Zijn er meer mensen die sinds een paar dagen last hebben op met name de Nederlandse commerciële zenders van Talpa dat de onderkant van het scherm ter hoogte waar de ondertiteling zich bevind kortstondig af en toe van links naar rechts en vv gaat? Het lijkt dan wel of de zender de hik heeft. Op mijn nieuwe Samsung smart oled tv heb ik dat niet bij de npo en ook niet op de apps namelijk.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
De omschrijving komt me wel bekend voor
Zie deze topics:
Verstoord beeld op meerdere zenders
Verspringen ondertiteling/beeld (Next Mini)
@Witlox1 schreef:
Bij kijken naar tv via Ziggo kastje verspringt regelmatig onderin het beeld zoals op bijgevoegde video. Dit gebeurd op alle zenders meermaals per uur. Bij het kijken van ander type tv (Netflix,youtube, samsung tv) buiten next mini geen problemen. Tv is recent wel vervangen voorheen was dit geen probleem.
Inderdaad dat is wat ik ook waarneem. De vraag is wat er aan te doen?
Goedemiddag @JeanPi ,
Dat lijkt me inderdaad niet prettig tv-kijken. Zoals @Doman al noemt, hebben we recent een vergelijkbaar probleem gehad. Dat ticket is op 11 april opgelost en het issue zou sindsdien niet meer moeten voorkomen. Ik kijk graag wat ik voor je kan doen om dit voor je op te lossen.
Ik heb op afstand het coaxsignaal gecontroleerd dat via de kabel binnenkomt op zowel het modem als de Mediabox Next. Dit ziet er in de basis netjes uit, al valt wel op dat het signaal grillig is. Dat hoeft niet direct problemen te veroorzaken, maar het zou wel een rol kunnen spelen. Jouw bevindingen lijken overigens aan te geven dat het daar waarschijnlijk niet aan ligt, maar voor onze beeldvorming is het toch handig om dit mee te nemen.
Zou je voor de zekerheid een aantal foto’s kunnen plaatsen in dit topic van hoe het Ziggo-modem is aangesloten op het aansluitpunt? Graag met de hoofdaansluiting (wandcontactdoos), de coaxkabel(s) en eventuele splitter(s) duidelijk in beeld, zodat ik een volledig overzicht heb van de situatie. Dan kan ik dubbelchecken of alles nog up-to-date is wat betreft de installatie.
En corrigeer me als ik het mis heb, maar begrijp ik goed dat je dit probleem alleen ervaart op de Mediabox Next in combinatie met de Samsung OLED? En het is ook beperkt tot een aantal (commerciële) zenders?
Zou je eventueel een foto of kort filmpje kunnen maken waarop het probleem zichtbaar is, en deze hier in het topic willen delen?
@JeanPi schreef:Inderdaad dat is wat ik ook waarneem. De vraag is wat er aan te doen?
Maar om welke storing precies gaat het nu in jouw situatie? 🤔
Het lijken mij namelijk twee verschillende problemen die in de topics worden beschreven.
Dit probleem, wat volgens mij geen coax/signaal issue is:
Verspringen ondertiteling/beeld (Next Mini)
@Witlox1 schreef:
Bij kijken naar tv via Ziggo kastje verspringt regelmatig onderin het beeld zoals op bijgevoegde video. Dit gebeurd op alle zenders meermaals per uur. Bij het kijken van ander type tv (Netflix,youtube, samsung tv) buiten next mini geen problemen. Tv is recent wel vervangen voorheen was dit geen probleem.
En het andere probleem wat wel duidelijk een signaal/ontvangstprobleem lijkt te zijn:
Verstoord beeld op meerdere zenders
@Witlox1 schreef:
Het is zoals witlox zegt
Fijn dat je gekeken hebt op afstand : het bevestigd mijn vermoeden. Het is hier altijd dat er periodiek een wegval is van of internet of zo’n raar verspringen van het onderste deel van het beeld. Ik ben geen techneut en kan dan ook geen uitspraak doen of het een met elkaar te maken heeft. Paar maanden terug was er een monteur die de aansluitingen binnen gecontroleerd heeft en volgens hem was alles bunnen en buiten in orde. De hick ups zijn van daarna. Deze zijn wel minder aanwezig sinds 2 dagen. Ik wad eerst bang dat het aan mijn next of aan mijn tv zou liggen maar de hick ups zijn ook op de tv in slaapkamer te zien geweest en daar staat een humax5100 dus dat kan het niet zijn
Wel gek dat je dit ook hebt op de Humax 5100. Dat terwijl de Humax het signaal over de coax krijgt. De laatste reactie in de andere topic is het volgende geweest;
''Ik ben benieuwd of er veranderingen ontstaan als je de resolutie van de Next Mini aanpast. Ik verwacht dat deze nu op 4K staat. Zou je deze eens tijdelijk aan willen passen naar 1080p/i?
- Druk op het huisje op de afstandsbediening
- Navigeer naar het tandwiel en druk op OK
- Navigeer naar het menu 'Beeld en Geluid'
- Selecteer bij 'Resolutie voorkeur' 1080p of 1080i
Ik hoor graag van je of dit het probleem oplost. van @Marco"
Heb je dit ook geprobeerd al is het even om te testen of het probleem dan blijft? Zo niet, dan hopen we alsnog een video te zien als eventuele voorbeeld. Je geeft al aan dat het met name is op de Nederlandse Talpa zenders, dus ook andere zenders? Zijn er ook zenders waar je dit probleem nooit op hebt? Al is het maar even om te testen. Dan hebben we meer informatie om in onderzoek over te gaan.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.