1
Vraag
2
Reacties
HOTWINGS888

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Heos Bar vind geen Spotify connect

Ik heb op internet gelezen dat er een issue is met DHCP en het afspelen van de HEOS BAR met spotify. Ik kan dus geen geluid streamen naar mijn bar en boxen van HEOS.

Kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe ik een statische IP adres kies en ook DHCP kan uitschakelen?
Want het schijnt dat dat de veroorzaker is van mijn probleem. Wanneer DHCP uit staat zal mijn HEOS BAR Spotify connect herkennen.

Echter ben ik een newbie en hoop ik dat iemand dit stap voor stap kan uitleggen.

Informatie over dit probleem heb ik gevonden via deze link:
https://community.ziggo.nl/ziggo-mediabox-xl-154/mediabox-xl-dhcp-uitschakelen-19375

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt!

Groeten,
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Hoi HOTWINGS888,
Heel erg aardig van Beeblebrox om mijn naam te noemen maar ik weet totaal niets van deze dingen af. Ben meer van de Apple producten en snap dat mensen me dan vragen. Maar nu begrijp ik het niet maar ik ga je natuurlijk wel proberen te helpen. Ben niet voor niets een SuperUser maar ik heb nog wel andere SuperUsers gevraagd of die mee kunnen helpen denken (incl. de Moderatoren van Ziggo).


Deze info kan wel eens van toepassing zijn: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=161902.0

(vooral dit stukje is dan belangrijk: Nou, momenteel doen alle apparaten het weer. Ik heb nu alle accesspoints op een fixed kanaal gezet ipv automatisch waarbij ik voor elk accesspoint een ander kanaal heb gekozen. Heb tevens alle 2.4 ghz zenders uitgeschakeld want al mijn wifi apparaten ondersteunen 5 ghz dus dat scheelt wellicht weer wat 'ether vervuiling'. Het zal mij benieuwen of het nu beter blijft werken maar ik vraag het me af, want ik moest net wel weer een keer of 4 opnieuw proberen om de radio vanuit de Heos app te starten op de Heos 3. Volgens mij ligt dat toch echt aan hoe die app werkt, want Spotify connect werkt wel meteen de eerste keer..)

Daarnaast helpt waarschijnlijk deze pagina je nog verder met je IP info: https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-101/handmatig-een-vast-ip-adres-invoeren-op-de-ziggo-mediabox-xl-16710




Als bovenstaande niet helpt, misschien kan je hier iets mee?
Ik heb een bericht op internet gevonden met als info: Spotify werkt niet op Heos.
Daar is als antwoord op gegeven: Na een firmware update van uw HEOS app en speakers kan het zijn dat uw iDevice opnieuw gestart moet worden. Sluit alle apps die nog open staan en zet het iDevice uit. Start dan opnieuw. Spotify Connect zou dan weer volledig moeten werken.

Hier heb ik ook nog wat informatie gevonden: https://denon-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3829

Eventueel deze informatie: https://denon-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/5817


Laat me weten of het is gelukt en mochten er andere klanten zijn die het prima kunnen uitleggen, kom en plaats het aub. Hoe meer er helpen hoe beter 🙂

Bekijk in context

13 Reacties 13
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Beste HOTWINGS888,

Welkom op de community.

Heb jij nog een apart modem/router of alleen de mediabox ???

Zo ja, welke (naam + nummer)
HOTWINGS888
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Aleen de mediabox en ook geen thuisnetwerk
HOTWINGS888
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beeblebrox Het gaat alleen om de mediabox en ik heb geen thuisnetwerk. Wat ik wel heb gemerkt is dat zowel mijn HEOS BAR als HEOS 3 x2 allemaal een eigen IP adress krijgen, in de horizon box wanneer ik inlog.
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Hoi,

Wat voor HEOS bar heb je (volledige naam + serienummer).
Gebruik je WiFi (2,4 of 5 ghz) of Lan.

Als je WiFi gebruikt, heb je al geprobeerd om het via LAN te doen ???

Waar (link) heb jij gelezen dat het aan DHCP kan liggen.
HOTWINGS888
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beeblebrox
HEOS BAR = EAN 4951035058725

Ik gebruik 5ghz in de woonkamer, daarop zijn dus via WIFI alle speakers van HEOS aan gesloten.
Ik heb het nog niet geprobeerd met een LAN kabel, want ik heb geen plek daarvoor.
In de mediabox xl gaat 1 lan kabel naar mijn ps4, 1 naar de philips hub voor hue lichten, 1 naar alarm systeem en 1 voor mijn wifi booster...voor uiteindelijk de slaapkamer.



Link waar het aan kan liggen:

https://community.spotify.com/t5/Other-Partners-Web-Player-etc/Denon-AVR-X2100W-No-Spotify-Connect/m-p/968745

Is wel een andere denon apparaat maar het zou alsnog moeten werken...
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Hoi,

Zoals ik het lees moet je DHCP in je Denon uit zetten, en hem een statisch ip adres geven. Is ook logisch, want als je DHCP uitzet in je Mediabox doet de rest van je apparatuur het niet.

Aangezien ik zelf geen Mediabox gebruik en we nu genoeg info hebben, ga ik het voor de rest uit handen geven. MS kan EnergieBoy of iemand anders je verder op weg helpen.

Suc6
HOTWINGS888
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
EnergieBoy Is het mogelijk dat jij misschien weet hoe ik dit moet oplossen en stapsgewijs kan uitleggen ?

Ik weet niet wat ik allemaal een statisch ip moet geven en hoe alle apparaturen samen gaan werken.

Alvast bedankt!:sunglasses:
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Hoi HOTWINGS888,
Heel erg aardig van Beeblebrox om mijn naam te noemen maar ik weet totaal niets van deze dingen af. Ben meer van de Apple producten en snap dat mensen me dan vragen. Maar nu begrijp ik het niet maar ik ga je natuurlijk wel proberen te helpen. Ben niet voor niets een SuperUser maar ik heb nog wel andere SuperUsers gevraagd of die mee kunnen helpen denken (incl. de Moderatoren van Ziggo).


Deze info kan wel eens van toepassing zijn: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=161902.0

(vooral dit stukje is dan belangrijk: Nou, momenteel doen alle apparaten het weer. Ik heb nu alle accesspoints op een fixed kanaal gezet ipv automatisch waarbij ik voor elk accesspoint een ander kanaal heb gekozen. Heb tevens alle 2.4 ghz zenders uitgeschakeld want al mijn wifi apparaten ondersteunen 5 ghz dus dat scheelt wellicht weer wat 'ether vervuiling'. Het zal mij benieuwen of het nu beter blijft werken maar ik vraag het me af, want ik moest net wel weer een keer of 4 opnieuw proberen om de radio vanuit de Heos app te starten op de Heos 3. Volgens mij ligt dat toch echt aan hoe die app werkt, want Spotify connect werkt wel meteen de eerste keer..)

Daarnaast helpt waarschijnlijk deze pagina je nog verder met je IP info: https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-101/handmatig-een-vast-ip-adres-invoeren-op-de-ziggo-mediabox-xl-16710




Als bovenstaande niet helpt, misschien kan je hier iets mee?
Ik heb een bericht op internet gevonden met als info: Spotify werkt niet op Heos.
Daar is als antwoord op gegeven: Na een firmware update van uw HEOS app en speakers kan het zijn dat uw iDevice opnieuw gestart moet worden. Sluit alle apps die nog open staan en zet het iDevice uit. Start dan opnieuw. Spotify Connect zou dan weer volledig moeten werken.

Hier heb ik ook nog wat informatie gevonden: https://denon-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3829

Eventueel deze informatie: https://denon-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/5817


Laat me weten of het is gelukt en mochten er andere klanten zijn die het prima kunnen uitleggen, kom en plaats het aub. Hoe meer er helpen hoe beter 🙂
HOTWINGS888
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
EnergieBoy Bedankt voor het uitzoek werk! ik ga het proberen en kom erop terug als het gelukt is!

Mochten mensen dezelfde problemen, laat het weten hoe jullie het hebben opgelost!

Alvast bedankt! :sunglasses:
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
EnergieBoy,

Mijn excuses. Ik zal wel een paar SuperUsers door de war hebben gehaald qua expertise. Maar gelukkig kan je TS verder helpen. :innocent: :innocent: :innocent:
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2179Likes
HOTWINGS888, ben je er al uitgekomen? EnergieBoy heeft al flink wat speurwerk verricht!:spy_tone2: #LekkerBezig

Laat je weten als je meer weet?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
HOTWINGS888
Ok, je hebt problemen met Spotify Connect op de HEOS.
Het apparaat komt niet in beeld bij 'Beschikbare apparaten' in de Spotify App.
Ik heb even een quick scan gedaan van Manual, Denon Support en Forums over dit.
Manual: niks. Forums & Denon Support: een hoop bewijsbare onzin.
Niet snel iets helders & de geur van: het werkt (soms) niet goed.
Een vast Ip geven aan de HEOS lijkt een mogelijke oplossing te zijn, maar
dat is niet zeker.
Een instruktie hoe dit gaat zag ik niet zo snel.

Omdat jij en ik niet weten hoe een vast Ip instellen precies moet op de HEOS,
heb ik voor het gemak het volgende voorstel.

De HEOS is een Bluetooth device, right?
Maak dan met je Phone of Tablet, waarop je de Spotify App
gebruikt, een Bluetooth Connectie met de HEOS.
Zie ook:
https://support.spotify.com/nl/listen_everywhere/on_speaker/spotify-and-bluetooth/

Is dit wat voor je?
Daarna kun je rustig verder gaan uitzoeken of het ook kan werken via Spotify Connect.

Gr Han

NOOT volgens Spotify zou Spotify Connect op de HEOS moeten werken.
Zegt niet alles.
https://www.spotifygear.com/type/speakers/
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Nog een toetje.

Zoals gezegd: een vast Ip voor de HEOS, zou wellicht kunnen helpen
voor Spotify Connect. Dat lijkt me sterk, maar ok.

De makkelijkste manier om de HEOS
een vast Ip te geven, is bij de DHCP-Server van je Ziggo Internet-kastje.
Dan hoef je niet te weten hoe een vast Ip instellen op de HEOS gaat.

- zoek het MAC address op van HEOS; staat er wel ergens op
of bekijk het bij 'Verbonden Apparaten' van je Ziggo kastje
- reserveer bij de DHCP-server een Ip voor dat MAC address
bij 'Address Reservation' aka 'static address'
- het Ip dat je kiest moet binnen de Range van DHCP vallen; neem bij
voorkeur het (dynamische) address dat de HEOS op het monent van reserveren via DHCP kreeg

Gr Han
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic