1
Vraag
2
Reageer en help mee
mmhmjanssen

Stamgast
  • 62Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes

Heeft Ziggo iets tegen Sony?

Ik ben van plan om een Sony TV aan te schaffen en ik wil zeker weten dat Digitale TV via een CI+ module wordt ondersteund voor deze TV. Het wordt een 43 inch TV en het type nummer van deze TVs begint met KD-43X. Als ik door het Ziggo lijstje ga dan vind ik typenummers die starten met:

KD-43XD

KD-43XE

KD-43XF

KD-43XG

Verder is er niets dat begint met KD-43.

Als ik naar het jaar kijk van het hoogste nummer in de serie (8xxx) dan zie ik dat de XD serie blijkbaar van 2016 is, de XE serie van 2017, de XF serie van 2018 en de XG serie van 2019.

De KD-43X toestellen uit 2020, 2021 en 2022 hebben een typenummer dat begint met KD-43X7 of KD-43X8. Er komt dus geen letter na de X maar een cijfer. 

Lang verhaal kort: de Sony lijst is blijkbaar al in geen 3 jaar bijgewerkt.

Wil Ziggo niet dat we Sony TV's kopen of betaalt Sony niet genoeg aan Ziggo?

Ik zou toch graag zeker weten of het Sony toestel dat ik wellicht ga kopen gaat werken met mijn CI+ module.

Het zou kunnen dat e.e.a. te maken heeft met het feit dat op de (nieuwere) Sony TV's de Ziggo Go app kan worden geïnstalleerd (reden om een TV van dit merk te kopen) waardoor het niet nodig is om Uitzending Gemist te kijken via OnDemand (de rode knop op de afstandsbediening). Het zou dus kunnen dat de OnDemand functie niet werkt op deze TV, misschien omdat er geen rode knop is? Wie kan hier iets over zeggen.

4 Reacties 4
Pasi
Expert
Expert
  • 5438Posts
  • 318Oplossingen
  • 2362Likes

Hallo,

Als een bepaald merk & type niet in Ziggo's CI+ compatibel lijst ( "...test je tv...") staat, betekend dat niet dat de tv daarmee niet goed werkt, maar betekent dit dat de tv niet getest is.

Testen kost geld en Ziggo test natuurlijk niet alle modellen, maar alle moderne tv's ( van bekende wereld merken ) voldoen bijna altijd. Dat gezegd hebbende, is het natuurlijk altijd handig/veilig als de betreffende winkel verzekerd ( of op de website schrijft ) dat de tv Ziggo CI+ compatibel is.

Teun
Expert
Expert
  • 4058Posts
  • 175Oplossingen
  • 720Likes

@mmhmjanssen . Wij verkopen heel veel sony toestellen en het werkt prima hoor geen probleem. Wel is het zo dat soms teletext niet wil als men on-demand wil gebruiken. Dus afhankelijk als men teletext gebruikt, wil het prima.

Teun.

mmhmjanssen
topicstarter
Stamgast
  • 62Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes

Toch vind ik het gek dat er bijvoorbeeld voor een 43 inch smart TV van het merk LG tientallen types worden genoemd in de lijst, waaronder redelijk recente modellen met LG's NANO technologie (de LG variant van Samsung QLED). Het viel mij ook op dat de LG 43NANO756PA wel in de lijst staat maar de 43NANO756PR niet. Ze zijn allebei uit 2021. Ik zie van deze 2 alleen de 756PR op de website van Coolblue. 

Ik blijf het vreemd vinden dat het lijstje voor het ene merk wel is bijgewerkt tot redelijk recente modellen en voor bijvoorbeeld Sony niet. Dit terwijl Sony toch al een hele lange traditie heeft op het gebied van (kwalitatief hoogwaardige) televisies.

Pasi
Expert
Expert
  • 5438Posts
  • 318Oplossingen
  • 2362Likes

@mmhmjanssen  schreef:

...Ik blijf het vreemd vinden dat...

Waarschijnlijk is het puur toeval.

Maar Ziggo's wegen zijn soms ook onbegrijpelijk. Je zou verwachten dat als Ziggo dit belangrijk vindt, Ziggo deze lijst up-to-date houdt. Maar dat is eigenlijk niet te doen, want er komen jaarlijks veel tv modellen bij, die dus allemaal getest moeten worden en dat kost veel geld & tijd.

Misschien zou Ziggo de lijst moeten hernoemen naar "Ci+ blacklist" en daarin alleen de niet/niet goed werkende tv's vermelden. Waarin Ziggo's eigen én de klanten hun negatieve tv test resultaten in staan ( klanten met '* = klanten test' markeren ).

Dan zijn in ieder geval de 'foute' Ci+ tv's makkelijk te vinden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic