1
Vraag
2
Reageer en help mee
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5191Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Het toekennen van het "bekeken" label aan opnames werkt niet betrouwbaar.

Dit topic onderwerp is lastig te plaatsen op het forum omdat het meerdere onderdelen raakt die allemaal met elkaar te maken hebben. Ook ZiggoGo heeft er "last" van.

 

Het verkeerd zetten van "bekeken" of "verder kijken" label is ook nog een persoonlijk gevoel waar niet iedereen last van heeft of het niet opmerkt omdat je er zelf geen invloed op hebt en werkt zoals bedacht. 

 

Toch zijn er genoeg vragen geweest over deze twee "issues" die dezelfde oorzaak lijken te hebben.

Vragen zoals: Waarom staat mijn bekeken opname niet in de verder kijken lijst. Ik was nog niet helemaal klaar met kijken. En de opname is toch al op "bekeken" gezet.

Of: ik was nog maar net begonnen met kijken. En nu moet ik weer vanaf het begin beginnen met kijken.

 

Volgens de software ontwikkelaars werkt het systeem goed. En daar ben ik het niet mee eens. Daarom dit topic om te zien of er meer mensen "last"  van hebben of dat er meer mensen "last" van hebben maar zich er bij neer hebben gelegd.

 

Het systeem werkt ook best aardig maar bij sommige opnames werkt het gewoon niet.

Ik heb vooral last van het niet zetten van "verder kijken" bij serie opnames waarvan herhalingen opgenomen zijn. Die ga ik na een tijdje checken om te zien of ik die al gezien heb. Dan kijk ik van de opname serie lijst het begin en stop als ik die opname nog niet gezien heb. Wel gezien? dan gooi ik de opname weg. Na deze check wil ik de bewaarde opnames kijken en vaak/meestal moet ik dan weer opnieuw het begin opzoeken omdat ik niet lang genoeg gekeken heb om het label "verder kijken" te krijgen. Dat komt pas bij zo'n 3 minuten vanaf het begin. Op Discovery zijn ze best punctueel en heb ik binnen de minuut door of het bekend voorkomt.

 

Bij programma's zoals Jinek en meer live programma's lopen deze vaak uit. Stop je dan bijna aan het eind om de volgende dag verder te lijken dan is het label "bekeken" gezet en kun je weer bij het begin beginnen.

Dit label wordt vaak gezet bij programma's die niet niet kloppen met de EPG. Ook die speelt hier mee.

 

Ik zou daarom graag willen dat het label "verder kijken" meteen gezet wordt ook al heb je maar 1 seconde gekeken en niet pas na een paar minuten.

En dat het label "bekeken" niet zo vroeg gezet wordt maar vooral dat het een reden is om niet verder te kunnen kijken. Het foutive is niet zo erg. Dat ik de opname niet verder kan kijken is het vervelendst.

 

Zonder een "Poll"  te houden zou ik graag willen weten of er meer mensen zijn die ook vinden dat deze twee labels niet goed gezet worden. Kan ook zijn dat het nooit opgevallen is. Maar dat is dan veranderd vanaf vandaag 😁

1 Reactie 1
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Ben het eens met @bloemen64 , programma's die ik bekeken heb verwijder ik toch meestal gelijk.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic