1
Vraag
2
Reacties
Ellen389

Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Het beeld blijft hangen op welkom

 
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Ellen389 TOP dat alles op deze manier is opgelost, veel kijk- en luisterplezier gewenst.🙂

Bekijk in context

35 Reacties 35
Ellen389
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ik heb een mediabox next, maar hij wil opeens niet meer opstarten. Ik houd een welkom scherm en verder gebeurt er niets. Ik heb een reset gedaan en nu probeert hij steeds opnieuw op te starten maar daar blijft het bij. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Hoe maakt de Next verbinding met het modem?

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Next op aangesloten zit?

Ellen389
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

image.jpg

 dit kastje zit in mijn meterkast. Het snoer gaat naar het modem en vanuit het modem naar de next. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Is de next ook op een coax kabel aangesloten?

 

Kun je die 2e splitter er even afhalen en de coax kabel naar je Next direct aansluiten op de 1e splitter?

 

Ik zie een heel oude 1e plaats waar Ziggo je woning binnenkomt.

Sowieso moet het vierkante splitterblok op de wandcontactdoos vervangen worden en de 2 wegsplitter die erop zit mogelijk ook.

 

Een Ziggo moderator kan je een gratis splitter toesturen met een passende nieuw kabel naar je modem en even meekijken of er nog meer gedaan moet gaan worden.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Ellen389
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Beste Bert, dank voor je reactie. Ik begrijp er helaas niet veel van. Wat is mijn 1e en 2e splitter?  Bovendien: de kabel gaat bij mij door de muur dus ik kan niet zomaar de kabel anders installeren. Er zit inderdaad ook een Coax in mijn next. 
Wat moet ik doen om de ziggo moderator te bereiken? Of ziet deze automatisch deze topic? 
groet 

Ellen

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Ellen389 Zie hieronder de 2 splitters:

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

 

Een Ziggo moderator komt vanzelf in dit topic langs.

 

 

Bert_0-1649428720374.png

 

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @Ellen389, goed dat je hier om hulp hebt gevraagd. Ik heb sowieso een vervangende splitter + coax-kabels toegestuurd, deze ontvang je binnen enkele (werk)dagen van ons thuis. In dit topic kan je nog een handig filmpje vinden, deze laat precies zien hoe je de eerste splitter los kunt halen. 

Gaat het daarnaast lukken om met de tips van @Bert de Next rechtstreeks op de aansluiting te testen?

Ellen389
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hoi Bert en Monica, ik heb nu de coax rechtstreeks aangesloten maar dat heeft geen effect. Ik blijf het welkomscherm houden.  Ik zal nog even een foto uploaden. 

Ellen389
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

image.jpg

Ellen389
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

image.jpg

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dan de laatste kans voordat er een monteur moet gaan komen.

 

Draai de splitter een stuk naar links en haal de splitter van/uit de wandcontactdoos en doe de stekker er rechtstreeks in de wandcontactdoos.

 

Bert_0-1649443684622.png

 

Ellen389
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hoi Bert, ook jouw laatste suggestie geprobeerd maar helaas nog g steeds geen beeld. De next blijft ook het oranje lampje houden. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dan is een monteur de volgende stap, vermoed ik.

Een Ziggo moderator kan kijken wat de beste actie is.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Ellen389 Kun je nog wel TV kijken via de TV zelf?

Ellen389
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Nee Bert ook daar heb ik geen signaal als ik de kabel in de tv doe. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Heb je de zenders op deze wijze gezocht? TV installeren | Klantenservice | Ziggo

Krista
Community Moderator
Community Moderator
  • 299Posts
  • 45Oplossingen
  • 145Likes

Goed dat je de kabel ook rechtstreeks hebt getest, @Ellen389! Wil je het ook met de nieuwe kabel proberen wanneer je deze in huis hebt? Mocht dit ook niet werken, dan lijkt het me inderdaad handig om een monteur in te plannen zoals @Bert aangeeft. 

Ellen389
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Dank voor jullie reacties. Ik wacht de kabel af, maar dan moet ik nog zien hoe ik deze door de muur krijg. Ik laat het jullie weten. 

Ellen389
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

hoi Bert, ik heb de kabel ontvangen maar voordat ik een gat in mijn muur ga boren wil ik toch nog even wat vragen. Is het niet raar dat het lichtje van de next oranje is ipv wit? Een nieuwe kabel kan er toch niet voor zorgen dat het lampje wit wordt?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic