1
Vraag
2
Reacties
fawata

Level 4
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Helft grijs scherm bij opstarten Mediabox Next

fawata_0-1666635961642.png

Komt bij opstarten. Heb Mediabox gereset en toen dat niet hielp de stekker eruit, even gewacht en weer opgestart en nog steeds dit beeld. Heeft met resulutie te maken maar kan door dit beeld niet bij instellingen komen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
fawata
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Feit blijft dat na de software update de resolutie  instelling van 4K naar AUTO is gewijzigd. 

Zo'n wijziging mag niet voorkomen en is dus een fout in de update.

Instellen op 1080 is geen optie daar mijn METZ tv een 4K TV is.

Door in te stellen op 4K hoeft er geen "onderhandeling"plaats te vinden en gaat de next niet op "tilt"met de paarse rechterhelft.

Sinds mijn melding van februari en de oplossing om de resolutie op 4K te zetten heb ik geen problemen gehad.

Maar na de software update dus wel.

Bekijk in context

Uitgelicht
RoWi.

Level 20
  • 18187Reacties
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De Next hoeft maar voor één of twee kanalen echt op 4K te worden ingesteld. Voor de overige kanalen heeft dit geen meerwaarde, die schaalt de TV wel op.

 

U heeft deels gelijk, echter het gebeurt wel vaker dat een update persoonlijke instellingen veranderd naar basis instellingen.

16 Reacties 16
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Heb je ook je tv al even van de stroom gehad?

Kijk of het niet iets van je tv is.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Wel interessant maar nog niet eerder tegengekomen. Wel onder en boven gesplitst maar links en rechts niet.

 

Lijkt me inderdaad ook een issue van de tv. Lijkt vaag op een 3D mode van de tv. De SideBySide mode. Maar 3D komt niet veel meer voor.

Zelfs met dit beeld moeten de instellingen van de tv nog wel te gebruiken zijn.

Misschien dat bij de hdmi info info te achterhalen valt wat de tv binnen krijgt op de ingang.

 

Als de Next weer normaal beeld geeft probeer dan eens de ECO mode setting. Dat geeft de tv meer tijd om zich in te stellen op de Next.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Blijft de mediabox op dit beeld hangen of start deze wel volledig op?

Ik deel de gedachtegang van Bloemen het lijkt op een Splitscreen/Spelmodus scherm.

Ziet u dit ook als u naar de menu instelling de TV zelf gaat?

fawata
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

TV werkt goed. Stroom erfa, gewacht en weer dit beeld

fawata
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Vreemd dat dit niet bekend is want in februari had ik er ook last van.

De TV werkt prima. Het licht aan de resolutie.

Ik vermoed dat door de software wijziging naar 4.43 de resolutie op AUTO is gezet terwijl die op 4K stond (oplossing van februari).

Deze ochtend nadat de box meer dan 2 uur had uitgestaan alles weer opgestart en toen kreeg ik weer normaal beeld.

Bij de instellingen de resolutie op 4K gezet in plaats van AUTO en daarna weer enekle keren de apparatuur opgestart zonder problemen.

Vraag is nu: Wie zet de resolutie op AUTO? Dat verwacht je niet van een software update!

fawata
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

De mediabox blijft op dit beeld hangen.

Doordat de rechterhelft van het beeld paars is kan ik niet naar de instellingen van de mediabox.

Ben dus afhankeleijk van vele keren: Box UIT, stroom eraf, wachten box Aan en hopen dat ik weer volledig beeld krijg zodat ik bij de instellingen kan komen en de resolutie op 4K kan zetten.

Probleem had ik ook in februari en de ziggo monteur wist het niet op te lossen. De leverancier van mijn TV heeft dit toen onderzocht en gelukkig de oplossing gevonden. Dat koste me wel een flink bedrag aan voorrijkosten!

Is er geen mogelijkheid op de afstandbediening om in de instellingen te komen?

fawata
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Vraag blijft staan:

Bij dit beeeld

Is er geen mogelijkheid op de afstandbediening om in de instellingen te komen?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Wat was destijds de oplossing van de TV leverancier?

 

Als de mediabox niet door loopt naar het hoofdmenu kunt u inderdaad nooit bij de instellingen komen. Ook niet via een knop op de afstandsbediening. 

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Waarom geef je nou aan dat het opgelost is?

fawata
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

De resolutie in de mediabox moet op 4K staan (in mijn geval) en niet op AUTO. Door de software update is de instelling door ZIGGO (!) teruggezet op AUTO en dan hab je problemen.

Oplossing moet zijn dat ZIGGO bij software update AFBLIJFT van de ingestelde waarden!

Stel die eis maar aan de update-afdeling!

fawata
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Dat was om discussie uit te lokken want mijn vraag bleef maar openstaan.

 

ik schreef net aan Rowi


De resolutie in de mediabox moet op 4K staan (in mijn geval) en niet op AUTO. Door de software update is de instelling door ZIGGO (!) teruggezet op AUTO en dan hab je problemen.

Oplossing moet zijn dat ZIGGO bij software update AFBLIJFT van de ingestelde waarden!

Stel die eis maar aan de update-afdeling!

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Twee keer dezelfde reactie schrijven schiet niet echt op en een bericht als antwoord markeren lokt geen reactie uit, dan denken we oh mooi, het is opgelost.

 

Auto of 4K maakt wezenlijk niks uit want ook met de keuze auto worden de niet 4K kanalen opgeschaald door de Next die optie kan of nog beter moet er gewoon uit.

 

Wat doet de TV als u 1080 kiest ? Feitelijk is dat de betere optie.

 

 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ik vermoed dat het schakelen tussen auto en 4k en het paarse rechterhelft van het beeld dezelfde oorzaak heeft, en niet dat de box de 4k instelling niet vasthoudt.

 

Er zal bij de opstart fase van de next wat fout gaan met de ''onderhandeling'' met de tv resolutie waardoor de next op auto gaat.

fawata
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Feit blijft dat na de software update de resolutie  instelling van 4K naar AUTO is gewijzigd. 

Zo'n wijziging mag niet voorkomen en is dus een fout in de update.

Instellen op 1080 is geen optie daar mijn METZ tv een 4K TV is.

Door in te stellen op 4K hoeft er geen "onderhandeling"plaats te vinden en gaat de next niet op "tilt"met de paarse rechterhelft.

Sinds mijn melding van februari en de oplossing om de resolutie op 4K te zetten heb ik geen problemen gehad.

Maar na de software update dus wel.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De Next hoeft maar voor één of twee kanalen echt op 4K te worden ingesteld. Voor de overige kanalen heeft dit geen meerwaarde, die schaalt de TV wel op.

 

U heeft deels gelijk, echter het gebeurt wel vaker dat een update persoonlijke instellingen veranderd naar basis instellingen.

fawata
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Beste RoWi

Bedankt voor dit antwoord.

Het laat onverlet dat een software update de ingestelde waarden niet mag veranderen.

Geef dat als aandachtspunt maar door aan de ontwikkelaars.

met vriendelijke groeten

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic