1
Vraag
2
Reacties
Ergernis-ten-to

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Herinnering instellen op de Mediabox XL

Ik heb mediabox xl . Voordat ik deze had kon ik een herinnering instellen en sprong deze automatisch op de zender. Wilde ik toch andere programma kijken dan zapte ik terug. Nu krijg ik alleen herinnering boven in beeld te zien. Vaak zie ik deze niet. Graag zou ik weer willen dat automatisch de zender wisselt en anders desnoods een geluidje zodat ik toch geattendeerd wordt. Weet iemand of dit te realiseren is ?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ergernis-ten-top

dat is niet mogelijk bij de XL. Deze laat alleen een melding zien. De Humax schakelt in (en uit) of schakelt over* bij een reservering (*ook als je dan niet op de OKE toets drukt, maar een keuze tussen ja en annuleren is dan wel aanwezig) maar de XL doet dit niet, en deze optie gaat er, zoals een moderator laatst al eens liet weten, ook niet komen.

Het is helaas niet anders. Een reset gaat daaraan dus niets verhelpen.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Volgens mij moet dat nog steeds kunnen, heb je de box al eens gereset?

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/opnieuw-instellen/#met-een-mediabox/Horizon
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ergernis-ten-top

dat is niet mogelijk bij de XL. Deze laat alleen een melding zien. De Humax schakelt in (en uit) of schakelt over* bij een reservering (*ook als je dan niet op de OKE toets drukt, maar een keuze tussen ja en annuleren is dan wel aanwezig) maar de XL doet dit niet, en deze optie gaat er, zoals een moderator laatst al eens liet weten, ook niet komen.

Het is helaas niet anders. Een reset gaat daaraan dus niets verhelpen.
Ergernis-ten-to
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dus zoals ik begrijp moet ik er maar mee leren leven. Dankjewel voor reacties
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ergernis-ten-top wrote:
Dus zoals ik begrijp moet ik er maar mee leren leven. Dankjewel voor reacties



Ja, het is helaas niet anders. Men ziet deze functie, zoals op de Humax aanwezig is, meer als na- als voordeel, zoals ik het las, en dus word dit zeer waarschijnlijk niet toegepast op de XL. Het is daarop dus ook nog nooit aanwezig geweest. Er word vaker naar gevraagd, maar dit is helaas het antwoord daarop.

Ik gebruik deze functie vaak op mijn Humax modellen, en vind het juist erg handig, al kan het met het in Time Shift kijken wat lastig zijn als je de melding even niet opmerkt, en de Humax dan overschakelt, maar ik vind het over het algemeen juist een zeer fraaie optie. En zolang er niet meer mensen komen welke dit als optie willen zien op de XL, zal dat er dus ook niet gaan komen.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Ergernis-ten-top wrote:
Dus zoals ik begrijp moet ik er maar mee leren leven. Dankjewel voor reacties
Allereerst welkom op onze Community! Er zijn veel gebruikers die het juist onprettig vonden dat de box meteen ging schakelen, daar hebben we een keuze in moeten maken. Misschien valt het mee zodra je aan de nieuwe manier gewend bent 🙂 Dat hoop ik!
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Anne H Ziggo

toch zie ik juist vaak dat men het in, uit en overschakelen bij de Humax als zeer prettig ervaart. Vreemd dan eigenlijk dat het bij de Horizon/XL, anders ligt. Wellicht is dat zo omdat men simpelweg aan beide systemen went, en bij overschakelen van een Humax naar de XL die optie mis. Ik gebruik het erg vaak, en ben er ook erg content mee. Maar zoveel mensen....
ronhoed

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

volledig eens met bovenstaande zou ook graag zien dat het automatisch overspringt je stelt  de herinnering niet voor niets in toch

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic