HarryZ1

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Helpdesk issue 2 - kan alleen kijken vanaf begin

Voor de tweede keer een vreemd antwoord van de helpdesk. Nu aan mijn dochter. Storing met Next box. Begon met youtube app die crashte. Alles bekabeling gecheckt etc., factory reset, alle bekabeling nieuw uit verpakking vervangen. Lang verhaal kort. Next start moeizaam op. Ze kan alleen ‘kijken vanaf begin’ ook al is dat kort na de start vh programma. Gewoon live kijken werkt niet. Volgens haar zit het in de next box. Apps werken goed. Denk dat alles via internet goed gaat en het een probleem met de tuner is. Coax is nieuw (van Ziggo) uit verpakking. 

Na diverse contacten is het laatste antwoord: “de monteur kan de aansluiting buiten checken, het zou daar aan kunnen liggen”. Alle buren hebben ook ziggo. monteur kan pas 30-11 komen!!!  


 

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
HarryZ1
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Box conform afspraak geleverd en op afstand geactiveerd. Alles werkt nu. Netjes nagebeld of alles nu werkt door Ziggo. Correct gedaan. Box was dus stuk. 

Bekijk in context

10 Reacties 10
Steefb
Expert
Expert
  • 10482Posts
  • 1955Oplossingen
  • 3403Likes

De next gebruikt voor alles behalve live tv kijken zijn netwerk aansluiting.

 

Aangezien het internet dus waarschijnlijk wel goed is, moet het ergens in je coax(aansluitingen) binnenhuis zitten, of de next zou een defect moeten hebben. 
Sluit je coax eens aan op je TV, bij vrijwel alle moderne tv's (moet een dvb-c tuner hebben) kun je dan checken of je signaal goed is.

Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 7513Posts
  • 279Oplossingen
  • 2470Likes

@HarryZ1 

 

De genoemde dingen die goed gaan zijn internet gerelateerd , de Next zal dan of via de wifi ( beter van niet ) of met een utp ( beter van wel ) kabel aangesloten zitten.

 

Live kijken gaat via de coax kabel en daar kan en zal mogelijk iets niet goed zitten , je kan in de diagnostiek van de Next zien of de Next daar goed voldoende signaal heeft.

Ronihd_0-1637422516873.png

 

Heb je de mogelijkheid wat foto's te laten zien hoe het zit aangesloten op de AOP en de rest van de coac installatie ? 

HarryZ1
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ze heeft niks veranderd aan de installatie. Alleen na probleem alle kabels toch maar vervangen. Dit wordt voor haar allemaal erg ingewikkeld. Maar ze gaf net aan de de box helemaal niet meer opstart toen ze een programma terug wou kijken. Dus lijkt toch definitief ingestort. Ze neemt weer contact op met ziggo. 

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 1242Posts
  • 128Oplossingen
  • 321Likes

Bedankt voor jouw terugkoppeling, @HarryZ1 Wat super zuur dat het in plaats van beter, alleen nog meer slechter is geworden. Heeft ze inmiddels contact gehad en zijn er acties uitgezet? 

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 6691Posts
  • 438Oplossingen
  • 1311Likes

Helpdesk issue 2 - kan alleen kijken vanaf begin”

 

bedoel je daar mee replay-tv ?

in dat geval weet je zeker dat ze de next heeft en niet tv start met de mediabox xl ?

HarryZ1
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ze heeft nu contact gehad met een constructieve medewerker. Die heeft haar geloodst door de diagnostiek. Alles stond op groen qua verbinding dus box stuk. Wordt nu nieuwe gestuurd. Monteur kan sowieso niet komen vanwege covid hoorde ze. Morgen komt de box als het goed is. 

AlexHelpt
Expert
Expert
  • 1036Posts
  • 188Oplossingen
  • 348Likes

Lijkt me nog steeds in het coaxsignaal te zitten, maar ik laat me graag verrassen 🙂

HarryZ1
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Tja als de diagnostische software niet betrouwbaar is, wordt het erg ingewikkeld 😉

 

Alles kan. 

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 6691Posts
  • 438Oplossingen
  • 1311Likes

@HarryZ1 

om welke mediabox gaat het eigelijk ? kun je een foto van de mediabox maken

 

want er staat bij topic label mediabox next

 

maar bij de mediabox next werken de interactieve diensten zoals opnemen replay-tv movies en series etc via internet utp of draadloos 

en werkt alleen live tv via coax 

daarbij kun je via Diagnostiek bij signaal kwaliteit alleen slecht gemiddeld of goed zien 

en bij internet verbinding netwerkkabel of draadloos en daar onder de internet snelheid

 

bij de mediabox xl werken de interactieve diensten via een ingebouwd modem en daarbij kun je met de oude software bij Diagnostiek zowel signaal kwaliteit als sterkte zien

HarryZ1
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Box conform afspraak geleverd en op afstand geactiveerd. Alles werkt nu. Netjes nagebeld of alles nu werkt door Ziggo. Correct gedaan. Box was dus stuk. 

Bekijk in context

Uitgelicht topic