het is nog steeds niet helemaal weg. Ik moet echter nog meer testen om een definitief oordeel te kunnen vellen. Ondertiteling leek iets(!) beter maar bij doorspeoelen blijft het beeld toch nog soms een paar seconden hangen. Wellicht willen jullie de juiste kabels sturen? ( max 2Meter - Fconnectoren) Kijk maar, ik hoor het wel en ga vanavond verder met testen...

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Als je dat zou willen testen: graag @RoHo. Los daarvan heb ik een andere kabel voor je aangevraagd. PostNL bezorgt deze kabel zo snel mogelijk.

RoHo

Level 5
  • 51Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

Top @Erik P TWEE (2) kabels hoop ik toch? Niet langer dan 2 meter en F-connector ok?

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Yes, inderdaad! Al kan het gebeuren dat dit aansluitmateriaal op verschillende dagen wordt bezorgd door PostNL.

RoHo

Level 5
  • 51Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

NIET dus! Er is maar één kabel bezorgd (1) Weliswaar de juiste kabel maar niet genoeg om beide kabels te vervangen… Sturen jullie aub zsm nog zo’n kabel? (  ( min 2Meter - Fconnectoren) …
Overigens meet de gestuurde kabel 1,30M , ik haal het tot aan het modem met die 1,30M maar naar de TV is toch echt 3 meter helaas 😉

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @RoHo

 

Ik ben eerlijk gezegd het overzicht even kwijt. Er is al het nodig een je gestuurd. Wat heb je op dit moment nog nodig. Zet er ook even bij wat je er mee wilt aansluiten, modem of mediabox. Dan zorg ik dat het compleet gemaakt wordt. 

RoHo

Level 5
  • 51Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

Beste @Rikst ,
Jullie hebben mij gevraagd de splitter en de kabels naar TV en MODEM te vervangen. Vervolgens stuurden jullie de juiste splitter maar twee verkeerde kabels. Vervolgens heb ik heden één juiste kabel ontvangen (ipv twee stuks).  De kabel die ik nu nog mis is een zogenaamde F-connector kabel (MALE-MALE) om de MODEM aan te sluiten op de splitter, 1,30 M is goed. Zie foto voor juiste kabel
De oorzaak dat jullie al “een en ander gestuurd hebben”  ligt toch echt bij jullie. Als jullie in één keer het goede materiaal opsturen kunnen we ons allemaal de kosten en moeite besparen. 

Zo duidelijk? 😉 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Wil je eens een foto delen van welke splitter je aangesloten hebt? Ik vraag mij namelijk ernstig af of je de juiste ontvangen hebt. Je zou een opdruksplitter ontvangen moeten hebben waarop je 2 kabels met IEC connector aan kunt sluiten. 

RoHo

Level 5
  • 51Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

Voila 👇🏾

RoHo

Level 5
  • 51Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

Dank voor het toesturen van een verloop-stekker. Ik zal komende weekend uitgebreid gaan testen met de ondertiteling van Historie Channel.
Ik nu al aangeven dat :

  1. De splitter vervangen is.
  2. De kabels naar de modem en TV inmiddels vervangen zijn.
  3. Het resultaat tot nu toe IETS beter is qua ondertiteling maar zeker niet weg.
  4. Het probleem van de ondertiteling zich niet voordoet bij opnames van andere kanalen waarvan ik iets heb opgenomen.
  5. Het probleem van enkele seconden wachten na door- of terugspoelen van een Historie Channel opname is er nog steeds.

 Ik ga dit weekend verder testen.

RoHo

Level 5
  • 51Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

Beste Ziggo-medewerkers,
Dank voor de toezending van de vele, vele kabels, splitter en verloopstekker. 
Inmiddels is alles dat er te vervangen is, qua kabels ondertussen wel vervangen 😉
Mijn conclusie:
Het vervangen van de splitter en kabel heeft iets geholpen. Het lijkt er vooral op dat de snelheid iets hoger is geworden, de verbinding iets stabieler maar niet meer dan IETS.

Voor het originele probleem, de haperende ondertiteling van Historie Channel, lijkt het probleem ook IETS minder te zijn maar het is zeker niet weg.
De ondertiteling raakt de weg kwijt zodra ik stop met doorspoelen na (ipv IN) een reclameblok. Daarna is de ondertiteling volledig de weg kwijt. Ik los het probleem nu op door door te spelen tot IN het laatste gedeelte reclameblok. Daarna werkt alles (meestal) prima.
Ook heb ik opnames gemaakt van andere zenders, in kan daar geen problemen ontdekken met de ondertiteling, ook niet als ik tot in, of net na, een reclameblok doorspeel.
Hoe nu verder? Kan het echt niet liggen aan de opnames van Historie Channel zelf of de server waarop Historie Channel bij jullie draait?

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Aan het materiaal mag het inmiddels niet meer liggen, @RoHo
Toch is het vreemd omdat ik het hier niet kan reproduceren. Ik ben net ook weer aan het testen geslagen maar het blijft gewoon goed werken. 

Hoe heb je de box met internet verbonden? Via Wifi of bekabeld rechtstreeks op het modem? 

RoHo

Level 5
  • 51Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

Bekabeld, rechtstreeks op de modem. 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hmm, wat ontzettend lastig zeg.
Bekabeld is helemaal goed. Ik loop dan volledig uit mijn opties en ga hiervoor een monteur inplannen om te checken wat er precies mis gaat.

Ik heb hiervoor een afspraak ingepland voor donderdag 01-12-2022 12:00-18:00 uur. Mocht dit niet gelegen komen, dan mag je de afspraak verplaatsen via Mijn Ziggo.

Laat je na de afspraak even weten hoe het gegaan is?

RoHo

Level 5
  • 51Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

OK ik vertel het je!

 

RoHo

Level 5
  • 51Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

Hoi @Jiri ,

De monteur is net geweest en heeft alles nagekeken. Uiteindelijk heeft hij nog een kabeltje vervangen.
Helaas heeft het niet geholpen zoals ik de monteur ook heb kunnen laten zien. Er is niets veranderd. Alles lijkt hier qua verbinding dus prima in orde en de monteur heeft het ondertitelingsprobleem zelf kunnen vaststellen….. 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@RoHo bedankt voor de terugkoppeling! Jammer dat de monteur de problemen niet heeft kunnen verhelpen. Je ervaart nog exact dezelfde problemen? Dan gaan we het intern uitzetten voor onderzoek. 

RoHo

Level 5
  • 51Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

Het probleem van de ondertiteling was er ook gisteren nog. Wel iets(!) minder als voorheen …  

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Het is en blijft een lastige casus, @RoHo
Ik heb het doorgezet, maar krijgt eigenlijk gelijk de terugkoppeling dat we meer voorbeelden nodig hebben om hiervoor een onderzoek te starten. Ik hoop dan ook dat er meer voorbeelden aangeleverd worden zodat het probleem onderzocht en opgelost kan worden. 

Tot die tijd kan ik helaas niets voor je doen. 

RoHo

Level 5
  • 51Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

Het probleem met de wegvallende ondertiteling lijkt momenteel erger dan ooit tevoren. In plaats van een verbetering een verslechtering dus… Heeft absoluut iets te maken met te snel doorspoelen tot na de reclameblokken. Stoppen in een reclameblok en dan afspelen gaat meestal goed maar de laatste weken houdt de ondertiteling er simpelweg mee op. Ik kijk alleen via opnames.

Uitgelicht topic