1
Vraag
2
Reacties
verho011

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Heb ik nu analoge of digitale radio?

Met het schaamrood op de kaken de volgende simpele vraag. Ik heb het Ziggo radiosignaal via een coaxkabel naar mijn Onkyo reciever lopen. Analoog signaal lijkt me dan maar de zenders zitten niet op dezelfde frequenties als via de  ether. Het analoge 3FM signaal zit in mijn regio via een antenne op 96.6 Mhz maar via de coaxkabel op  88.7 Mhz. Alle zenders zitter ergens anders als via de ehter en het zijn er ook veel meer. Heb ik nu analoog of digitaal?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 19
Expert
  • 13535Posts
  • 2640Oplossingen
  • 5419Likes

Je luistert nog analoog, Als binnenkort dit uitgeschakeld wordt gaat het op deze manier niet meer werken.

Je fm receiver kan dan alleen nog maar de fm zenders ontvangen met een losse antenne.

Om de ziggo radio zenders te behouden een audio kabel (optical of tulp) aansluiten van de mediabox of dvb-c ontvanger naar je receiver. Zie de link van @Pineapple .

Bekijk in context

5 Reacties 5
Pineapple

Level 15
Expert
  • 1225Posts
  • 152Oplossingen
  • 422Likes

Je hoeft je nergens voor te schamen hoor. Gewoon vragen bij twijfel 🙂

Lees op https://www.ziggo.nl/campagne/digitaleradio hoe je erachter komt of je analoog of digitaal naar de radio luistert. En welke vervolgstappen je eventueel kunt ondernemen om in het vervolg naar de radio te kunnen blijven luisteren. 

verho011
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dat is wat me verward. Er wordt gevraagd of ik op 98.8Mhz een boodschap hoor. Ik heb daar niets zitten dus geen boodschap  op die frequentie (wat zou ik moeten horen?). Is dan de conclusie dat ik nog analoog luister ondanks dat ik veel meer zenders heb dan via de ether en op andere frequenties.

Steefb

Level 19
Expert
  • 13535Posts
  • 2640Oplossingen
  • 5419Likes

Je luistert nog analoog, Als binnenkort dit uitgeschakeld wordt gaat het op deze manier niet meer werken.

Je fm receiver kan dan alleen nog maar de fm zenders ontvangen met een losse antenne.

Om de ziggo radio zenders te behouden een audio kabel (optical of tulp) aansluiten van de mediabox of dvb-c ontvanger naar je receiver. Zie de link van @Pineapple .

verho011
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dank je wel. Geen twijfel meer en ik weet nu wat te doen 👍

PJM v.d. Vooren

Level 9
Expert
  • 336Posts
  • 41Oplossingen
  • 92Likes

@verho011 Je hoort pas een bericht van Ziggo op de kabelfrequentie 98,8 MHz als er een datum bekend is voor de afschakeling van de FM-radiosignalen in jouw regio. Tot die tijd hoor je op 98,8 MHz inderdaad niets. Zodra jouw regio aan de beurt is voor afschakeling ontvang je een e-mail of brief van Ziggo. Daarin staat de juiste datum vermeld, plus meer informatie over andere wijzen van radio-ontvangst.

Piet.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Kijk jij je favoriete programma het liefst live of op een later moment?

Uitgelicht topic