1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
A van der schag

Level 3
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Headset aansluiten op de Next (3,5mm audiopoort)

Hé hé eindelijk na driekwart jaar een extra mediabox op mijn werkkamer, ik moest het al die tijd doen met www.ziggogo.tv en met de bijbehorende frustraties.
Ik heb 2 maanden geleden al een topic aangemaakt omtrent de problemen en Lycke Ziggo zij ging er van uit dat ik problemen had met de Next box terwijl er echt stond Ziggo Go, zij wist mij toen te melden "Ik ga jouw voorbeeld dus bij de bekende voorbeelden voegen en ik hou je op de hoogte van de voortgang!" maar tot op de dag van vandaag niets meer gehoord.
Zo dat moest ik even kwijt.
Ik ben super happy met de 1e Next box en nu ook met de 2e, maar ik wilde (en nu komt het) een draadloze headset aansluiten op de 3,5mm audio uitgang van de 2e Next box.
Ik heb geen idee welk format ze hier hanteren maar bij Jinek was het gesproken geluid goed maar ver op de achtergrond een vreemd mechanisch geluid alsof er een compressor draait, op RTL4 een verschrikkelijke galm alsof zij in een kerk staan en op Investigation Discovery is de actergrond muziek 4x zo hard als de gesproken tekst dit is ook het geval op diverse kanalen met de reclame blokken.
Ik heb hier een search op los gelaten maar kon hierover niets vinden en ben dus benieuwd of er meer personen zijn die dit ondervinden.
Het is ook geen verschrikkelijk probleem want er zijn alternatieven om een headset aan te sluiten.
Misschien is het iets in het converteren van digitaal naar analoog.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
A van der schag
Topicstarter
Level 3
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Marco1861
Het is al een wat ouder model de Sony MDR-IF410 met de TMR-IF33 zender maar nog steeds met een mooi warm geluid en goede bass.
Ik dacht dit kan toch niet met de impedantie te maken hebben want op de Youtube App van de Next box klonk hij wel goed.
Toch maar even op onderzoek uitgegaan, maar op internet is niets te vinden wat betreft de impedantie dus de hoofdtelefoon en de zender aan een nader onderzoek onderworpen, daar staan ook vaak enige specificaties op.
Maar wat bleek het schakelaartje tussen Normal en Surround stond op Surround (DOM DOM DOM) probleem opgelost.
In ieder geval bedankt voor het meedenken het heeft bijgedragen tot de oplossing van dit kleine probleem.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Meldingen
Aan Uit
Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
Goedemorgen,

Welke koptelefoon heb je aangesloten (merk/type)?

Ik heb zelf een draadloze Sennheiser RS180 en deze werkt zonder problemen. Mogelijk heeft het met de impedantie c.q. weerstand van de koptelefoon te maken. Mijn koptelefoon heeft een impedantie van 32ohm.
A van der schag
Topicstarter
Level 3
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Marco1861
Het is al een wat ouder model de Sony MDR-IF410 met de TMR-IF33 zender maar nog steeds met een mooi warm geluid en goede bass.
Ik dacht dit kan toch niet met de impedantie te maken hebben want op de Youtube App van de Next box klonk hij wel goed.
Toch maar even op onderzoek uitgegaan, maar op internet is niets te vinden wat betreft de impedantie dus de hoofdtelefoon en de zender aan een nader onderzoek onderworpen, daar staan ook vaak enige specificaties op.
Maar wat bleek het schakelaartje tussen Normal en Surround stond op Surround (DOM DOM DOM) probleem opgelost.
In ieder geval bedankt voor het meedenken het heeft bijgedragen tot de oplossing van dit kleine probleem.
Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
A van der schagt wrote:
Marco1861

Super! En bedankt voor het delen van de oplossing... ??