1
Vraag
2
Reacties
ruben78

Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Herkennen AOP en CS2004 bij verplaatsen mediabox

Hallo, 

 

Wie kan mij helpen met onderstaande vragen:

1) ik raak de weg kwijt in mijn meterkast... is de coax die uit de smartwifi modem komt de 'hoofdcoax' aansluiting? of is er nog een andere? 

2) ik wil mijn mediabox verplaatsen naar een andere aansluiting. Kan het zijn dat de coax die daar ooit heen getrokken is niet meer werkt? De foutcode die de mediabox geeft is CS2004. 

 

Dan vast voor meedenken, 

 

Groet, 

Ruben 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Top. Om beide aansluitingen tegelijk te kunnen gebruiken, kun je het beste de versterker (weer) in gebruik nemen en de kabels naar de contactdozen daarop aansluiten. Je hebt dan alleen nog een F/F-kabel nodig om de versterker op de splitter aan te sluiten, welke kosteloos toegestuurd kan worden. Het gaat om hetzelfde type kabel als waarmee het modem is aangesloten.

Bekijk in context

23 Reacties 23
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Kun je foto's plaatsen van de meterkast en de contactdoos waarop je de Mediabox XL wilt gebruiken?

 

Je geeft aan dat je zowel een modem als een Mediabox op coax aangesloten hebt. Er moet dus een splitter en/of versterker in gebruik zijn, die op diens beurt aangesloten zou moeten zijn op het AOP (abonnee overname punt = hoofdaansluiting). De huisaansluitkabel die op het AOP binnenkomt, is meestal groen.

 

CS2004 heeft meerdere mogelijke oorzaken, maar duidt wel op een signaalprobleem. Voor verder onderzoek kun je een PC aansluiten op de Mediabox XL, inloggen op de webinterface via 192.168.192.1 met gebruikersnaam en wachtwoord admin en de downstream/upstream-gegevens hier plaatsen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De hoofdcoax kabel is meestal groen en aan het einde hiervan zit een wandcontactdoos.

Op de wandcontactdoos kan een splitter zitten of komt een kabel uit naar een splitter.

Vanaf de splitter gaat 1 coax kabel naar je modem.

Vanaf de splitter gaat de 2e coax kabel op de één of andere manier naar je mediabox / TV, dat kan via een versterker of via een lange coax kabel naar een wandcontactdoos waar je een mediabox / TV op aan kunt sluiten.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos en/of kabel waar de mediabox op aangesloten moet gaan worden?

ruben78
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

image00001.jpegIMG_1657.jpgIMG_1656.jpgIMG_1655.jpg

ruben78
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

dank vast voor meedenken/adviseren!

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Woon je misschien in een appartement met een meterkast op de openbare gang?

 

Het modem en de einddoos in de woonkamer (TRAS-2000) zijn aangesloten op een tweewegsplitter (ESX-02), waarvan de inkomende kabel het plafond in verdwijnt. De (meestal groene) huisaansluitkabel en het AOP zijn niet zichtbaar. Ik zie ook geen (officieel) ISRA-punt van KPN, de kabel naar de PTT-contactdoos verdwijnt ook in het plafond.


Twee andere contactdozen in jouw woning zijn niet meer aangesloten en waren eerder met de nog wel aangesloten einddoos aangesloten op de versterker (GHV 20 M), welke niet meer in gebruik is. Om de Mediabox te verplaatsen naar een andere contactdoos, moet je dus de kabel links op de ESX-02 verwisselen met een van de loshangende kabels.

 

Omdat de kabels niet zijn gelabeld/gemarkeerd, is het een kwestie van proberen om te achterhalen welke kabel bij welke contactdoos hoort. De nu aangesloten kabel kun je in ieder geval al markeren.

ruben78
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Super dank voor meedenken. Ik woon inderdaad in een appartement, de kast is inwendig in het appartement. 

 

Deze contactdoor in een andere kamer werkt nu wel. IMG_1660.jpg

ruben78
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

dus de linker kabel onder de splitter zal nu uitkomen bij de laatste foto die ik stuurde. 

 

het kastje in de kamer waar ik heen zou willen is mogelijk aan te sluiten met één van de twee nu loshangende kabel?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Ik vraag mij af er nog een andere meterkast is, omdat AOP en ISRA beide niet zichtbaar zijn.

 

Een van de twee losse kabels in jouw meterkast moet inderdaad uitkomen bij de TRAS-2000, welke overigens verouderd is en idealiter door een btv 01-SET vervangen dient te worden.

ruben78
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

dus de linker kabel onder de splitter zal nu uitkomen bij de laatste foto die ik stuurde met het blauwe tapeje wat werkt. 

 

het kastje in de kamer waar ik heen zou willen is mogelijk aan te sluiten met één van de twee nu loshangende kabel? Daarnaast zou ik dat kastje moeten vervangen met een 01-set. Moet ik dan ook een nieuwe kabel trekken, of zou dat met dezelfde kabel moeten lukken? 

ruben78
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het zijn vier appartementen boven elkaar. Zou kunnen dat op 'huis' ziggo binnenkomt en dat daar de aansluitingen zitten die je mist.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De kabel die nu links op de splitter is aangesloten, komt inderdaad in de btv 01-SET uit. Door deze te vervangen door een van de losse kabels, moet je inderdaad de TRAS-2000 van de andere foto van signaal kunnen voorzien. Het vervangen van de TRAS-2000 door een btv 01-SET is niet strikt noodzakelijk.

ruben78
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

ga het proberen..... 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Vermoedelijk waren de appartementen in het verleden onderdeel van dezelfde woning, welke later is opgesplitst? Dat kan verklaren waarom AOP en ISRA niet zichtbaar zijn. Het is wel te hopen dat ieder appartement over een eigen AOP beschikt.

ruben78
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Superbe! dank is groot..... 

 

Kan je nog een splitter oi op die andere zetten, zodat beide aansluitingen tegelijkertijd kunnen werken? 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Top. Om beide aansluitingen tegelijk te kunnen gebruiken, kun je het beste de versterker (weer) in gebruik nemen en de kabels naar de contactdozen daarop aansluiten. Je hebt dan alleen nog een F/F-kabel nodig om de versterker op de splitter aan te sluiten, welke kosteloos toegestuurd kan worden. Het gaat om hetzelfde type kabel als waarmee het modem is aangesloten.

ruben78
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

dank, aanvragen bij ziggo bedoel je? 

 

jij werkt bij/voor ziggo? 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Je kunt hiervoor inderdaad contact opnemen met de klantenservice of wachten op een moderator. Ik ben een medeklant c.q. niet werkzaam voor Ziggo.

ruben78
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

vanwaar deze super hulp aan een medemens?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Het is voor mij (en veel andere gebruikers op deze community) vanzelfsprekend.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic