1
Vraag
2
Reacties
Inieminie

Level 5
  • 71Posts
  • 7Oplossingen
  • 17Likes

Hdmi handshake - Sony OLED met Mediabox Next

Goedenavond.

 

Sinds een paar weken hebben wij hdmi handshake problemen met beide next boxen..beide aangesloten op Sony oled (a90 j en a84j )a90 met Sony het 7000 en a84 met Samsung soundbar (type weet ik even niet maar niet een hele goedkope) er is vlak voor de problemen begonnen een update op beide tv's geweest..Sony zegt dat dit niet de oorzaak kan zijn..zou wel heel toevallig zijn van niet want sindsdien is het .alle adviezen opgevolgd (Ziggo zegt het niet te weten en bied monteur op mijn kosten aan ,maar ik weet nu al dat het daar niet aan ligt ) advies Sony was soort reset door alles los te koppelen,2 minuten van de stroom,aansluiten en stroom erop . beneden gaat het tot nu toe goed .echter bovenopstelling blijft ellende..paar x aan en uit , opnieuw opstarten etc ..next zit bij beide op hdmi 1 en soundbar op earc poort....hdmi 2.1 kabel maar dat kan gewoon bij 4k tv,en was tot voor kort ook in orde .heb op aanraden van Ziggo resolutie al veranderd in Mediabox (stond op auto naar 4k ) helpt niet ...iemand nog tips ,behalve dan andere soundbar want zijn 3 verschillende protocollen van fabrikanten?..ik ga nog wel testen door de Samsung soundbar  er even tussenuit te halen overigens maar moet toch gewoon werken 😭.

Probleem is overigens dat de tv aangeeft geen signaal van next te krijgen ,maar dat snapt iedereen denk ik 😉

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Inieminie
Topicstarter
Level 5
  • 71Posts
  • 7Oplossingen
  • 17Likes

Update...

Na tussenkomst van de retailer (expert in combi met techexpert sony)lijkt het vooralsnog redelijk opgelost.in de tv zit een optie voor de indeling van de hdmi ingangem,deze stond op " verbeterde indeling voor 4 k"de andere optie is " standaard" deze geeft voorrang aan compatibiliteit..de next wil ook de baas zijn over de resolutie waarschijnlijk en daar gaat het wrs mis ..next staat nu op 4k en tv op standaard .. vooralsnog gaat het sinds maandag goed ..ik weet niet of ik het ook om kan draaien (dus next op bv 1080i en tv op verbeterde indeling,maar dat ga ik nu ook even niet doen .. uiteraard zou het niet op de wijze nodig moeten zijn ,want dat was voorheen ook niet nodig ..dus we wachten af wie er met de totale oplossing komt...voor nu opgelost dus

Bekijk in context

11 Reacties 11
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Handshake probleem is hier ook bekend, heb het met beide boxen gehad, al stond ie aan, geen Bron signaal, ik heb het opgelost door even de TV van de Stroom, daarna de Next van de stroom, vervolgens TV weer aanzetten en de Next aanzetten. Dan zou hij de HDMI weer moeten zien.

 

Wat je dan eventueel kan doen is even door op de Home knop te drukken, dan naar tandwiel op rechts en naar tabblad Systeem en kies voor Fabrieksherstel. Dan krijgt de Next een nieuwe installatie, en zou het Handshake probleem over moeten zijn.

 

Zo niet, probeer even andere HDMI kabel of HDMI poort voor de Next.

 

Laat maar even weten, het is een bekend probleem, je bent niet de enige gelukkig 😉

Inieminie
Topicstarter
Level 5
  • 71Posts
  • 7Oplossingen
  • 17Likes

Hey ..ik ga fabrieksreset proberen .ik laat het weten ..thx

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Is goed, lukt het dan niet, dan maak ik er een melding van.

Inieminie
Topicstarter
Level 5
  • 71Posts
  • 7Oplossingen
  • 17Likes

✌️

Inieminie
Topicstarter
Level 5
  • 71Posts
  • 7Oplossingen
  • 17Likes

Hey .vandaag ging alles zo maar in 1 x aan ...maar aangezien 1 zwaluw nog geen zomer maakt ,W8 ik het met spanning af.. vooralsnog bedankt voor de tip..✌️

Inieminie
Topicstarter
Level 5
  • 71Posts
  • 7Oplossingen
  • 17Likes

Helaas bood de reset even soelaas ,maar inmiddels hetzelfde probleem...ik.heb ook bij de retailer( expert ) gevraagd of zij contact met Sony willen opnemen omdat het probleem echt onstaan is na hun update ..en verder ben ik bang dat het dus steeds aan ,uit..resetten , opnieuw verbinden etc is ..moet zeggen dat we deze issues totaal niet hadden met de Samsungs ,maar die zijn helaas retour omdat de schermen niet in orde waren...maar qua connectiviteit was Samsung nooit een probleem .

Inieminie
Topicstarter
Level 5
  • 71Posts
  • 7Oplossingen
  • 17Likes

Aangezien Sony het probleem bij Ziggo neerlegt : en ik alle stappen heb doorlopen... wanneer was exact de laatste update van de next ( volgens Sony zit daar het probleem namelijk)de Sony updates waren 2 en 3 Juli...iemand een idee ? Want als ik de inhoud van de updates lees zou je zeggen ,niets aan de hand ,maar ergens moet iets een probleem veroorzaken,en Sony is best log daarin nu.

Inieminie
Topicstarter
Level 5
  • 71Posts
  • 7Oplossingen
  • 17Likes

Update...

Na tussenkomst van de retailer (expert in combi met techexpert sony)lijkt het vooralsnog redelijk opgelost.in de tv zit een optie voor de indeling van de hdmi ingangem,deze stond op " verbeterde indeling voor 4 k"de andere optie is " standaard" deze geeft voorrang aan compatibiliteit..de next wil ook de baas zijn over de resolutie waarschijnlijk en daar gaat het wrs mis ..next staat nu op 4k en tv op standaard .. vooralsnog gaat het sinds maandag goed ..ik weet niet of ik het ook om kan draaien (dus next op bv 1080i en tv op verbeterde indeling,maar dat ga ik nu ook even niet doen .. uiteraard zou het niet op de wijze nodig moeten zijn ,want dat was voorheen ook niet nodig ..dus we wachten af wie er met de totale oplossing komt...voor nu opgelost dus

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Hopelijk blijft het beeld ok Inieminie, succes met de instelling-puzzel!

Terugkomend op de datums van Next-updates: die kan je in onderstaand topic. Houd je muis over de tijdsaanduiding rechtsonder om de precieze tijd van posten te zien. Als volgt:

AlexHelpt_0-1660289397115.png

 

https://community.ziggo.nl/t5/Ziggo-Updates/Alles-over-de-Ziggo-software-update-4-41-van-de-Mediabox...

Inieminie
Topicstarter
Level 5
  • 71Posts
  • 7Oplossingen
  • 17Likes

Ik had het inmiddels gevonden...thx...er is dus na Sony nog wel een next update geweest 🙄maar het werkt ..dus niets meer aan doen

dutchgitt

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Inieminie hartelijk bedankt voor je oplossing, dit werkt 100% op mijn Mini Next & Sony OLED, had al de Ziggo helpdesk gebeld maar daar werd ik 2 x door medewerkers geholpen die blijkbaar van straat waren gehaald want deze konden behalve standaard teksten van hun pc totaal geen hulp leveren, nogmaals bedankt!!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic