1
Vraag
2
Reacties
Videopionier

Level 7
  • 229Posts
  • 5Oplossingen
  • 158Likes

Het EK voetbal in UHD op kanaal 999

Het kanaal is geactiveerd op DVB-C (coax) maar (op dit moment) nog niet op het IPTV platform (Next).

Het is nog maar een (HD) caption, maar wel ongecodeerd. Hopelijk blijft dat zo.

NPO 1 UHD.jpg

Oplossing
460 Reacties 460
superaart

Level 15
  • 1090Posts
  • 9Oplossingen
  • 859Likes

Bedenk wel dat de mini een tiental seconden achterloopt op DVB-C! Dus als je straks al gejuich hoort bij de buren........

Pasi

Level 19
  • 10474Posts
  • 507Oplossingen
  • 5856Likes

@superaart  schreef:

Bedenk wel dat de mini een tiental seconden achterloopt op DVB-C! Dus als je straks al gejuich hoort bij de buren........

Ach, als dát het enige is waaraan men zich kan ergeren, dan is er m.i. niets aan de hand.

Maar er is ook een kans dat Nederland er gelijk uit ligt en dan zal dit probleem zichzelf oplossen.

Nu zijn wij geen voetbal fans, dus veel wedstrijden zullen bij ons thuis niet gekeken worden en dan is het wel 'handig' om te horen, als de buren ons informeren of als ze ons waarschuwen 😉.

superaart

Level 15
  • 1090Posts
  • 9Oplossingen
  • 859Likes

haha, nou ik kan je verzekeren dat het toch wel vervelend is als je als voetbal supporter nog naar een opzet van een aanval zit te kijken terwijl de buren al over de schutting hangen :).

Maar er zijn idd ergere problemen om deze aardbol.

Pasi

Level 19
  • 10474Posts
  • 507Oplossingen
  • 5856Likes

@superaart  schreef:

haha, nou ik kan je verzekeren dat het toch wel vervelend is als je als voetbal supporter nog naar een opzet van een aanval zit te kijken terwijl de buren al over de schutting hangen :).

Maar er zijn idd ergere problemen om deze aardbol.

Ach, als u dan de wedstrijd zat bent, dan gewoon de achtertuin in rennen en heel hard gaan jubelen ( ondanks dat er helemaal geen doelpunt is gemaakt ) en kijken wie reageert 😉 ( die is er waarschijnlijk ook zat van ). Die heeft dan een biertje verdient en zo wordt het ( ondanks dat voetbal 😇 ) toch nog gezellig.

Steefb

Level 20
  • 16437Posts
  • 3043Oplossingen
  • 7714Likes

Vroeger (opa spreekt), zetten we de radio aan, die was ook net wat sneller.

Buurman

Level 15
  • 1068Posts
  • 55Oplossingen
  • 985Likes

@Steefb  schreef:

Vroeger (opa spreekt), zetten we de radio aan, die was ook net wat sneller.

En zat oma in haar schommelstoel te breien 😂

Videopionier
Topicstarter
Level 7
  • 229Posts
  • 5Oplossingen
  • 158Likes

Vertraging?
de NPO heeft aangegeven dat er voor het NPO 1 UHD kanaal geen ondertiteling voor slechthorenden beschikbaar zal zijn. Dat is vervelend voor mensen die daarvan afhankelijk zijn maar het scheelt wel een 10-tal? seconden in de vertraging van het beeldsignaal.
Die vertraging op NPO 1 is ingesteld om de vertalers wat extra tijd te geven en om te voorkomen dat de ondertiteling onaanvaardbaar achter loopt op het beeld.

BollandA

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dus als ik het goed begrijp heb ik op dit moment het hierboven vertoond beeld.

jenson

Level 11
  • 508Posts
  • 37Oplossingen
  • 186Likes

Donderdag 13 juni 2024.

Ja, nog steeds geen beeld om te TV in te stellen.

https://community.ziggo.nl/t5/Ziggo-Updates/Beleef-het-EK-voetbal-in-UHD-kwaliteit-bij-Ziggo/ba-p/13...

Eindigt met:

"Veel kijkplezier en misschien zien we de oranje shirts in UHD schitteren op zondag 14 juli 21:00 uur!"

Morgen, vrijdag 14 juNi 2024, 20:50 : Groep A: Duitsland - Schotland.

En zondag 16 juni  2024, 14:50 : Polen - Nederland

Doman

Level 6
  • 116Posts
  • 1Oplossingen
  • 50Likes

@Videopionier  schreef:

Vertraging?
de NPO heeft aangegeven dat er voor het NPO 1 UHD kanaal geen ondertiteling voor slechthorenden beschikbaar zal zijn. Dat is vervelend voor mensen die daarvan afhankelijk zijn maar het scheelt wel een 10-tal? seconden in de vertraging van het beeldsignaal.
Die vertraging op NPO 1 is ingesteld om de vertalers wat extra tijd te geven en om te voorkomen dat de ondertiteling onaanvaardbaar achter loopt op het beeld.

@superaart  schreef:

Lol, de totale vertraging kan zo dan wel heel erg gaan oplopen natuurlijk. 

Dus moet je voor voor het snelste verslag inderdaad de (analoge) radio gebruiken.  😄

Ook dan interessant even te kijken hoe veel sneller/langzamer de andere zenders zijn met de doorgifte.

Videopionier
Topicstarter
Level 7
  • 229Posts
  • 5Oplossingen
  • 158Likes

@jenson  Wat voor wedstrijd staat er dan wel gepland op 14 juli 21.00 uur..........?

Snappie hem nou?

@Doman  Je moet de vertraging voor de ondertiteling natuurlijk aftrekken van de vertraging van de mini, die vertraging is er wel voor de reguliere NPO 1 zender en voor de NPO 1 UHD zender niet. Die som kan dus best meevallen.

Garihd

Level 17
  • 2849Posts
  • 92Oplossingen
  • 1635Likes

@Videopionier  schreef:

@jenson  Wat voor wedstrijd staat er dan wel gepland op 14 juli 21.00 uur..........?

Snappie hem nou?

Die wedstrijd moeten ze maar zien te halen 😉

Billem

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wie weet of dit ook op de Ziggo GoogleTV app gaat werken?

Garihd

Level 17
  • 2849Posts
  • 92Oplossingen
  • 1635Likes

@Billem  schreef:

Wie weet of dit ook op de Ziggo GoogleTV app gaat werken?

Waarschijnlijk niet als het uhd kanaal via de app beschikbaar kwam was dat allang bekend gemaakt.

wewanl

Level 16
  • 2471Posts
  • 23Oplossingen
  • 949Likes

Bij KPN zit het wel gewoon in de app.

superaart

Level 15
  • 1090Posts
  • 9Oplossingen
  • 859Likes

En we hebben beeld op npo 1 UHD. Het beeld loopt gelijk met NPO 1 HD. Vanavond maar eens kijken naar het verschil tijdens de wedstrijden als het bronmateriaal ook echt UHD is.

Steefb

Level 20
  • 16437Posts
  • 3043Oplossingen
  • 7714Likes

@superaart  schreef:

En we hebben beeld op npo 1 UHD. Het beeld loopt gelijk met NPO 1 HD. Vanavond maar eens kijken naar het verschil tijdens de wedstrijden als het bronmateriaal ook echt UHD is.

En zonder aanvullende instellingen een mooi hdr plaatje bij mij, al zal het reguliere programma nog gewoon sdr zijn.

Videopionier
Topicstarter
Level 7
  • 229Posts
  • 5Oplossingen
  • 158Likes

Je was me net voor. De mapping van het SDR signaal in het HDR signaal is uitstekend!

Om een gelijke indruk te krijgen in vergelijk met het gewone NPO 1 heb ik voorlopig alleen de helderheid wat moeten verlagen. Maar ik heb dan ook een LCD met een uitzonderlijk hoge helderheid > 1000 nits.

superaart

Level 15
  • 1090Posts
  • 9Oplossingen
  • 859Likes

Ik twijfel altijd of ik dynamic tone mapping (lg g3 oled) aan of uit moet zetten. Merk dat als ik kijk bij daglicht ik dat meestal wel aan zet op ESPN UHD en in de avond niet. Default is overigens Aan in bioscoop modus.

Gaan we vanavond maar eens testen.

MR_CHIP

Level 19
  • 12741Posts
  • 138Oplossingen
  • 4299Likes

Ik test het nu bij moeders hij schakelt niet over naar HDR of is die nu niet actief 

1000030737.jpg

1000030738.jpg

  

1000030739.jpg

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic