1
Vraag
2
Reacties
Inieminie

Level 5
  • 71Posts
  • 7Oplossingen
  • 17Likes

Hdmi killer - welke aan te schaffen?

Aangezien de handshake problemen nog steeds voortduren..welke kill switch kan ik het beste gebruiken voor combi next met Sony Bravia oled 4 k ?..ik wil.wel graag een goede kopen namelijk 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Inieminie
Topicstarter
Level 5
  • 71Posts
  • 7Oplossingen
  • 17Likes

Hey ..ik had al gereageerd op de orginele post ..na veel heen en weer gepraat tussen Sony,mij,en Ziggo..(Sony webcare zei dat ik ze aan moest melden voor reparatie 😔😔wat natuurlijk onzin is ..heeft de retailer hier (expert lwd) contact opgenomen met een expert bij Sony ,deze vroeg of wij de indeling bij hdmi op " standaard " of verbeterde indeling hadden staan,deze stond op verbeterde indeling (voorrang 4k beeld) deze optie zit ook in de box onder de resolutie noemer ..terug gezet op standaard en nu is het klaar.. standaard geeft voorrang aan compabiliteit..wrs hebben de box en de tv beide voorrang willen hebben en ging het mis(ook al was het eerst wel goed).nu doet de box zeg maar de resolutie omvorming indien aanwezig of mogelijk..dus opgelost ..ik heb het tevens doorgegeven aan mijn ex collega die nu bij Ziggo werkt ,hij zou het ook intern doorgeven

Bekijk in context

18 Reacties 18
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Hdmi killer doet niet echt veel. Zullen daarom niet echt goede of slechte zijn.

 

Eenvoudigst is om de optie "alles aan met 1 knop" uit te zetten. Dan zou de besturing vanuit de Next ook moeten stoppen. Helpt dat niet dan zou je een echte "killer" kunnen kopen.

Voorbeeld: https://www.bol.com/nl/p/transmedia-hdmi-cec-killer-versie-1-4/9200000061503410?referrer=socialshare...

 

Let niet op alle logo's. Enige dat deze plug doet is de verbinding verbreken van het cec signaal.

 

Inieminie
Topicstarter
Level 5
  • 71Posts
  • 7Oplossingen
  • 17Likes

Deze staat al uit ..dus daar zit het niet in helaas..

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

U bedoeld eerder een HDCP killer, zodat de kopieer beveiliging omzeilt wordt. Dat zal eerder voor een probleem zorgen dan HDMI CEC.

 

Het probleem wat u hier noemt speelt dus nog steeds?

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Hdmi-handshake-Sony-OLED-met-Mediabox-Next/td-p/1013055

Inieminie
Topicstarter
Level 5
  • 71Posts
  • 7Oplossingen
  • 17Likes

Jazeker ...via een andere weg is Ziggo ook al aan de slag ,dus ik hoop dat er iets uit komt ..advies van Ziggo en Sony is sws FBI tv's. Dat was nu juist waar ik niet op zat te wachten

wewanl

Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Wat is een FBI tv?

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Ben ook benieuwd wat FBI tv is. Heb blijkbaar iets gemist. Of Sony is niet Sony meer. Zoals Philips tv's niet meer gemaakt worden door Philips.

Inieminie
Topicstarter
Level 5
  • 71Posts
  • 7Oplossingen
  • 17Likes

Hahaha .wist ik ook niet hoor .maar blijkbaar vakjargon bij Ziggo .. fabrieksinstellingen 😉

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Nu begrijp ik wel waarom het zo vaak misgaat bij Ziggo. Moet wel met dit soort afkortingen. LOL.

Inieminie
Topicstarter
Level 5
  • 71Posts
  • 7Oplossingen
  • 17Likes

Wij hebben zelden problemen hoor...en mochten die er zijn ,dan altijd goed opgelost...de vraag is nu dan ook waar "de schuld " ligt , aangezien het goed was tot de laatste software update van Sony 🤷maar ja. .als er te weinig klachten binnenkomen dan doen zij ook niet veel ..

Inieminie
Topicstarter
Level 5
  • 71Posts
  • 7Oplossingen
  • 17Likes

Nou ..wat heeft kopier beveiliging met handshakeprotocol te maken..en ik.ga af of dit forum en daar staat HDMI killer 🤷dus zeg t maar . vooralsnog wordt ik er hoorndol van.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Soms helpt het om het probleem te melden op dit forum ipv een mogelijke oplossing (de killer switch) voor het probleem te krijgen.

 

Handshake problemen tussen Next en TV komen vaak voor als de Next of TV eerder opstart dan de andere.

 

Enige oplossing is uitzoeken welke volgorde werkt en welke af en toe (of nooit) werkt. Als de TV als eerste aangaat dan zou de Next daar geen probleem mee moeten hebben. Dit kan zelf werken met de "alles aan via 1 knop" optie door de Next in ECO mode te zetten. Die start dan langzaam op waardoor de TV al wakker is voordat de Next er mee wil "praten".

Inieminie
Topicstarter
Level 5
  • 71Posts
  • 7Oplossingen
  • 17Likes

Al die opties al benut helaas ..en uiteraard hier een discussie gestart ..probleem blijft ,alleen fluctueert het heel erg. ..

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Een hdcp killer zou kunnen helpen als je last hebt van een zwart beeld waarop nog wel de zender en andere info te zien is. Dan is er een issue met de beveiliging. Andere zaken kun je daar niet mee oplossen voor zover ik begrepen heb.

Zelf heb ik geen Sony en/of 4K tv. Kan dat zwarte beeld wel genereren door een hdmi splitter te gebruiken zonder jou killer. En oplossen door een andere splitter met killer. Maar die werkt niet met 4K en bijbehorende hdcp 2.2. Mijn apparaten gebruiken hdcp 1.4 en die is vriendelijker. 

 

Als het gewerkt heeft zonder problemen en na een update van tv/next moet de oplossing daar gezocht worden. Als Sony/Ziggo naar elkaar wijzen kom je niet verder.

Omdat ik er niet veel vaker iets over lees kan het zijn dat de Next gewoon een foutje heeft die hiervoor zorgt.

Dan zou omruilen kunnen helpen.

Is dat al geprobeerd?

 

Inieminie
Topicstarter
Level 5
  • 71Posts
  • 7Oplossingen
  • 17Likes

Nee maar dan hebben beide next boxen ineens hetzelfde probleem na update Sony...dus dat lijkt me ook stug ..het enige wat we nog niet hebben gedaan is fabrieksinstellingen,om voor de hand liggende redenen ...Ziggo is er overigens wel op de achtergrond mee bezig hoor..maar ik vind dat Sony de boosdoener is...helaas moet ik van hun ook eerst fabrieksinstellingen doen..

Dus maar even aankijken nog tot hopelijk iemand met een oplossing komt

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @Inieminie

 

Wat jammer dat er niemand meer is langsgeweest met de gouden tip.

Heb je toevallig de fabrieksinstellingen nog geprobeerd? Heeft dat nog wat uitgehaald?

Inieminie
Topicstarter
Level 5
  • 71Posts
  • 7Oplossingen
  • 17Likes

Ja alles geprobeerd op 1 tv . vooralsnog gaat het niet soepel maar ook weer niet verslechtering,dus ik reset de andere opstelling vandaag ook..maar gaat niet zoals voorheen helaas 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Je hebt het even aan kunnen kijken, @Inieminie
Hoe gaat het nu?

Inieminie
Topicstarter
Level 5
  • 71Posts
  • 7Oplossingen
  • 17Likes

Hey ..ik had al gereageerd op de orginele post ..na veel heen en weer gepraat tussen Sony,mij,en Ziggo..(Sony webcare zei dat ik ze aan moest melden voor reparatie 😔😔wat natuurlijk onzin is ..heeft de retailer hier (expert lwd) contact opgenomen met een expert bij Sony ,deze vroeg of wij de indeling bij hdmi op " standaard " of verbeterde indeling hadden staan,deze stond op verbeterde indeling (voorrang 4k beeld) deze optie zit ook in de box onder de resolutie noemer ..terug gezet op standaard en nu is het klaar.. standaard geeft voorrang aan compabiliteit..wrs hebben de box en de tv beide voorrang willen hebben en ging het mis(ook al was het eerst wel goed).nu doet de box zeg maar de resolutie omvorming indien aanwezig of mogelijk..dus opgelost ..ik heb het tevens doorgegeven aan mijn ex collega die nu bij Ziggo werkt ,hij zou het ook intern doorgeven

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic