Popeye-spinazie

Level 5
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes

History channel ondertiteling problemen

Hallo, ik heb voordurend problemen met de ondertiteling op History Channel. Ik zie eerdere berichten met zelfde problemen op het forum uit 2020!!! Waarom is hier inmiddels naar bijna 3 jaar nog geen moer aan gedaan door ziggo? Het om te janken, met jullie verhogingen van de maandelijks prijs. Verder loopt die mediabox go stelselmatig vast. Elke week wel een keer of zelfs meer. Ook springt me internet zeker een paar keer per maand uit en krijg ik een groen lampje te zien op jullie klote modem. In die 5 jaar is het abonnement wat ik nog steeds heb €20 duurder geworden en daar krijg ik een bak ellende voor terug.

51 Reacties 51
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Ik zal je melding doorzetten naar een Ziggo Medewerker, deze kan meer inhoud geven over dit probleem.

 

Vermeld graag postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen Ziggo Medewerkers gelijk de juiste gegevens erbij pakken en je sneller helpen als ze het topic benaderen
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10237Posts
  • 1089Oplossingen
  • 9653Likes

Goedemorgen @Popeye-spinazie, erg vervelend dat je zoveel problemen ervaart! Ik kijk graag wat ik voor je kan doen. Zou je zo je postcode en huisnummer in je profiel kunnen zetten zoals Dave aangeeft? Dan kunnen we je gegevens erbij pakken en de apparatuur op afstand uitlezen.

 

Om alvast wat dieper in te gaan op je meldingen. Er waren inderdaad problemen met de ondertiteling, onderhand zijn er al wel veel aanpassingen en verbeteringen doorgevoerd. Echter werkt de ondertiteling bij jou duidelijk nog niet zoals het hoort. Kun je verder toelichten wat er fout gaat met de ondertiteling op History Channel? Wordt die (soms?) niet getoond? En is dat dan wanneer je iets live kijkt of terugkijkt via Replay of Opname? Dan onderzoek ik het graag verder voor je.

 

Ook geef je aan dat de mediabox regelmatig vastloopt. Dat hoort natuurlijk sowieso niet! Zodra ik je gegevens heb kan ik de mediabox controleren. Wanneer was de laatste keer dat de mediabox vastliep en wat gebeurde er precies?

 

Als laatste geef je aan dat het internet ook een paar keer per maand niet werkt. Mogelijk worden de twee problemen hierboven zelfs door dit veroorzaakt of heeft het allemaal dezelfde oorzaak. Laat maar weten wanneer je postcode en huisnummer zijn toegevoegd aan je profiel, dan onderzoeken we het verder. 

RoHo

Level 5
  • 51Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

Bij opnames Nistory Channel valt de ondertiteling weg als je doorspoelt. Daarna een paar seconden ondertiteling en dan weer weg. Opnieuw aanzetten ondertiteling werkt een paar seconden waarna de ondertiteling weer wegvalt. 
Tevens valt het mij op dat sinds de laatste update doorspoelen van opnames niet meer vlekkeloos gaat. De voorlaatste update werkte prima! Nu is het na een paar minuten doorspoelen ongeveer 15 seconden wachten. Zelfs de programmagids en alle andere zaken zijn super traag en het is voortdurend wachten. Dat is pas zo sinds de laatste update…. Er is ergens iets veranderd, lijkt wel of de internetsnelheid terug gebracht is maar dat is niet zo ...

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Wat raar, @RoHo 
Ervaar je dit bij alle programma's op History Channel? Zo niet, welke programma's wel? 
Hoe gaat het wanneer je hetzelfde programma via "Replay TV" terugkijkt? Ervaar je dan hetzelfde probleem? 

Heb je de mediabox al even gereset? 

RoHo

Level 5
  • 51Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

Bij alle programma’s. Ik heb ook een aanwijzing voor je: Als ik doorspoel tot na de reclameblokken heb ik dit probleem. Als ik doorspoel tot aan het eind van het reclameblok (dus tot in de laatste seconden van het reclameblok) dan heb ik dat niet. 
De vertraging in alles (gids, doorspoelen, terugspoelen etc. heb ik bij alles van Ziggo maar niet in Netflix. 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Ik ben hier aan het testen geslagen, maar ervaar op geen enkele manier problemen. Ik begrijp er dan ook niets van. In dit geval zou het mooi zijn wanneer er meerdere meldingen zijn, zodat we dit beter kunnen onderzoeken. Ik hoop dan ook dat hier meer voorbeelden binnen komen. 
Je hebt alle ondertiteling opties uitgetest neem ik aan?

RoHo

Level 5
  • 51Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

Jazeker @Jiri , ik heb van alles uitgetest maar het probleem blijft! Ook blijft mijn probleem, sinds de laatste update, met vooruitspoelen en dan een paar seconden moeten wachten, ook. Zelfs als ik de programmagids een paar uur vooruit zet moet ik wachten op laden. Voor de laatste update was dit allemaal super snel …Mijn snelheid net nog maar eens gemeten, lijkt prima in orde ( 350/35 Mbps ) Ook de Netflix app op  de mediabox next werkt vlekkeloos ,alle van Ziggo op de Nextbox heeft vertraging….

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @RoHo , wij hebben ondertussen met verschillende mediaboxen op diverse locaties geprobeerd om je probleem te reproduceren. Tijdens deze testen liepen wij niet tegen hetzelfde probleem aan.
 

Aangezien je ook soms moet wachten met de gids, vermoed ik dat er toch iets anders aan de hand is  bij je waardoor je tegen dit probleem aanloopt.


Laten we eens bij het begin starten: Wil jij eens zowel je mediabox èn je modem voor 60 seconden van de stroom halen? Het kan ongeveer 15 minuten duren voordat alles weer terug online is. Wil je hierna dan nogmaals proberen of je nog steeds tegen dit probleem aanloopt?


Is dit probleem hierna nog steeds niet opgelost? Wil je dan voor onze Community leden een foto maken van je hoofdaansluiting en je kabels? Dan kijken we graag even met je mee.

RoHo

Level 5
  • 51Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

Hoi @Meindert ,

Dank voor je reactie! 👍🏾

Ik heb alles van de stroom gehaald, vijf minuten gewacht, alles weer ingestoken, 15 minuten gewacht.

Het lijkt allemaal een beetje beter maar uiteindelijk kan ik het ondertitelingsprobleem en de vertraging gewoon weer oproepen. Een opname van History Channel genomen, afgespeeld, flink stuk vooruit gespoeld, daarna terug naar het begin en daar is het probleem weer. De ondertiteling weet niet meer waar hij is, geeft af en toe aan paar ondertitels snel door, dan weer een paar seconden niet. Het is volgens mij een synchronisatieprobleem. Daarna door gespoeld naar de reclame waarna de ondertiteling weer juist startte. Doorgespoeld tot na de reclame en de ondertiteling liep weer volledig “out of sync”. Bijgaand de foto’s van mijn bekabeling, ik heb ze allemaal doorgemeten en getest, zijn allemaal in orde. 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag @RoHo, wat jammer om te lezen dat het allemaal niet gaat zoals het hoort te gaan! Kun je de titel en de originele uitzenddatum van die opname doorgeven? Dan gaan we dat opnieuw nakijken. 

 

Je hebt een ouder type splitter. Ik ben benieuwd of alle ingangen in gebruik zijn en om hoeveel meter kabel het gaat? 

RoHo

Level 5
  • 51Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

Hoi Lotte, 
Het gaat om ALLE opnames van History Channel, de datum maakt niet uit 😉 

Op de splitter zijn alle kabels in gebruik. Op de  “radio” kabel zit een kabel maar die ligt los omdat ik geen radio meer heb. De andere 2 kabels zijn ook ongeveer 1 - 1,5m. 
 

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Ah oke, de 3e kan dus in principe komen te vervallen? Ik wil je dan graag een nieuwe splitter en kabels toesturen. We kunnen dan testen of het probleem in het netwerk/aansluiting zit. 
Is dat oke voor jou?

RoHo

Level 5
  • 51Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

Hoi @Madelon , uiteraard werk ik hier graag aan mee, niet echt makkelijk voor iemand in een rolstoel maar ik zoek wel een oplossing 😉
Overigens blijf ik erbij dat het geen bekabelingsprobleem is. Ik kan het probleem oproepen bij elke Historie Channel opname: Opname afspelen tot aan de reclame, dan doorspoelen tot NA de reclame (dus tot in vervolg van de documentaire weer)  , ondertiteling vervolgens loopt niet meer synchroon. Dat kan ik dan oplossen door terug te spoelen tot de laatste seconden van het laatste reclameblok, vervolgens op afspelen drukken en de ondertiteling werkt weer perfect.
 We gaan de kabels vervangen en dan meld ik me weer 😉 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@RoHo Fijn dat je hier voor openstaat! We kunnen ook een monteur inplannen? Deze kan deze materialen dan vervangen. Mocht het zelf gaan dan stuur ik de materialen op. 

RoHo

Level 5
  • 51Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

@Lotte Ik ga het zelf proberen (met hulp van zoons 😉 ) bedankt voor het aanbod!

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@RoHo Super! Dan stuur ik het op en kunnen je zoons aan de slag 🙂 Ik wens je een heel fijn weekend! 

RoHo

Level 5
  • 51Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

Hoi @Lotte Ik heb de splitter kunnen vervangen, de kabels echter niet, jullie hebben twee verkeerde kabels van 5M gestuurd (IEC in plaats van F-connectoren) Ik heb dus de radio-kabel weg gehaald en de oude kabels met F-connector moeten gebruiken. Vanavond ga ik testen en laat dan wel iets weten.
Voor de duidelijkheid, de meegestuurde kabels pasten niet op de meegestuurde splitter, niet in het modem etc.  

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hoe is het gegaan @RoHo? 🙂 

Flitskikker

Level 10
  • 486Posts
  • 17Oplossingen
  • 549Likes

Toen ik laatst iets van History Channel terugkeek via Replay TV (Cracking the Code, volgens mij) had ik toch ook wel dat de ondertiteling tijdens het kijken meermaals wegviel en pas na een paar minuten weer terugkwam. Maar waar dat dan aan ligt...

 

Ik zou een opname kunnen maken met een capture card waarop je dan kunt zien dat de ondertiteling wegvalt en weer terugkomt, maar ik weet niet of dat veel toegevoegde waarde heeft. Eigenlijk zou er iets van logging moeten zijn die ik tijdens het kijken in de gaten kan houden.

 

Via Ziggo Go zijn er geen problemen, en het ondertitelbestand is gewoon compleet. Het is dus echt een afspeelprobleem op de Next, dat inderdaad al veel langer speelt. Het was een tijdje stabiel, maar de laatste tijd valt het bij het terugkijken altijd wel een keer weg.

Uitgelicht topic