1
Vraag
2
Reacties
Ronald

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Harde schijf benaderen van de samsung SMT7140

Weet iemand of er een mogelijkheid is om via het thuis netwerk de harde schijf te benaderen van de SMT7140?
Zijn er mogelijkheden om op een pc elders in huis een opgenomen tv programma te bekijken?
Dank, Ronald
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
caesar

Level 17
  • 4140Posts
  • 70Oplossingen
  • 1327Likes
Volgens mij biedt deze recorder niets op dat gebied. Hij heeft geen DLNA server (anders zou je hem wel zien in je netwerk), en ook geen FTP server. Er is een Duitse leverancier van software om opnames van PVR's om te zetten naar bijv. MP4 bestanden, en die leverancier ondersteund zo'n 1000 PVR's en TV's, waaronder 7 van Samsung. Deze zit er niet bij.

Deze recorder ondersteund wel een USB stick, maar ik heb geen idee wat je daar dan mee kunt. Kun je er alleen mee afspelen, of kun je er ook opnames naar toe kopiëren? Evenmin is duidelijk welke bestandsformaat de stick (of wellicht ook HDD?) mag hebben. Vroeger was FAT32 standaard, maar dat is beperkt tot 32GB.

De gebruiksaanwijzing zwijgt in alle talen.......

Bekijk in context

13 Reacties 13
AlexZ1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1360Posts
  • 235Oplossingen
  • 9Likes
Hallo Ronald,

Ik kan je hier niet gelijk een antwoord op geven. Maar ik zal dit voor je uitzoeken. Zodra ik meer weet kom ik hier op terug.
Heb je zelf al geprobeerd om de ontvanger in je netwerk op te zoeken?

Groet,
Alex
Ronald
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Alex,
Dank voor je antwoord. De ontvanger (harde schijf) is niet zichtbaar in het netwerk. Wel is hij te pingen. Hij zou dus zichtbaar / benaderbaar moeten zijn in het netwerk.
Ik wacht je antwoord af.
Groetjes, Ronald
Richardg

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag Ronald, is het je al gelukt? Alex Ziggo, heb jij al iets gevonden?
Ik ben wel benieuwd, want ik zou de schijf ook via het netwerk willen benaderen.
Ik kan de recorder pingen, maar dan?

Grts Richard
Ronald
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Richard,
Het is mij nog niet gelukt. Ik kom niet verder dan pingen. Ook in mijn omgeving navraag gedaan. Er zijn meerdere mensen die het wel eens geprobeerd hebben, maar niet gelukt. Ik ben benieuwd of Alex / een andere member info heeft om ons verder te helpen.
Groetjes, Ronald
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
FTP server?? proberen Of heeft dat er niets mee te maken?
Ronald
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Geen idee. Bedoel je om hem te benaderen via een programma als CuteFTP ?
AlexZ1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1360Posts
  • 235Oplossingen
  • 9Likes
Het is me helaas nog niet gelukt.
Ik heb nog wat tests op de planning staan. Zodra ik deze heb gedaan kom ik er op terug.

Groet,
Alex
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ronald wrote:
Geen idee. Bedoel je om hem te benaderen via een programma als CuteFTP ?


o.a maar heb even dingen onderzocht. volgens mij: ftp download eerst en dan kan je evt. de videos ed pas zien ik denk dat , niet de bedoeling is
caesar

Level 17
  • 4140Posts
  • 70Oplossingen
  • 1327Likes
Volgens mij biedt deze recorder niets op dat gebied. Hij heeft geen DLNA server (anders zou je hem wel zien in je netwerk), en ook geen FTP server. Er is een Duitse leverancier van software om opnames van PVR's om te zetten naar bijv. MP4 bestanden, en die leverancier ondersteund zo'n 1000 PVR's en TV's, waaronder 7 van Samsung. Deze zit er niet bij.

Deze recorder ondersteund wel een USB stick, maar ik heb geen idee wat je daar dan mee kunt. Kun je er alleen mee afspelen, of kun je er ook opnames naar toe kopiëren? Evenmin is duidelijk welke bestandsformaat de stick (of wellicht ook HDD?) mag hebben. Vroeger was FAT32 standaard, maar dat is beperkt tot 32GB.

De gebruiksaanwijzing zwijgt in alle talen.......
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes
Klopt, voor zover ik weet kun je er niets mee op dat gebied.

USB schijn je alleen te kunnen gebruiken om foto's van een stick te laten zien.
Ronald
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is mij ook alleen maar gelukt om foto's via de usb te tonen op tv. Wel eens een ander bestand geprobeerd, maar niet zichtbaar.
caesar

Level 17
  • 4140Posts
  • 70Oplossingen
  • 1327Likes
Yep, toen ik indertijd "een" interactieve recorder kon bestellen bij Ziggo, werd mij verteld dat ze niet konden zeggen of ik een Humax of een Samsung zou krijgen. Ik wilde echter beslist een Humax, alleen al vanwege de netwerk mogelijkheden. Dus ik heb bij de bestelling gezegd dat als ze me een Samsung zouden sturen, dat ik zou weigeren het pakket in ontvangst te nemen. Dat hoefde gelukkig niet, ik kreeg een Humax. 🙂

Ook het feit dat je - met een beetje moeite - een schijf tot 2TB kunt inbouwen, en zelfs via een USB hubje een hele batterij aan externe schijven kunt aansluiten, maakt de Humax tot een veel aantrekkelijker recorder.
Ronald
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jammer genoeg heb ik de zelfde ervaring. Heb gevraagd om de humax, kreeg een Samsung. Ben niet zo sterk geweest en heb dit geaccepteerd. Ik begrijp nu uit voorgaande reacties dat ik genoegen moet nemen met het ontbreken van deze netwerk functies. Ik zal mijn verlies nemen 🙂
Iedereen bedankt voor zijn reactie.
Ronald
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic