1
Vraag
2
Reacties
pvdwolde

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hdmi signaal valt weg als de tv/monitor uit gaat.

Ik heb mijn multimedia apparatuur en dus ook de mediabox Xl en nu de Next aan een 4x2 HDMI matrix switch hangen. 1 uitgang van de switch gaat naar de tv in de woonkamer en de andere uitgang gaat via een HDMI verlenger via CAT6 naar de tv op de slaapkamer. Als ik vroeger met de media box XL tegelijk boven en beneden tv wilde kijken dan dat prima. Ook als ik beneden de tv uitzette, dan kon ik boven gewoon verder kijken. Sinds ik de mediabox XL heb vervangen door de Next, valt het beeld helemaal weg op beide schermen wanneer ik de tv beneden uitschakel. Ik heb de box al zo ingesteld dat hij 1080P geeft ipv dat hij naar de tv kijkt voor de resolutie. Ik kan nu dus niet meer boven tv kijken tenzij de tv beneden ook aan staat. ?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Rene F

Level 10
  • 491Posts
  • 34Oplossingen
  • 131Likes
Hallo pvdwolde ,

Ben je hier geen slachtoffer van HDMI-CEC , waarbij je TV bij het uitzetten een signaal naar je Next stuurt , zodat die ook uit gaat ?
Staat de Next wel nog aan als je je TV hebt uitgezet ?
Zoek anders ff op
HDMI-CEC....

Bekijk in context

7 Reacties 7
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Het kan zijn dat de schakeling die de HDMI krijgt te zwaar is voor beide en dat ie 1 of de andere kiest.
Probeer het eens rechtstreeks, dit wordt ook aanbevolen door Ziggo.
pvdwolde
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
ze doen het wel beide tegelijk alleen als beneden uit gezet wordt, valt boven ook uit. Als boven uit staat blijft het beneden wel werken. Alles werkt wel ok met een aaple tv, sat ontvanger , media player en mediabox xl. Alleen met de next werken boven en beneden tegelijk, beneden alleen en boven uit. Alleen boven aan en beneden uit werkt niet. (En alleen met de next, alle andere apparaten werken in alle gevallen)
Rene F

Level 10
  • 491Posts
  • 34Oplossingen
  • 131Likes
Hallo pvdwolde ,

Ben je hier geen slachtoffer van HDMI-CEC , waarbij je TV bij het uitzetten een signaal naar je Next stuurt , zodat die ook uit gaat ?
Staat de Next wel nog aan als je je TV hebt uitgezet ?
Zoek anders ff op
HDMI-CEC....
pvdwolde
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
ja hij staat wel aan en niet op de eco modus ofzo. Heb ook al geprobeerd om daarna de next uit en aan te zetten maar de bovenste tv doet het niet als ie alleen aan staat. Ik ga nog wel ff dat CEC verhaal uitzoeken. Dank voor de tip.
Conforto

Level 10
  • 401Posts
  • 11Oplossingen
  • 228Likes
Ik las zojuist ook al een probleem met een HDMI splitter. Het lijkt me dat de Next problemen krijgt als hij 2 TV's moet gaan besturen (want hij communiceert graag met de TV), al lukt het jou dus wel om op 2 TV's tegelijk te kijken. Als je boven wel kunt kijken als je de HDMI kabel van de TV beneden eruit trekt lijkt het me ook met CEC te maken hebben en dat de Next de TV beneden als hoofdTV aanmerkt.
pvdwolde
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Heb net getest dat wanneer ik de ingang van de switch poort voor veneden eerst op een ander apparaat zet (bv apple tv) en daarna de tv benedenuit zet, dan bijft hey beeld wel intact boven. Dus het uitzetten van de tv beneden heeft dus via de hdmi kabel inderdaad effect op de next. Als de hdmi kabel van beneden eruit is of de switch op een andere ingang staat, blijft de next wel gewoon signaal geven naar boven bij het uitschakelen van de beneden tv. Zal dus wel iets met CEC te maken hebben. Ben ik elk geval blij dat ik nu weet hoe ik de tv boven aan kan sturen zonder dat de tv beneden aan moet staan. (Gewoon beneden een andere ingang op de switch kiezen voor de tv uit gezet wordt)
pvdwolde
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
De next babbelt inderdaad veel met de tv want als hij een andere/tweede tv op de hdmi ziet, dan wil hij die gelijk spontaan “koppelen” vooor de audio bediening.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic