Heden ontving ik per mail een schrijven van Robin Kroes persoonlijk:
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik deze functionaliteit (bijna) nooit gebruik, maar het kon dus wel, terugkijken op de CI+ module.
Straks kan dit niet meer. Je hebt dan dus eigenlijk een next of next mini nodig om TV te kijken en ten volle gebruik te kunnen maken van hetgeen Ziggo ons biedt. En waarvoor wij diep in de buidel tasten.
Wie gaat dit missen?
Is dit de voorbode van meer? Bijvoorbeeld alleen nog het basispakket op de kabel en de rest via IP-TV? En zo ja hoe snel zal dit gaan. Meestal is ziggo niet zo snel, maar soms ......
Hi all,
Het klopt dat de interactieve diensten op CI+ Modules en verouderde Mediaboxen komen te vervallen. Op www.ziggo.nl/interactief vind je alle informatie hierover. Ik zie inderdaad dat in de mail alleen gesproken lijkt te worden over terugkijken en niet over On Demand/andere diensten. Waar dit verschil vandaan komt, durf ik niet te zeggen en laten we uitzoeken, maar verandert aan de situatie niets.
Het verschilt per situatie wat voor bericht je hebt ontvangen en wat voor mogelijkheden er zijn om je abonnement (eventueel) aan te passen. Twijfel je hierover? Dan raad ik aan telefonisch contact op te nemen of via de chat om de persoonlijke mogelijkheden door te nemen.
Om nog even terug te komen op jouw vraag @Kapee; in jouw geval kan je 4 kaarten 'gewoon' houden (zonder interactieve diensten). De hoofdkaart wordt vervangen in dat geval door de Next Mini.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Karel. schreef:...Daarmee kunnen ze een aantal servers uitschakelen die de ondemand content verzorgt voor CI+/DVB-C via een zestigtal verborgen DVB-C “on demand” kanalen op twee transponders in gebruik op 546 MHz en 554 MHz. Die twee transponder frequenties komen daarmee ook vrij. Die zullen dan mogelijk voor DOCSIS ingezet kunnen gaan worden, ik verwacht niet dat die voor uitbreiding van extra DVB-C kanalen zullen worden gebruikt...
Ik heb die kanalen even opgezocht, maar die zijn al verdwenen: De laatste DVB-C TV multi is nu 538 MHz. (fUPC)
De huidige situatie (fUPC) vergeleken met die van 2022:
Dit hele verhaal heeft betrekking op voormalig ziggo-gebied. Hier zijn dus 546 en 554 mhz nog actief.
Hier in fZiggo gebied is het signaal ook nog aanwezig
Ik ben benieuwd wat Ziggo met die ruimte gaat doen als het vrijkomt. Ik hoop hoge bitrate voor de belangrijkste kanalen zoals Kabel Veendam doet.
@wewanl schreef:Ik ben benieuwd wat Ziggo met die ruimte gaat doen als het vrijkomt. Ik hoop hoge bitrate voor de belangrijkste kanalen zoals Kabel Veendam doet.
Wat denk je zelf? Alle ruimte die vrij komt gaat bijna zeker naar het stukje internet. Dat er dezelfde bitrate wordt toegepast als SKV waarmee je hoogstwaarschijnlijk 25 Mbit bedoelt is nihil. Binnen het vast gelegde frequentie bereik voor dvb is het mogelijk dat een paar kanalen worden opgekrikt maar 12Mbit maar zelfs dat is onwaarschijnlijk.
Ps wat zijn die belangrijkste kanalen? De kanalen waar veel naar gekeken wordt? Dat maakt die kanalen echt niet belangrijker dan minder bekeken kanalen.
Er is nu weer genoeg ruimte in het spectrum om een High Pass filter toe te passen voor internet only klanten.
@Videopionier schreef:Er is nu weer genoeg ruimte in het spectrum om een High Pass filter toe te passen voor internet only klanten.
Moet dat niet hardware matig per fysieke aansluiting? Of bedoel je versleutelen zoals op netwerk id 5555 gebeurt, beide kan Ziggo de nodige klanten kosten.
Ja, bij afsluiting de kabel los en afdoppen en bij internet only het filter er tussen. Doen ze bij de zuiderburen al jaren.
Voor het gebruik van een filter is enige ruimte nodig in het spectrum, anders worden die filters te duur.
@Videopionier schreef:Ja, bij afsluiting de kabel los en afdoppen en bij internet only het filter er tussen. Doen ze bij de zuiderburen al jaren.
Voor het gebruik van een filter is enige ruimte nodig in het spectrum, anders worden die filters te duur.
Helder, maar dat gaat Ziggo waarschijnlijk klanten kosten, uiteraard is Internet only dan wel echt alleen internet. Ik verwacht niet dat ze dit gaan doen.
Momenteel als ik de “rode knop” gebruik op mijn TV met CI+ module geeft het de melding bij TV-gemist en de Ondemand menu’s de mededeling dat het per 22 oktober stopt.
Voor de duidelijkheid dit geld dus alleen voor de “rode knop” functie.
@Karel. schreef:Momenteel als ik de “rode knop” gebruik op mijn TV met CI+ module geeft het de melding bij TV-gemist en de Ondemand menu’s de mededeling dat het per 22 oktober stopt.
Uitstel van executie dus.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.