1
Vraag
2
Reacties
Gerlien

Level 5
  • 45Posts
  • 3Oplossingen
  • 16Likes

Het beeld verkleurt naar paars/groen

Goedemiddag, vanmorgen heeft de monteur de nieuwe Mediabox XL aangesloten en ik was helemaal enthousiast dat alles werkte. Echter, ik ben net iets aan het kijken dat ik opgenomen heb en tijdens het afspelen verkleurt het beeld naar paars/groen. Dit is een probleem dat we in het eerste begin (ca 5 jaar geleden) ook hebben gehad en na heel veel zoeken is de oplossing toen gevonden Het heeft te maken met RGB, maar weet de handelingen op de nieuwe afstandsbediening niet precies. Al mijn vreugde is als sneeuw voor de zon verdwenen en ik mijn hoop is op jullie gevestigd.

Vriendelijke groet, Gerlien😢

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Visser_

Level 17
Expert
  • 2566Posts
  • 78Oplossingen
  • 1063Likes

Hoi @Gerlien ,

Probeer het eens zo: Instellingen (tandwiel) -> Beeld en Geluid > TV Color Output en selecteer RGB.

Maar heeft de monteur echt weer zo'n Samsung bakbeest geplaatst?Apart, want ziggo wil eigenlijk iedereen overzetten op de Next.Die is veel kleiner, zuiniger en bespaart daardoor zo'n 180 euro aan stroom per jaar.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Visser_

Level 17
Expert
  • 2566Posts
  • 78Oplossingen
  • 1063Likes

Hoi @Gerlien ,

Probeer het eens zo: Instellingen (tandwiel) -> Beeld en Geluid > TV Color Output en selecteer RGB.

Maar heeft de monteur echt weer zo'n Samsung bakbeest geplaatst?Apart, want ziggo wil eigenlijk iedereen overzetten op de Next.Die is veel kleiner, zuiniger en bespaart daardoor zo'n 180 euro aan stroom per jaar.

Gerlien
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 3Oplossingen
  • 16Likes

We hebben idd het grote app., op eigen verzoek, gekregen. We hebben nl internet van Telfort (nu KPN) en dan kun je de Next niet krijgen. Hadden we in de 1e instantie wel voor gekozen. Omdat ik opzag tegen de veranderingen, zijn we bij het oude gebleven. Misschien besluiten we nog wel om alles van ZIGGO te nemen, heb het er al wel met de monteur over gehad.

Veel belangrijker is nu echter: Bovenstaande tip heeft geholpen, het is gelukt!! (ook met de nieuwe afstandsbediening)

Ontzettend bedankt en vriendelijke groet Gerlien 

Visser_

Level 17
Expert
  • 2566Posts
  • 78Oplossingen
  • 1063Likes

Top!Goed om te horen!

En inderdaad. dan zijn alleen mediaboxen met ingebouwd modem mogelijk.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic