Hallo allemaal, Ik ben al wat langer klant en heb ooit gekozen voor een Ci+ module ipv van een mediabox omdat ik een hekel heb aan extern geluid van een dergelijke box. (ventilator, zoemer, etc). Je neemt dan de beperkingen van een Ci+ module op de koop toe (niet opnemen, terugkijken etc). Nu kreeg ik een aanbieding van Ziggo om mijn module kostenlos om te ruilen voor een Next Mini. Vraag : heeft de mini ook een ventilator ? Reacties met : "Ik hoor hem niet, of het geluid is echt te verwaarlozen" heb ik niets aan, ik wil 100% geen storende geluiden. dus mocht de Mini een ventilator hebben, dan is dat jammer en wachten we nog een paar jaar tot er een geluidloze oplossing komt om van alle mogelijkheden gebruik te kunnen maken. Dank voor elke info.
Opgelost! Ga naar oplossing.
De Next Mini is passief gekoeld, dus geen ventilator.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
De Next Mini is passief gekoeld, dus geen ventilator.
Definieer passief ? en maakt het herrie ? 😁
Passief betekent in deze context geen bewegende onderdelen, dus geruisloos.
Dank voor dit duidelijke antwoord, dan ga ik een omruiling (na al die jaren ) sterk overwegen.
@tobiastheebe schreef:Passief betekent in deze context geen bewegende onderdelen, dus geruisloos.
Dat is correct, echter ook andere elektronische componenten kunnen geluid maken.
Dit is o.a. nogal eens gemeld met de voeding van de gewone next.
Bij de mini heb ik hier echter nog niet van gelezen.
@Steefb Ik heb zelf nog geen meldingen gezien van coil whine bij de Mediabox Next of Next Mini. Bij mijn Mediabox Next van Humax is dit ook niet hoorbaar. Van de Connectbox heb ik wel meldingen van coil whine langs zien komen wanneer Wi-Fi ingeschakeld is.
@tobiastheebe We gaan nu wel een beetje off topic, maar zie hier.
Inmiddels besteld en we gaan het zien. De next Mini gaat in mijn geval bekabeld worden, dus hoop dat ook daardoor, eventuele (wifi gerelateerde) geluiden achterwege blijven. Indien de Next Mini (in mijn optiek) niet geruisloos is, zal ik dat hier melden, maar voor nu is mijn vraag beantwoord en kan er een slotje op. Dank aan allen voor de info !
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.