Alles van Pathé Thuis beleef je bij Ziggo
Ziggo en Pathé Thuis slaan de handen ineen om klanten de beste TV-ervaring thuis te bieden. Daarmee breidt Ziggo het huurfilmaanbod uit naar meer dan 5000 films, direct beschikbaar voor Ziggo TV-klant...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Goedenavond,
ik heb sinds kort Ziggo. Nu kijk ik lekker simpel digitale TV zonder kastjes net als vroeger. Helemaal top zou je denken, maar ik wil wat anders.
ik gebruik al jaren een Telefunken PalColor uit 1981. Hiermee kan ik met plezier het analoge kanaal van de technische dienst bekijken, maar uiteraard geen gangbare televisie meer, omdat alle signalen digitaal zijn geworden.
nu is het punt dat ik weer via deze tv zou willen kijken, maar er is een groot obstakel: het ding heeft alleen maar een RF ingang. Geen scart, geen tulp en geen S-video. Voorheen bij een andere provider, loste ik dit op door een RF modulator tussen de losse tuner en de televisie te plaatsen. Deze zette scart om in RF signalen. Nu weet ik dat de modernere Ziggo tuners geen RF uitgangen meer hebben. Zijn er DVB-C tuners op de markt die zowel RF in als RF out hebben? En is het mogelijk om deze dan zondermeer aan te sluiten? Ik gebruik verder geen extra CI modules of pakketen of iets dergelijks. Alleen een videorecorder, waarvoor ik nog een manier moet vinden om de digitale signalen te kunnen omzetten in analoge en van daar af te kunnen opnemen.
Waarom al dit moeilijke gedoe? Heel simpel; ik ben gek op alles wat uit de jaren 80’ komt en mijn interieur staat vol met dit soort artikelen. En ik wil alles zo origineel mogelijk en werkend houden.
Opgelost! Ga naar oplossing.
De kans dat Ziggo tussen nu en zeg 10 jaar DVB-C uitzet lijkt inderdaad groter te worden.
Enkel de Mini wordt nog geleverd aan nieuwe klanten.
Dus het is een Humax van MP halen of via bol.com instellen op netwerk ID 4444 en klaar. De commerciële kanalen zijn dan SD 576i dat past goed bij het jaren 80 thema😉
Op je factuur of in Mijn Ziggo moet je abonnement staan.
Je geeft in het start bericht al aan geen CI module of smartcard te hebben dan gaat het om het ongecodeerde kabelTV pakket.
De Samsung zal ingesteld staan op netwerk id 4444.
Het enige nadeel van DVB-T2 Digitenne is wanneer je geen goed bereik hebt.
Om meerdere redenen is een Humax echt de beste keuze.
Dan heeft u een uitdaging.
Ik had bij een andere provider ooit een Animo 140 deze had een RF out. Op de TV moest je de frequentie van dat ding opzoeken zoals bij de videospelers van weleeer helaas was dat beeld niet om aan te zien.
Is de genoemde scart naar RF nog aanwezig? Dan is op dit moment een Humax 5200C of 5300C een optie deze hebben nog een scart out.
Of er nog dvb-c tuners op de markt zijn met RF out is mij onbekend.
Er zijn nog een handvol providers die analoog signaal doorgeven dan moet u net in hun postcode gebied wonen.
En verder eventueel deze link volgen
Op RF Kabels allekabels site zijn ze te vinden misschien nog met wat verloop pluggen. Ik hoop dat u hier iets aan heeft.
De next v1 deze heeft 8 pins uitgang kan een 8 pin na scart opgezet worden. Standaart humax 5500 digitale kasje heeft ook 8 pins uitgang. Als de rf modulator nog aanwezig is zouden dit opties zijn
Sorry, ik heb RF verward met coax. Er zit gewoon een coax kabel op. De modulator die ik heb is een oude Marmitek met zowel scart in als scart uit en coax in en coax uit en ook nog tulp in.
@Davey198283 voor uw TV zal toch echt het DVB signaal omgezet moeten worden naar RF lees analoog signaal, zeker als die TV geen DVB-c tuner heeft.
Heb er geen ervaring mee maar er zijn HDMI naar SCART converters verkrijgbaar. Alleen kan de HDCP kopieer beveiliging in het HDMI signaal tegenwerken en zal het TV signaal misschien ook op 576i output gezet moeten worden. Als het werkt kan je dan gebruik maken van je SCART naar RF modulator.
https://www.allekabels.nl/hdmi-omvormer/1792/4210182/hdmi-converter.html
Dat klopt, bij digitenne moest het tulp signaal ook naar coax/RF signalen worden omgezet. Dat is mij bekend, maar ik weet ook dat er tuners in omloop waren van Ziggo die een coax in hadden en coax uit. Heb er zelfs nog een op zolder liggen, maar dat is een DVB tuner. Eigenlijk is mijn bedoeling om een extra tuner te laten vervallen en gelijk vanaf de ziggo tuner een coax kabel naar de televisie te laten gaan.
@Davey198283 de door mij genoemde Humax modellen hebben coax in en coax uit echter heb je niks aan de coax uit, dat is een doorlus waar alleen DVB-C signaal op staat. Vermoedelijk is dat wat je hebt liggen.
Even voor de duidelijkheid coax staat er buiten coax is enkel de kabel een dom iets.
U zult echt het DVB-C signaal moeten omzetten naar RF analoog.
U kunt het TV signaal van Ziggo enkel via deze DVB-C tuners ontvangen. Wat wel mogelijk is het signaal van een Humax 5300c of de 5200c via scart naar uw videorecorder en dan via de monitor functie kijken. Een video recorder en speler hebben wel een rfzender.
Of een apparaat waar ik naar link iets anders zal niet werken.
Digitenne gebruikte DVB-T dus ook digitaal geen analoog alsthans nu zeker niet meer. Ik vraag mij dus af hoe u dat werkbaar had.
Ah dus de coax uit is niet het omgezette signaal zoals bij bijvoorbeeld een scart uit. Zinloze functie dan als je het mij vraagt. Die tuners zijn er immers om toch televisie te kunnen kijken op een oudere tv.
bij de digitenne zat er een hdmi uit en tulp/rca uit. De rca uit heb ik toen aan de marmitek gehad vanaf de marmitek een coaxkabel naar de tv.
Welke Marmitek? Namen rugnummers.
Daarom hebben die tuners dus scart of composiet voor de minder oude televisies.
Niet heel erg zinloos een Humax 5300C heeft opname mogelijkheid maar helaas maar 1 tuner dan moet je dus kijken naar het programma wat je opneemt. Met de doorlus functie kan je op je TV naar een ander kanaal kijken. De 5200C heeft twee tuners dus kan je kanaal A opnemen en kanaal B kijken.
In het hobby segment zijn er misschien nog modellen met een RF out via coax dat is een kwestie van goed zoeken.
Er zijn nog wel andere mogelijkheden maar die zullen we hier niet mogen noemen dat is te grijs gebied.
De tuner is een Marmitek 9808. Er komt ook een videorecorder op aangesloten. Die kan ik dan op de Ziggo tuner aansluiten via scart om het kanaal wat dan aanstaat op te kunnen nemen. Daarom leek een oudere ziggo tuner handiger, omdat deze ook coax uit hadden. Dan kan ik de Marmitek weglaten.
een nieuwere ziggo tuner kan ook, maar dan wel met de Marmitek ertussen, maar dan moet de ziggo tuner een scart of rca aansluitingen hebben.
Enkel de Next heeft nog een dvb tuner de Next Mini al niet meer. Met beiden bent u verplicht internet via Ziggo af te nemen. De Next heeft een Mini din uitgang voor video dat is eerder al genoemd, de Mini heeft enkel hdmi beiden vallen in mijn optiek af
Of via een HDMI naar RF converter.
Elke DVB tuner die met mpeg4 overweg kan is geschikt ook voor de niet gecodeerde kanalen dan kom ik toch op de oudere Humax modellen vanwege de 'echte' scart uitgang.
Nogmaals ik ken geen enkele box die Ziggo of beter gesteld de voorlopers van VodafoneZiggo uitgaf met een RF output. Alleen throughput dus nu alleen nog dvb-C omdat analoge rf is uitgezet.
De next mini al niet meer? MAW dat ziggo gaat stoppen met kabeltelevisie op lange termijn?
ik denk dat het verhaal voor mij duidelijk is. een Humax met scart-uitgang dus. Worden deze nog geleverd dan? En zo niet, als ik er eentje van marktplaats oid afhaal, kan ik die dan zondermeer aansluiten?
De kans dat Ziggo tussen nu en zeg 10 jaar DVB-C uitzet lijkt inderdaad groter te worden.
Enkel de Mini wordt nog geleverd aan nieuwe klanten.
Dus het is een Humax van MP halen of via bol.com instellen op netwerk ID 4444 en klaar. De commerciële kanalen zijn dan SD 576i dat past goed bij het jaren 80 thema😉
Zou gek zijn als Ziggo stopt met het leveren van hetgeen zij groot mee zijn geworden. Dan hadden we net zo goed analoge televisie kunnen laten blijven bestaan. Nu is er geïnvesteerd in een redelijk nieuwe DVB-C techniek. Die nog decennia mee zou kunnen gaan.
Televisie via internet vind ik het meest rukke wat er is. Daarom heb ik Ziggo. Daarbij is Ziggo internet ook gewoon top.
ik ga op marktplaats kijken voor een Humax. Ik wil jullie bedanken voor jullie hulp en wijsheid.
Overigens zie ik ook dat de mediabox next een ronde scart out heeft. Hiervoor heb ik een verloop naar rca. Dat zou ook kunnen werken dus. Dan kan ik gewoon de mediabox next aanvragen
Die ronde scart is wat ik Mini din noem, dat is bij mijn weten de juiste aanduiding.
De Next wordt zover mij bekend enkel nog op verzoek uitgeleverd. Dat is echter nog niet echt bevestigd door een moderator of dat bericht heb ik nog niet gelezen.
DVB-C is ook al weer een paar decennia oud.
Het zou juist vreemd zijn als Ziggo twee platformen aanhoud dat zijn extra onderhouds kosten. Laat ik het zo stellen bijna alles komt binnen in Hilversum bij Redbee als dat signaal al IP protocol is moet dat voor of door Ziggo worden omgezet naar DVB. Is het DVB zal het naar IP moeten worden omgevormd voor de Mini's ruimte technisch is IP gunstiger. Wordt er niet naar een kanaal gekeken neemt het geen bandbreedte in. Bij DVB staan alle beschikbare kanalen altijd op de kabel dat is dus veel minder efficiënt.
Persoonlijk merk ik zeer weinig verschil tussen IPTV en DVB-C. Ziggo internet is in mijn ogen ook niks beter of slechter dan de rest. De techniek vraagt goede afgeschermde kabels. Dat is probleem is er bij de IP TV providers minders hoewel ook daar kwalitatieve netwerk kabels van belang zijn. Liefst een volledige koperkern.
Dat is verder allemaal of topic succes laat ons weten of het gelukt is.
DVB-C is op dit moment wel het enige unieke verkoop punt.
Let op de Mediabox Next V2 gemaakt door humax heeft geen ronde scart out! En geen on/off switch.
Ik denk niet dat ze de Next V1 nog leveren!!
Dan hoop ik dat ze de v1 wel leveren, anders wordt het én een Marmitek én een hdmi naar RCA. Of gewoon een oude Humax. Maar volgensmij werken moderne tuners met bluetooth, dus kastje kan verborgen worden gemonteerd lijkt mij.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Ziggo en Pathé Thuis slaan de handen ineen om klanten de beste TV-ervaring thuis te bieden. Daarmee breidt Ziggo het huurfilmaanbod uit naar meer dan 5000 films, direct beschikbaar voor Ziggo TV-klant...