1
Vraag
2
Reageer en help mee
stevienieuw

Level 9
  • 352Posts
  • 7Oplossingen
  • 69Likes

Hetzelfde betalen voor minder?? Mini Next

Krijg een merkwaardig aanbod van Marcel de Groot, meneer de directeur. Ik mag kosteloos mijn mediabox omruilen voor de Mini Next. Het grote voordeel: Ik kan dan niet meer opnemen, dat kan ik nu wel en doe ik ook. Ik kan dan maar 2 dagen terugkijken ipv de 7 dagen nu. En de programma's die ik nu heb opgenomen ben ik kwijt. En als klap op de vuurpijl moet ik hetzelfde betalen! En dat noemt Marcel de beste TV ervaring voor mij.

 

Gelukkig is het geen plicht, maar heb het idee, dat Marcel een zonnesteek heeft opgelopen.

 

Wat is het geniale idee hierachter???

15 Reacties 15
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Als u nu TV Start in combinatie met een mediabox XL heeft kunt u nu al niet opnemen of 7 dagen terugkijken.

 

Ik ben dus heel benieuwd welke mediabox u nu heeft vermoedelijk een Humax.

stevienieuw
Topicstarter
Level 9
  • 352Posts
  • 7Oplossingen
  • 69Likes

Helemaal aan alle kanten mis.

 

Ik heb een UPC mediabox en ik kan er prima mee opnemen.  En ik kan ook 7 dagen terugkijken, al probeert Ziggo dat te frustreren door constant fouten in de on demand terugkijken te maken. Er staat bij mijn abo dat ik TV start heb en internet complete, maar volgens mij heette dat abo eens complete en geen start.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat is dan geen mediabox XL maar een ouder model waarvan de interne harddisk nog wel bruikbaar is. kijkt u naar een beperkt aantal kanalen 7 dagen terug mogelijk alleen de NPO kanalen, of alle kanalen? 

 

Het Compleet van UPC is iets anders dan het huidige Compleet van VodafoneZiggo. Hoe dat precies zit durf ik niks over te schrijven. 

 

U heeft verder helemaal gelijk met uw topic. Met het huidige beleid kan er minder voor hetzelfde geld. De Mini heeft ook nog eens minder aansluit mogelijkheden het enige 'voordeel' is de 4k ondersteuning en via wifi kunnen verbinden.

 

U kunt als TV Start klant meer dan 7 dagen terugkijken niet via Next mini maar via de Ziggo Go apps of www.ziggogo.tv 

stevienieuw
Topicstarter
Level 9
  • 352Posts
  • 7Oplossingen
  • 69Likes

Ik kan idd alleen NPO en Belgie terugkijken via on demand. En ik heb Ziggo Go geinstalleerd, dus nog meer mogelijkheden. Verder heb ik geen 4k toestel dus daar kan ik ook geen voordeel mee doen. Blijf dus maar rustig op mijn plek zitten. Heb het aanbod geappt naar een vriend van mij die hetzelfde oude abo heeft als ik. Vond het ook hilarisch😁😁

 

Bedankt voor uw reacties😊

 

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het is inderdaad hilarisch dat de TV Start klanten met een nieuwer apparaat minder kunnen/mogen. 

Het is wel zo dat we die 2 dagen naar meer zenders kunnen terugkijken.

 

Het blijft mij verbazen dat de TV Start klanten enkel via een omweg die 7 dagen kunnen terugkijken dat is verder off topic.

stevienieuw
Topicstarter
Level 9
  • 352Posts
  • 7Oplossingen
  • 69Likes

Overigens zou ik met Start ook nog mijn Movies en Series verliezen, zie ik nu. En dat heb ik dankzij mijn andere abo bij Hollands Nieuwe. Echt aan alle kanten zou ik mezelf te kort doen met die Mini Next. Hoop dat Marcel gauw geneest van zijn zonnesteek😛

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@stevienieuw  schreef:

Overigens zou ik met Start ook nog mijn Movies en Series verliezen, zie ik nu. En dat heb ik dankzij mijn andere abo bij Hollands Nieuwe. Echt aan alle kanten zou ik mezelf te kort doen met die Mini Next. Hoop dat Marcel gauw geneest van zijn zonnesteek😛


In combinatie met Hollands Nieuwe zou u gewoon recht hebben op Movies en Series L ook met de Next Mini en TV Start.

stevienieuw
Topicstarter
Level 9
  • 352Posts
  • 7Oplossingen
  • 69Likes

@RoWi.Oké, dat wist ik niet. Keek even bij wat het abo met TV start inhield. Maar goed, er zitten verder geen voordelen voor mij aanvast dus laat alles bij het oude.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik zou er voorlopig ook niet op in zijn gegaan als ik nog Ziggo klant was.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Voorbeeld van het missen van kennis over oude abonnementen. Dat lijkt standaard te zijn en wordt alleen maar erger door steeds nieuwe abonnementen te bedenken die vaak duurder zijn en minder kunnen.

"Verdeel en heers" wordt er wel eens gezegd. Dit lijkt meer "verwar en verlies".

 

Opzich is er wel een doel natuurlijk. Alle niet Ziggo apparatuur vervangen door de Next en Mini. Eigen smartcards vervangen door een gehuurde smartcard. Voor alle te vervangen (eigen) apparatuur moet een abonnements vorm bedacht worden. Dat lijkt wel eens mis te gaan.

 

Mijn 3 eigen smartcards zullen ook wel een keer gaan happeren en vervangen moeten worden door betere van Ziggo.

Opnemen en bewaren op mijn Humax zolang ik wil kan ook niet natuurlijk.

 

Nee, marketing heeft nog een leuke taak om alles in lijn te krijgen. Ik kan op 4 apparaten opnemen en terugkijken.

Dat kan met geen enkel abonnement nu. Ik ben benieuwd.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@bloemen64 

Dat lijkt mij dus ideaal om een sticky van te maken een overzicht van de diverse oudere abonnements vormen.

 

Op zich kan je nu als nieuwe klant via maximaal 3 fysieke apparaten opnemen (cloud!) en terugkijken en op maximaal drie andere toestellen smart TV, smartfoon, tablet etc.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Het zijn niet alleen de oude abonnementen die verwarring geven. Het gaat meer om de verschillen tussen fUPC en fZiggo gebied waar je bij fZiggo eigen smartcards kon kopen en decoders. Dat staat niet in je abonnement vermeld. Bij mij staan alleen de 3 smartcards vermeld. Niet dat ik een eigen Humax en Cisco heb. Beide gekocht.

Met de Humax kan ik alleen opnemen. Niet terug kijken. Is niet interactief. De Cisco kan dat wel.

Vanwege het hebben van een Next zit ik al in de richting die Ziggo wil.

Had ik gewoon een TV abonnement met Humax dan was de aanbieding die TS had een goede geste geweest. Met de Cisco ga je er deels op vooruit en deels achteruit.

 

Daarom begrijp ik de actie ook wel om iedereen naar dezelfde apparatuur te krijgen. Maar het zal hier en daar vreemd over komen. Een mooie aanbieding waarbij je er kwa functie deels op achteruit gaat voor meer geld.

 

Het is wel een verkooppraatje om te zeggen dat je 7 dagen of 2 dagen kunt terugkijken. Dat kan maar met een aantal programma's. De rest is vaak niet terug te kijken vanwege de zender rechten. En dat wordt steeds meer. 

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Die verschillen nu en vanuit het verleden maakt het inderdaad nog onduidelijker.

 

Met de Next en de Next Mini is Ziggo van de verschillen af, geen 'gezeur' meer dat de Fupc klanten met een ci module geen toegang tot on demand hebben. 

 

Met de Humax modellen is net welke je hebt met de 5300C kon en kan je beperkt terugkijken.

 

Op zich als je kan opnemen is terugkijken niet direct noodzakelijk denk ik. 

 

Wat dat terugkijken betreft dat is best veel. Althans in mijn Ziggo tijd wel.

FransK

Level 4
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Dat geldt voor mij ook: al jaren een bij Ziggo gekochte mediabox waarmee ik kan opnemen. Nu die regelmatig problemen geeft kon ik alleen de mini krijgen zonder daarmee te kunnen opnemen. Dat kan alleen als ik een fors duurder abo neem. Qua eigenschappen heb ik dat niet nodig. Ik wil slechts nu ook kunnen blijven opnemen met de vervangende next mini. Waarom zou dat toch niet kunnen?

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@FransK u kunt overwegen via marktplaats een Humax 5200c aan te schaffen. Hierbij ga ik ervanuit dat de aangeschafte een Humax is. 

Omdat u vermoedelijk TV Start afneemt is met de Next mini geen opname in de cloud mogelijk. Daarvoor zult u moeten upgraden naar TV Compleet ten opzichte van TV Start is dat zover ik weet vijf euro meer u kunt dan ook tot 7 dagen terug kijken en deze mini heeft een beperkt aantal apps van streamdiensten wat voor sommige klanten ook nuttig is. 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic