Heden ontving ik per mail een schrijven van Robin Kroes persoonlijk:
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik deze functionaliteit (bijna) nooit gebruik, maar het kon dus wel, terugkijken op de CI+ module.
Straks kan dit niet meer. Je hebt dan dus eigenlijk een next of next mini nodig om TV te kijken en ten volle gebruik te kunnen maken van hetgeen Ziggo ons biedt. En waarvoor wij diep in de buidel tasten.
Wie gaat dit missen?
Is dit de voorbode van meer? Bijvoorbeeld alleen nog het basispakket op de kabel en de rest via IP-TV? En zo ja hoe snel zal dit gaan. Meestal is ziggo niet zo snel, maar soms ......
Hi all,
Het klopt dat de interactieve diensten op CI+ Modules en verouderde Mediaboxen komen te vervallen. Op www.ziggo.nl/interactief vind je alle informatie hierover. Ik zie inderdaad dat in de mail alleen gesproken lijkt te worden over terugkijken en niet over On Demand/andere diensten. Waar dit verschil vandaan komt, durf ik niet te zeggen en laten we uitzoeken, maar verandert aan de situatie niets.
Het verschilt per situatie wat voor bericht je hebt ontvangen en wat voor mogelijkheden er zijn om je abonnement (eventueel) aan te passen. Twijfel je hierover? Dan raad ik aan telefonisch contact op te nemen of via de chat om de persoonlijke mogelijkheden door te nemen.
Om nog even terug te komen op jouw vraag @Kapee; in jouw geval kan je 4 kaarten 'gewoon' houden (zonder interactieve diensten). De hoofdkaart wordt vervangen in dat geval door de Next Mini.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Eindelijk weg met de dvb-c tzt
Ik heb het platform 'TV gemist' nooit gebruikt, maar wat heb ik begrepen was dit al enige tijd zeer beperkt in zowel aanbod als functionaliteit vergeleken met Replay TV op de Mediabox XL/Next/Mini en is het alleen in fZiggo beschikbaar, ik kijk er dan ook niet van op dat dit platform uitgeschakeld wordt. Deze aankondiging zegt overigens niets over het uitfaseren van CI+ of DVB-C.
@tobiastheebe schreef:Ik heb het platform 'TV gemist' op CI+ nooit gebruikt, maar wat heb ik begrepen was dit al enige tijd zeer beperkt in zowel aanbod als functionaliteit vergeleken met Replay TV op de Mediabox XL/Next/Mini en is het alleen in fZiggo beschikbaar, ik kijk er dan ook niet van op dat dit platform uitgeschakeld wordt. Deze aankondiging zegt overigens niets over het uitfaseren van CI+ of DVB-C.
Het steeds meer uitschakelen/ overschakelen vanaf legacy systemen zegt mij genoeg
Als je een mediabox met ingebouwde hardeschijf hebt kan je nog wel opnemen.
Ik ben blij dat het er uit gaat en hopelijk mettertijd het hele dvb. Meer ruimte voor internet en tv gewoon via het ip platform.
Kunnen er ook enorm veel onnodige versterkers verdwijnen en modems rechtstreeks op aop's aangesloten worden.
De next kan volgens mij met een update ook prima gewoon als full iptv box ingezet worden naast de kleinere next mini.
Zelfde mail gehad. Ze beginnen dus eigenlijk met het stopzetten van het interactieve deel van de CI+ module. Er zijn ook al een aantal TV pakketten op DVB-C gestopt. En in een andere topic (welke weet ik niet meer) las ik dat als iemand stopt met een gehuurde CI+ module dat ze die ook niet meer terug willen. Voor mij is de conclusie dit is het begin van het einde.
Als ook nog eens het lineair kijken en thuis opnemen onmogelijk wordt gemaakt zal ik ook gaan provider hoppen en is er niets meer wat mij aan Ziggo verbind.
Eigenlijk heeft coax en glasvezel voor consumenten aansluitingen geen toekomst meer nu Fixed Wireless Access over 5G en de opvolgers daarvan er aan zit te komen.
Uiteindelijk gaat het ook wel gebeuren, maar het is een meerjarentraject. DVB-C wordt nog steeds breed gebruikt en is voor veel klanten (die inmiddels een of meerdere aanbiedingen van glasvezelproviders hebben ontvangen) de primaire reden om bij Ziggo te blijven. Het viel mij ook al op dat CAM's + smartcards niet meer teruggestuurd hoeven te worden toen ik er een maand of twee gelden twee had opgezegd voor een familielid. Zelf ben ik juist wel voorstander van DVB-C.
Waarom zitten wij eigenlijk nog bij Ziggo? De slapers even daargelaten? Ook als je nog geen glas hebt begrijp ik het wel.
Voor een (groot) aantal klanten van Ziggo is het antwoord DVB-C.
Dit is het enige echte voordeel van Ziggo boven glas.
Als DVB-C wegvalt, kies je gelijk voor het goedkoopste aanbod of het snelste aanbod of een optimale combinatie van beide.
Ik vraag mij af of de keuze dan op ziggo zal vallen.
Bij mijn moeder is keuze uit adsl of ziggo ze kiest voor ziggo vanwege het tv gemak de ervaring met de next mini
@Marinus wrote:Waarom zitten wij eigenlijk nog bij Ziggo? De slapers even daargelaten? Ook als je nog geen glas hebt begrijp ik het wel.
Voor een (groot) aantal klanten van Ziggo is het antwoord DVB-C.
Dit is het enige echte voordeel van Ziggo boven glas.
Als DVB-C wegvalt, kies je gelijk voor het goedkoopste aanbod of het snelste aanbod of een optimale combinatie van beide.
Ik vraag mij af of de keuze dan op ziggo zal vallen.
Misschien door combinatie Vodafone en Ziggo, zonder extra kosten Ziggo Sport Totaal, korting bij Vodafone en meer data bij Vodafone.
Kanaal 14 dat niet volledig identiek is aan het 1e Ziggo Sport kanaal uit Totaal, kanaal 13 dat extra Ziggo Sport is wanneer nodig.
Het komt voor dat op 13&14 iets anders te zien is dan op Ziggo Sport Totaal.
@tobiastheebe schreef:Ik heb het platform 'TV gemist' nooit gebruikt, maar wat heb ik begrepen was dit al enige tijd zeer beperkt in zowel aanbod als functionaliteit vergeleken met Replay TV op de Mediabox XL/Next/Mini en is het alleen in fZiggo beschikbaar, ik kijk er dan ook niet van op dat dit platform uitgeschakeld wordt. Deze aankondiging zegt overigens niets over het uitfaseren van CI+ of DVB-C.
Inderdaad, de laatste keer dat ik het bij een kennis had bekeken was het terugkijken al beperkt tot maar enkele geselecteerde programma's van de NPO zoals journaal en actualiteiten?
Dus je mist er helemaal niets aan denk ik en is het meer een formaliteit dat het nu wordt uitgeschakeld.
Ziggo TV /Films on demand (of hoe dat nu heet) werkt dan nog wel?
Ziggo betaald ook per kaart die actief is aan irdeto. Wellicht kunnen ze mettertijd een betere concurrentie positie aannemen.
En als ik bij de budget providers kijk is het basis goedkoop maar betaal je voor veel andere randzaken weer net iets meer en laat staan dat er iets als bruikleen boosters uitgegeven worden.
En de tv interface is ook een enorm sterk punt.
Nu nog eens mini's met wifi 6 bijvoorbeeld en ze mogen wel wat sneller reageren, en dan zijn die 'pijn punten' ook verleden tijd.
Zoals eerder benoemd Vodafone/HN met Ziggo voordelen tellen ook lekker mee en ziggo is voor de (voornamelijk voetbal) sport liefhebber ook hard bezig om voor Ziggo te kiezen.
@Karel. https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/terugsturen klopt inderdaad, goed om te weten 🙂
voor genoeg mensen is gebruiksgemak belangrijker dan 10-15 euro per maand besparen bij kpn/delta/odido. glasvezel is echt niet perfect, alleen de upload kan voor sommigen iets belangrijks zijn. Ik ben zelf al 6 jaar klant bij ziggo en dat bevalt prima
In voormalig UPC gebied kon je nooit met een CI+ module programma 's terugkijken.
Dus dit zal enkel een gemis zijn voor de klanten die in oud Ziggo gebied wonen.
Fijn om te zien dat deze gebieden een beetje gelijk getrokken worden.
Nu nog de maximaal vijf gratis smartcards in oud Ziggo gebied afschaffen. Dit voordeel hebben de klanten in voormalig UPC gebied ook nooit gehad.
Natuurlijk helpen we je graag zodat je blijft genieten van deze functies. Bekijk hiervoor de veelgestelde vragen voor alle oplossingen.
Op welk apparaten stoppen deze functies?
Deze functies stoppen op:
Deze functies blijven werken op:
Lees meer op ziggo.nl/interactief
@wewanl "Nu nog de maximaal vijf gratis smartcards in oud Ziggo gebied afschaffen. Dit voordeel hebben de klanten in voormalig UPC gebied ook nooit gehad."
Dat kan niet, want dat zijn oude rechten om die te kunnen gebruiken en als dat eerder bij UPC niet kon, ligt aan de keuze van techniek van UPC en Ziggo heeft vanaf allereerste start wel een keuze gemaakt om smartcards interactief te kunnen gebruiken.
Dus oud UPC gebruikers hebben simpelweg pech gehad wat dat betreft.
Dat voegt toch ook niets toe om van 5 naar 3 smartcards te gaan, waarschijnlijk jaag je alleen nog meer klanten weg.
@amvih Het gaat om 5 digitale TV mogelijkheden in oud Ziggo gebied, daar worden alle digitale vormen meegeteld die via een smartcard werken, CI+ en mediaboxen met een digitale smartcard, dus 3 Next mediaboxen en 2 smartcards is ook 5.
@Bert Maar wat zou het voordeel voor Ziggo zijn om terug te gaan van 5 smartcards/apparaten naar 3 smartcards/apparaten?
Daar schieten ze toch niets mee op, dat rechttrekken met oud UPC biedt toch geen voordeel voor ze. Het jaagt alleen alvast klanten weg in oud Ziggo gebied die nu 5 smartcards/apparaten gebruiken.
Ben dus even benieuwd wat het voordeel van zo'n actie zou zijn voor Ziggo zoals wewanl aangeeft.
DVB-C heeft als voordeel dat je met kabel tv op een onbeperkt aantal tv’s meer dan 3 of 5 tv kunt kijken,
ook het gebruik maken van een Humax box heeft het voordeel dat je baas bent over je eigen opnames en zelf kunt bepalen hoeveel minuten je voor en na een tv programma opneemt en ook zelf bepaalt hoe lang je de opnames bewaard,
ook veel vakantie parken in Nederland maken gebruik van Ziggo kabel tv en of Ziggo ci module
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.