Vraag
Reacties
Oplossing
PhilipValk
Level 1

Heeft next mini een IR remote control?

Heeft de Next Mini een IR remote control?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Nee, deze afstandsbediening werkt met Bluetooth, hierdoor kan de Next Mini achter de TV worden weggewerkt en is een zichtverbinding met de afstandsbediening niet nodig.

Bekijk in context

RoWi
Level 20

De Mini zelf werkt puur en alleen via RF bluetooth. De ir van de afstandsbediening doet niks met de aansturing van de Mini. 

De Home Automation zal de Mini niet kunnen aansturen zover mij bekend.

Bekijk in context

0 Kudos
16 Reacties 16
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Nee, deze afstandsbediening werkt met Bluetooth, hierdoor kan de Next Mini achter de TV worden weggewerkt en is een zichtverbinding met de afstandsbediening niet nodig.

MR_CHIP
Level 19

de afstandbediening gebruikt voor de next mini zelf idd bluetooth, voor de andere appararen zoals een tv gebruikt hij wel ir 

0 Kudos
Karel.
Level 17

Je kan wel de ZiggoGo app op smartphone of tablet gebruiken als remote control voor de Next (mini).

0 Kudos
PhilipValk
Level 1
Topicstarter

Ik weet dat hij BT is maar werkt de IR niet op de box dat doet de gewone Next wel namelijk.

ik wil de mini aansturen met mijn home automation.

0 Kudos
RoWi
Level 20

De Mini zelf werkt puur en alleen via RF bluetooth. De ir van de afstandsbediening doet niks met de aansturing van de Mini. 

De Home Automation zal de Mini niet kunnen aansturen zover mij bekend.

0 Kudos
PhilipValk
Level 1
Topicstarter

Bedankt

0 Kudos
Karel.
Level 17

@PhilipValk  schreef:

Ik weet dat hij BT is maar werkt de IR niet op de box dat doet de gewone Next wel namelijk.

ik wil de mini aansturen met mijn home automation.

Er zijn wel voor bediening via wifi op GitHub een aantal projecten voor o.a. Home Assistent en Homebridge aanwezig. Heeft wel Hobby Bob gehalte en garantie tot de deur.

https://github.com/IIStevowII/ziggo-mediabox-next

https://github.com/jsiegenthaler/homebridge-eosstb

https://community.home-assistant.io/t/ziggo-media-box-next-mini/493371

0 Kudos
h.kanbier
Level 8

Dus als ik het goed begrijp dan zit er in de NEXT MINI geen IR ontvanger. Bediening met mijn logitech Harmony One is dus niet mogelijk?
Dan hoop ik dat de gewone next nog lang beschikbaar blijft.
Ook al worden hier de IR mogelijkheden ook steeds verder uitgekleed. De Teletext functie werkte altijd uitstekend via IR, maar na de laatste uodat ken ik de teletext niet meer aanzetten. De MINI zal ook wel geen teletext hebben.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

@h.kanbier De Next Mini zelf werkt inderdaad exclusief met RF/BLE, dus bediening met een universele afstandsbediening is niet mogelijk.

anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

@h.kanbier 

op een next mini is teletekst ook mogelijk,

heb je de afstandbediening ook al opnieuwe gekoppeld aan de next ?

0 Kudos
Karel.
Level 17

@h.kanbier  schreef:

... De Teletext functie werkte altijd uitstekend via IR, maar na de laatste uodat ken ik de teletext niet meer aanzetten...

Heb mijn Harmony elite/950 + hub geprogrammeerd via de Logitech app database met de keuze “Ziggo” en “Mediabox Next”.

Op mijn Harmony elite en Next (Humax software versie 5.05) werkt de Teletekst knop (in lcd display) en de rode,groene,gele,blauwe knoppen normaal.

En in het algemeen op de Harmony in combinatie met de Next: de [Info] knop werkt als Contextmenu knop [:ab_contextmenu:] en de [Exit] knop als [:ab_1_stap_terug:]. 

MaxH
Level 17

Het is ook de reden dat ik de 'grote' Next in de woonkamer gebruik i.c.m. Denon AVR en Harmony One. Op de slaapkamer de mini Next met eigen AB.

0 Kudos
h.kanbier
Level 8

Ik heb geen Next mini. Ik heb een Next.
Ik bedien met een Harmony IR afstandsbediening, dat kan niet met de Next Mini.

0 Kudos
h.kanbier
Level 8

@Karel. Dank. Heb heb de Ziggo next opnieuw geladen vanuit de Logitech database en nu werkt teletext weer.

Dokie
Level 11

@h.kanbier@Karel. 
Ook hier geen problemen met teletekst vanaf Harmony 650 op de Next. Heeft het wel gewerkt?

Verder heb ik ook een knop aangemaakt voor direct naar lijst met opnames en eentje direct naar Entertainment.

0 Kudos
h.kanbier
Level 8

Heb op aanraden van Karel. de Next opnieuw vanuit de Logitech database geladen en nu werkt het weer.

0 Kudos