hansjb

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb ik er wel wat aan (TV Start / Mediabox XL)?

hallo,

 

heb sinds een paar dagen mediabox XL in huis.

 

eenmaal aangesloten kom ik erachter dat ik mijn 5.1 dvd thuisbioscoopje er niet op aan kan sluiten voor het audio gebeuren ? of ik mis iets, dat kan ook , maar tot dusver alleen tv geluid, dat wil ik dus juist niet.

het lijkt erop dat als ik daar gebruik van wil maken, ik een receiver en versterker+luidsprekers nodig ben, dat is al een teleurstelling op zich.

 

en dan kom ik tot mijn stomme verbazing dat ik met mijn Ziggo start helemaal niets kan met mediabox.

afgezien van starten vanaf begin[wat ik nog niet hbb gebruikt, maar dat komt vast wel es]

alle apps is betaalde content of ben ik een betaalde abonnement nodig, alsof ik Ziggo start heb, omdat ik elke maand 200 euro heb liggen voor al die 'betaalde' onzin tv apps...

 

-ik heb geen smart tv-

En dan dat ene appje die YouTube heet is gewoon verwijderd, zogenaamd omdat er geen ondersteuning is, terwijl, als ik mijn abonnement/box upgrade, zomaar ineens op magische wijze wel een YouTube app heb..

tja , vanuit mijn positie bekeken zou ik een duurder abonnement moeten nemen, alleen voor YouTube ? dat is gekkenwerk..

ook al wordt beweerd dat het aan YouTube ligt , dat gaat er bij mij niet in in 2021..

 

en ik lees her en der over het energie verbruik, wat ik toch ook wel een beetje een minpunt vindt.

 

dus tja, kan ik hier wel wat mee ? ik ben bang van niet, en Ziggo start is voor mij meer dan genoeg tv en internet , ik hoef al die andere zenders en extra's niet , alleen de YouTube app was iets waar ik wel oren naar had , maar helaas het heeft niet zo mogen zijn..

 

heb nu twijfels of ik nog wel bij Ziggo blijf, iets van 20 jaar klant , maar het uitmelken van alles komt me steeds meer de neus uit , die Ziggo start is een lachertje en dat terwijl ik elke maand 80,- ophoest..

 

dat naast de regelmatige storingen en internet uitval wat het laatste halfjaar bijna elke dag voorkomt..

als vaste klant wordt je keer op keer benadeeld met alleen maar lokkertjes om meer te betalen, met andere woorden, Ziggo houdt het start abonnement bewust 'slecht'

 

heb ik er wel wat aan , het antwoordt weet ik nu even niet, ik weet wel dat SKV hier glasvezel legt en mij als klant probeert binnen te halen, de twijfel is er in nu elk geval al wel.

 

my 2 cents..

17 Reacties 17
Andre Verbeek

Level 9
  • 296Posts
  • 21Oplossingen
  • 96Likes

Aansluiten via spdif? Of de hdmi naar de versterker en vanuit versterker een hdmi naar de tv?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De mediabox XL voldoet niet meer aan de eisen die Google stelt, dat is nagenoeg de enige reden dat de Next wel Youtube heeft. 

Verder zijn inderdaad de meeste apps van onafhankelijke partijen dus is daar een los abonnement voor nodig, zelfs als je TV Max afneemt.

 

Met TV Start mogen we inderdaad starten vanaf het begin en via Replay vanuit de gids tot 2 dagen terugkijken.

Verder hangt het van de aansluitingen op je dvd bioscoopset af hoe je zaken kan aansluiten. De optische link uit de XL naar de thuisbioscoop optisch in.  

 

Met de box die we hiervoor bij TV Start kregen kon je verhoudings gewijs nog minder.

 

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 888Likes

@hansjb, misschien had je je eerst wat meer en beter moeten verdiepen in de materie. Dan sluit je dit soort verrassingen uit. En als je er niet uitkomt, vragen hier staat vrij hoor.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Klik hieronder op de link voor de verschillende pakketten: 

 

Ziggo pakketten vergelijken - kies nu je pakket | Ziggo

 

Schermafbeelding van de TV mogelijkheden:

 

Bert_0-1634545471547.png

 

hansjb
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

hallo,

 

het audiogebeuren heb ik via omweg nog aan de praat gekregen, wel weer 2 afstandsbedieningen nu , maar goed, daar valt mee te leven.

 

ik heb me intussen een beetje ''ingelezen'' en daar wordt ik niet veel vrolijker van, en eerlijk gezegd is mijn ervaring tot nu toe er ook niet veel beter op geworden.

 

de antwoorden geven al aan dat start pakket eigenlijk driemaal niks is, en ik met deze ''troep'' opgezadeld wordt om mij in een duurder abonnement te lokken.

 

 Ok, dus ik wilde het terugkijken even proberen , nou dat heb ik geweten, ik kwam in een unskippable reclameloop van 2.5 uur op een aflevering van 30 minuten, dat is voltsrekt krankzinnig, 2 uur reclame...

 

deze mediabox krijgt een dikke onvoldoende als ik nu rondkijk op het internet, en inderdaad ,ze hebben gelijk .

 

Ik had dit never nooit gedaan als ik dit allemaal had geweten....

 

kan het niet leuker maken dan het is , en dit is regelrechte troep, als mijn 70/80 euro niet genoeg is voor een beetje degelijkheid , dan weet ik niet of ik wel klant wil blijven.

 

wat een teleurstelling..

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Die reclameloop is vreemd dat mag niet gebeuren. Zelf heb ik TV Start met een Humax 5300C voor het terugkijken heb ik een Amazon Firestick gekocht dat werkt prima en tot zeven dagen.

 

@hansjb je noemde eerder SKV dan woon je buiten Veendam zover ik weet heeft heel Veendam glasvezel. Ik heb wel iets gelezen over uitbreiding naar Muntendam.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @hansjb,

Wat spijtig dat je zo negatief over de Mediabox XL bent. Ik lees vooral veel frustratie rondom de apps en het niet kunnen doorspoelen van reclames op commerciële zenders. Zijn dat de redenen waarom je de box als ''troep'' beschrijft?

Het klopt in elk geval dat je niet kunt opnemen en apps hebt met TV Start. Maar onder andere normaal tv kijken, pauzeren, begin gemist en Replay TV ( 2 dagen) hoort wel gewoon te kunnen. Je vermoeden om het ''bewust'' slecht te houden, herken ik dan ook niet. Ook met een Mediabox XL en TV Start abonnement hoort dit gewoon goed te gaan. Niet voor niets zit er op de Mediabox XL nagenoeg dezelfde software als een Mediabox Next.

In je eerste bericht in je topic schrijf je ook: ''dat naast de regelmatige storingen en internet uitval wat het laatste halfjaar bijna elke dag voorkomt''. Zelf vermoed ik dat de verbinding eerder de oorzaak is van de problemen en je onvrede. Deel daarom gerust eens wat foto's van hoe je Mediabox XL en modem is aangesloten. Ook in combinatie met deup- en downstreamwaardes van je modem. Als je er voor open staat kun je aan de hand daarvan tips krijgen om dit te fiksen. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

"de antwoorden geven al aan dat start pakket eigenlijk driemaal niks is, en ik met deze ''troep'' opgezadeld wordt om mij in een duurder abonnement te lokken."

 

Alle providers hebben verschillende pakketten.

Het komt in het kort hier op neer, neem je minder betaal je minder, neem je meer betaal je meer.

 

200 euro? Dan zou je alle extra pakketten moeten nemen bij Ziggo en dan haal je dat nog niet.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Bert  schreef:

"de antwoorden geven al aan dat start pakket eigenlijk driemaal niks is, en ik met deze ''troep'' opgezadeld wordt om mij in een duurder abonnement te lokken."

 

Alle providers hebben verschillende pakketten.

Het komt in het kort hier op neer, neem je minder betaal je minder, neem je meer betaal je meer.


Uhmm bij alle overige providers heb je tegenwoordig veel meer flexibiliteit dan we bij Ziggo hebben. Bijna geen een provider koppelt het opnemen en terugkijken aan specifieke abonnementen, 7 dagen terugkijken is overal standaard opname in de cloud is overal een losse optie.

 

Het is echt onzin dat we met TV Start via de app en website wel 7 dagen mogen terugkijken en niet via de Mediabox XL. Het 7 dagen mogen terugkijken bij TV Compleet of Max is echt verkoop techniek. Daar heeft de topic starter zeker een valide punt.

wewanl

Level 16
  • 2305Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ook bij KPN heb je niet standaard opnemen in je pakket. Daarvoor moet je 5 euro per maand extra betalen of een tweede televisieontvanger huren voor 5 euro per maand.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@wewanl  schreef:

Ook bij KPN heb je niet standaard opnemen in je pakket. Daarvoor moet je 5 euro per maand extra betalen of een tweede televisieontvanger huren voor 5 euro per maand.



Klopt, maar wel los bestelbaar, zonder meteen opgezadeld te worden met een extra tv pakket zoals Movies en Series of Movies en Series XL. Bij Ziggo ben je altijd verplicht meer af te nemen dan je mogelijk nodig hebt als je opnemen wil hebben het is simpelweg geen losse optie.

 

Het is bij Ziggo op TV gebied wezenlijk alles of bijna niks.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@RoWi. schreef: "Het 7 dagen mogen terugkijken bij TV Compleet of Max is echt verkoop techniek."

 

Bestaat er iets bij een provider wat geen verkoop techniek is?

Iedere provider probeert zich te onderscheiden en de klant kan kiezen bij welke provider, welk pakket het best bij haar/hem past.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Bert  schreef:

@RoWi. schreef: "Het 7 dagen mogen terugkijken bij TV Compleet of Max is echt verkoop techniek."

 

Bestaat er iets bij een provider wat geen verkoop techniek is?

Iedere provider probeert zich te onderscheiden en de klant kan kiezen bij welke provider, welk pakket het best bij haar/hem past.


Deels klopt dat, echter als je af en toe verder kijkt dan Ziggo zou je ook weten dat je bij elke provider het meest recente aparaat ter beschikking krijgt, in ieder geval als nieuwe klant. En er in principe geen onderscheid wordt gemaakt elke klant krijgt nagenoeg bij elke provider hetzelfde basis TV pakket met nagenoeg elke zender in de best leverbare kwaliteit. We weten allebei dat Ziggo zich hierin enigzins negatief onderscheidt met het kabelTV pakket wat gewoonweg inferieur te noemen is voor die prijs.

 

Het enige echte onderscheidende is het kunnen gebruiken van CI module's en smart cards. Fm radio is weg, daar is al geen onderscheid meer. 

 

Ik zou echt niet weten wat Ziggo nu echt nog te bieden heeft wat we bij de niet kabel providers niet vinden? 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@RoWi. "Deels klopt dat, echter als je af en toe verder kijkt dan Ziggo zou je ook weten dat je bij elke provider het meest recente aparaat ter beschikking krijgt, in ieder geval als nieuwe klant."

 

Als die andere providers dan weer een bagger internetsnelheid hebben op de koperkabeltjes, tot een paar jaar geleden 15 down en 6 up en nu met moeite boven de 100,  dan is de keuze ook niet moeilijk meer.🙂

 

En ook voor die bagger internet leverancier geld dan hetzelfde: Iedere provider probeert zich te onderscheiden en de klant kan kiezen bij welke provider, welk pakket het best bij haar/hem past.

hansjb
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

hallo,

 

die reclame-loop was voor mij de doorslag , dat weet ik wel , tot hier en niet verder...

een op reclame gebaseerd systeem voor het startpakket , waar stevige inkomsten mee gehaald worden, ik neem aan dat dat de bedoeling is..

Nee, het zou dan ''free to use'' moeten zijn, net als 'free to play ' systemen..

 

ik accepteer bij free to play de voorwaarden van het delen van mijn gegevens met derden om advertentie inkomsten mee te genereren.

dat ben ik niet van plan als ik een abonnement heb ,daarbij komt, ik kan reclame niet skippen , puur omdat ik start heb, dat is klasse discriminatie toch, of niet..

 

meer betalen voor meer is misschien zo, maar minder betalen voor matige tot mindere kwaliteit en services ook, want dat is op dit moment een feit bij Ziggo start.

als je next-gen aanbied , doe het dan voor ALLE abonnementen en niet alleen de duurdere , vroeger had iedereen ongeacht het abonnement dezelfde kwaliteit, die tijden zijn overduidelijk voorbij.

 

ik heb het al geannuleerd, ik wil/ga hier niet in mee, en al helemaal niet aan de reclame tsunami die je blijkbaar bij Ziggo start hebt te accepteren..

ik neem het mezelf kwalijk dat ik al die jaren stilzwijgend mijn abonnement liet lopen zonder vragen te stellen..

er wordt overduidelijk onderscheid gemaakt in prijs/kwaliteit en dan is het voor mij wel klaar, als je Ziggo start hebt heb je dus geen recht op kwaliteit, maar mag je eigenlijk blij zijn dat het het doet..

 

dat gezegd hebbende..ik heb inderdaad het laatste halfjaar tot een jaar regelmatig internet en tv uitval, ik heb onlangs een nieuwe computer aangeschaft en dus kan het wegvallen van het internet niet meer aan mijn pc liggen, wat ik voorheen nog wel es heb gedacht..het was een prima pc maar werd ouder ,dus accepteerde het wegvallen als een storing in mijn drivers/ computer, wat dus niet zo was..

 

laten we eerlijk zijn , televisie zal zijn onvermijdelijke eind gaan tegenkomen, ik kijk al bijna geen tv meer, zo ben ik eigenlijk hier terecht gekomen.

ik zal dus een duurder pakket moeten nemen voor iets wat ik niet gebruik , puur om 1 of 2 functies die ik wel wil gebruiken, die trouwens standaard op smart-tv s zitten, dat terzijde.

het hele idee achter Ziggo start is [ idd verkoop tactiek ]om het zo slecht mogelijk te houden en mensen te verleiden naar duurdere abonnementen, ook al word beweerd dat het niet zo is, zo voelt het wel in elk geval...

Het feit is dat  er  steeds meer 'opgesplitst' wordt onder de abonnementen , om meer inkomsten te genereren , prima , maar op een oud medium als tv ga ik daar niet in mee.

 

de enige manier om dit recht te zetten is om ALLE abonnementen die next-gen mediabox aan te bieden, en optionele extras icm kosten, eigenlijk zoals het was en hoort,

En daarna deze mediabox XL EN het idee achter dat belachelijk reclame 'systeem' de prullenbak in  te gooien, eigenlijk zou niemand die Ziggo start heeft dit moeten accepteren, het hele idee is slecht bedacht, sorry, zo zie ik het nu eenmaal.

 

meer betalen voor meer is prima , en als je het nodig bent,  doen ,zou ik zeggen, maar het huidige start wegzetten als een goed instap model , nee, dat is naar mijn mening [op dit moment ] helaas niet [meer] zo.

ik was altijd tevreden over Ziggo, maar daar lijkt nu een eind aan te komen.

 

het onderscheid in de duurste abonnementen maken is natuurlijk de makkelijkste weg, het onderscheidt in het instapmodel maken , daar zit het hem in, en dit is in mijn ogen een flinke uitglijder..

 

 

 

 

 

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat is dus de enige maar dan ook echt de enige reden dat je bijna verplicht bent voor kabel te kiezen, hier ligt sinds 2015 glasvezel, gelukkig maar want DSL is maar 16Mb dat is zelfs voor ons te krap. 

Er is gewoon weg bijna geen onderscheid meer in de providers. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@hansjb het niet kunnen skippen van reclame is voor elke Ziggo klant gelijk, dat is enkel op de Nederlandse commerciële kanalen het geval, daar heeft Ziggo geen invloed op. 

Uitgelicht topic