1
Vraag
2
Reacties
DON PAPA

Level 17
  • 3836Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Het grote ervaringen & discussie topic over software versie 4.19 AV

 Als de moderators dit geen goed idee vinden halen ze het maar weer weg 

Omdat er met de vorige update versie heel veel verschillende losse topic's werden aangemaakt (vaak ook nog met hetzelfde onderwerp) leek het mij wel een goed idee om één groot verzamel topic te maken waar je al je ervaringen/bevindingen over deze software update in kwijt kan, zodat al deze informatie centraal verzameld word en het mooi overzichtelijk blijft op het forum. Voor specifieke vragen over deze software update kan je natuurlijk altijd een eigen topic aanmaken.

 

Software update 4.19 AV voor de Next is vanaf 13 november beschikbaar

 

De nieuwe software update staat alweer klaar! In de aankomende drie dagen wordt deze automatisch bij jou op de box geïnstalleerd. Hier hoef je natuurlijk niks voor te doen.

 

Beeldkwaliteit nog beter

Je wilt natuurlijk een zo scherp mogelijk beeld van je mediabox. Op dit moment voelt die soms alleen iets té sterk aangezet. Ja, dat kan ook. Daarom hebben we deze update het scherpte-filter uitgezet. Daardoor verbetert de beeldkwaliteit en worden contouren nu verfijnder weergegeven. Liever toch terug naar superscherp of je beeld voor iets anders aanpassen? Pas dan de tv instellingen aan en laat hier weten welke instellingen voor jou het beste werken! Samen weten we meer.

 

Hoe kan ik zien of de update al is geïnstalleerd?

Zoals eerder vermeld wordt de update automatisch in de aankomende drie dagen geïnstalleerd. Toch nieuwsgierig of jij de update al in huis hebt? Check dan de volgende stappen:

Open het ‘MENU’

Ga naar ‘INSTELLINGEN’ (tandwiel)

Selecteer het tabblad ‘INFO’

Ga naar ‘Over je mediabox’ en druk op ‘OK’

Staat de versie op 4.19? En staan de letters ‘AV’ op dezelfde plek als de onderstaande afbeelding? Dan hebt jij de nieuwste software, Gefeliciteerd!

 

 

 

71 Reacties 71
Verwijderd account
Niet van toepassing

Ben nu meer dan tevreden met de update 4.19AV. Beeld wordt nu meer natuurgetrouw weergegeven met een Panasonic TX-P42ST50E full hd plasma 42 inch tv. Het komt nu overeen met de ci module, Horizon eerste versie en de Pace die nog geleverd wordt in voormalig Upc gebied. De tv is 7 tot 8 jaar en heeft geen mogelijkheid om de resolutie in te stellen m.a.w tv geeft resolutie weer wat hij binnenkrijgt. Instelling vd Next staat op 1080p wat prima strak beeld geeft op dit oud beestje. 1080p is ook het maximale wat de tv aan kan. Verder staat de tv gekoppeld met een Panasonic SC-HTP 170 soundbar via hdmi arc tv. Soundbar heeft geen uitgang met een audio toslink. Werkt prima geen lipsynchonisatie problemen. Tv instellingen beeld normaal, kontrast 30, helderheid 0, kleur 30, scherpte 5, kleurtemperatuur normaal, levendige kleuren aan, eco mode aan, p-nr uit, gamma 2,2, witbalans alle versterkingfaktoren 0, r-, g-, b- blokkeringen 0, intelligant frame creation uit. Viera link voor aan en uit staat aan op de Next 1 knop voor aan en uitzetten staat aan. Werkt naar tevredenheid heel heel af en toe bij gelijktijdig aanzetten met afstandbediening Next is er een handshake issue. Even uitzetten en weer aan met de afstandsbediening Next voila beeld. Omdat dit zeer zelden voorkomt stoor ik me niet hieraan. Ook de soundbar die gekoppeld staat met de tv werkt prima met afstandbediening Next alles aan en uit dit komt mede door Viera link vd tv.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

@Hans.W Even voor de helderheid. Een Full-HD TV maakt van een aangeboden SD of HD bron als nodig altijd 1080p.
Bij de instelling 1080p op de Next vindt de deinterlacing op de Next plaats van Ziggo HD-Bronnen = 1080i.
Bij de instelling 1080i op de Next gebeurt dit door de TV. Kies wat je visueel het beste bevalt.

Verwijderd account
Niet van toepassing

@hanh  Als ik de Next op 1080i zet dan geeft de tv 1080i. Zet ik de Next 1080p of automatisch dan geeft de tv 1080p. Echt upscalen doet de tv niet.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Je TV laat zien wat er binnenkomt. Niet wat ie er van maakt. Dat is altijd 1080p op een HD-TV.
Voor een 1080i HD bron vindt deinterlacing plaats naar 1080p. Voor een SD bron ook een Upscale.

Op een 4k-TV is dat met een meestal nodige Upscale altijd 4k. Met de Next op 4k doet de Next dat ipv de TV. Veel mensen laten dat liever over aan de TV (beter beeld)  en stellen de Next in op 1080i (evt 1080p).
Voor een 4k bron wordt de Next tijdelijk op 4k gezet. Echt handig is dit niet. Dat zou automatisch moeten kunnen gebeuren. Dat is een veel gevraagde nog ontbrekende optie.

Verwijderd account
Niet van toepassing

@hanh Duidelijk verhaal bedankt voor je info. Afijn ben tevreden zoals hij nu staat ingesteld. Voorlopig doen we het nog met dit oude beestje wensen zijn er genoeg zoals Panasonic 55 inch 4k oled.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Ok. Ik heb ook nog gewoon een HD-TV. Het belang van 4k is nog zeer betrekkelijk.
Er zijn nog weinig 4k bronnen beschikbaar. Je moet bovendien een flinke beelddiagonaal hebben om op normale kijkafstand het verschil te kunnen zien tussen echte 4k en een naar 4k Upscaled HD bron.
https://www.rtings.com/tv/reviews/by-size/size-to-distance-relationship

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Goed om nog maar weer es te benadrukken inderdaad hanh. 4k is echt zwaar en zwaar overrated. Een normaal menselijk oog gaat pas verschil zien bij schermformaten van meer dan 60 a 70 inch (uitgaande van gemiddelde kijkafstand van 2 a 3 meter). UHD wordt veel te veel gehyped. Dat geld kan beter anders besteed worden.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Het is wel een geslaagde Hype. Als consument moet je ik weet niet wat volgen om te weten hoe het in elkaar zit. De TV-producenten moeten de schoorsteen blijven laten roken. Bij aankoop van een 4K TV wordt vaak niks relevants verteld. Zelf een beetje studeren is nodig om te kunnen weten hoe de 4k vork in de steel zit. Er is niks mis met dat je dan toch beslist voor een 4k-TV te gaan.  Ik nog niet.

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Doet me denken aan de megapixel race van camera's. Jarenlang (en nog steeds maar wel minder gelukkig) denken mensen dat de kwaliteit van een camera vooral wordt bepaald door het aantal megapixels. Commercie haakt daar héél graag op in.

Sorry, off topic…

Petertje001

Level 13
  • 828Posts
  • 3Oplossingen
  • 192Likes

Helaas werk dolby niet Met de HDMI aansluiting op me soundbar geluid val steeds weg of happerd  ik heb een Sony kd 43xg8399 

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Er zijn diverse topics over wegvallend of haperend geluid bij Dolby. Er lijken 2 verschillende problemen te zijn: wegvallen van 1 of enkele seconden, of hele korte haperingen.

janjanendekids

Level 7
  • 191Posts
  • 6Oplossingen
  • 36Likes

ik heb sinds enkele dagen dat resolutie steeds terug springt van 1080i na automatisch

als ik het op 1080i zet nat ong 2dagen springt de next terug na automatisch het is zeer irritant

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic